Feladatozás: Szanya jól mondta, szerintem is a dobozok a lényeg. Sokkal átláthatóbb lesz, hogy mit kell, és meddig.
Amit én javasolnék még, hogy előtte valahogy ki kell találni, hogy mit szeretnél fejleszteni, milyen szinten van a gyerek. Ha nem képes színeket felismerni, akkor annál lejjebb kell menni. akkor csak egy színt választani, és később emelni kettőre. Ha nem ismeri a szín nevét, akkor nem mondani kell hogy sárga, és úgy kellene kiválasztani a több közül, hanem csak sárga dolgokat kell párosítani, és közben mondod helyette, hogy sárga. Így tanítani valahogy a színeket, és akkor utána párosítani. De mindenre igaz ez, hogy előbb megnézni, hogy mi megy neki. És Süni is jól írta, amíg a feladathelyzetet akarod tanítani, addig olyat válassz, ami megy neki, és sikerélménye lesz. Első körben azt tanítod, hogy ülj, csináld meg a 2 dobozt, és kapsz jutalmat. Mindegy mi a feladat a dobozban, olyan legyen, ami megy neki, ami érdekli. Ha ezt begyakorolta, utána lehet tovább menni abban, amit fejleszteni akarsz. A feladat és jutalom kapcsolatát pedig lehet jelezni képpel is. Azt is lehet, hogy először csak egy dobozt csinálsz, ha meg akarod tanítani, hogy feladat után jutalom.
És napirendben jelezni kell. Ha dobozban van, akkor nem kell időzítő, mert akkor tudja, hogy mikor van vége.
Tök jó, mindent megismételtem, amit előttem írtak.

Hasznos voltam, mi?

Amúgy mi két éven át dobozoltunk, a végén már egyszerűen feladatlapokat raktam bele. De ez két év után volt. És akkor már doboz sem kellett. Viszont ma tud dolgozni az iskolában, amit enélkül lehet nem értünk volna el. És két év finommotorika fejlesztés eredménye, hogy jó ceruzafogással képes írni. 5 évesen ez még sehol nem volt!