labolen beküldte:
-A moly gyapjúban él.
-Miért?
-Mert megeszi a gyapjút.
-Előlünk?
-???
Hehe, ez nagyon jó
labolen beküldte:
bár ő a negatív élményeiről nagyon nem szeret beszélni.

M is rendkívül utálja, ha esetleges negatív élményekről kérdezem, kifejezetten fel tud háborodni (a múltkor pl. azt mondta, hogy : "Most én is kérdezzem meg, hogy mit rontottál el a munkahelyeden?!"
Ő egyébként elég vívódó alkat, úgyhogy ,ha valami probléma volt ,akkor egész nap azon őrlődik magában, úgyhogy úgyis látszik a gyászos arckifejezésén, hogy valami nem jött össze. Egyébként apróságok miatt is képes teljes lelki válságot átélni (pl. rá merészelt szólni a tanító néni a suliban vagy hasonlók).
Amúgy volt egy jó trükkünk, hogy részletesen megtudjuk, hogy mi történt vele aznap: este ún. átköltött mesét szeret néha hallgatni. Ő elmondja,hogy reggeltől estig mi történt vele, és át kell alakítani, hogy vicces szituációk legyenek,illetve (ez lehet, hogy hülyén hangzik) az ő cselekedeteit úgy kell átformálni, hogy mindenféle
'rossz dolgot' csináljon, megszegje a szabályokat,különböző csínytevéseket eszközöljön, stb - ez valami miatt nagyon mulattatja:)
Amúgy, hogy picit írjak a sulis dolgokról, van egy elég kellemetlen probléma - úgy tűnik, hogy M figyelemzavaros (vagy lehet, hogy nem klasszik figyelemzavar, hanem ilyen auti elvarázsoltság, nem tudom). Egyrészt elképesztő, hogy mi mindent elfelejt : könyveket a napköziben, hetente átlag 3 ruhadarabot az iskola különböző pontjain, simán elindul haza a benti cipőben, ha nem szólok, a táskát sem jut eszébe a hátára venni

A múltkor 3szor ment vissza, átvenni a kinti cipőjét, majd a tolltartójáért, + a pulcsiját is ott hagyta (most már egyedül kell öltöznie, úgyhogy megvárom a terem közelében, amíg menetkész lesz, de nem egyszerű)..
Az elsőben még tolerálták, de most már kezd gondot okozni, hogy elképesztően hullámzó a figyelme, ennél fogva a teljesítménye is. Simán képes egymás után írni egy 90%-os és egy 52%-os szövegértést két teljesen azonos nehézségű szövegből.
A tanítónő szerint is egyik órán figyel, jelentkezik, de másszor bámul maga elé, mint aki a testét a padban hagyta, de egyébként egy másik dimenzióban mászkál.
Marci szerint amúgy ilyesmire szokott gondolni, hogy a fejében pl. végigpörgeti az előző heti CLASS 40-es slágerlista összes előadóját, vagy, hogy aznap mi is lesz az ebéd, és a külvilág ilyenkor noszogatás nélkül nem hatol be:)
Nincs valami ötletetek, hogy milyen eszközökkel lehetne a figyelmét / koncentrációját otthoni módszerekkel javítani? A suliban járni fog valami figyelem fejlesztő dologra, de az azt hiszem heti egy alkalom.