Az én fiam beszédindulása időben volt, másfél évesen szavak, két évesen mondatok már. Sőt színek, számok és a teljes abc. De az, hogy beszélni tudott, nem volt egyenlő azzal, hogy kommunikált volna. Válaszolni nem tudott, igényeit elmondani nem tudta, csak kiszolgálta magát. Közben a maga dolgait kérdezgette. És echolált, csak késleltetve. Meg panelekben beszélt, vagyis amit hallott, azt szó szerint alkalmazta adott szituációban. Pl így köszönt a játszón, hogy szép jó napot mindenkinek.
Az, hogy aspergeres, azt sugallja, hogy enyhébben érintett a gyerek. Ez valamilyen téren igaz, mert előnyben van, hogy a beszédértése és beszéde annyira nem érintett, de a szociális és rugalmas gondolkodási képessége ugyanúgy nagyon gáz. Azt szeretném kifejezni, hogy tényleg enyhébb eset a fiam, mint egy nehezebben kommunikáló érintett gyerek, de pl van a fórumon olyan kisfiú, akinek gyerekkori autizmus diagnózisa volt valami ok miatt, és sokkal enyhébb eset, mint a fiam. A diagnózis nem számít, a neve nem számít. Autizmus spektrum zavar és kész. Mindegy milyen nevet kap, csak a gyerek képességei a mérvadók.