@Maxfaktor:
A többiek már leírtak mindent, amit én is leírnék, úgyhogy nem ragozom.
Én is kihangsúlyoznám, hogy a fejlesztések valóban nagyon sokat számítanak. Ha találtok egy jó auti spec. gyógypedagógust, az rengeteg mindent ki tud hozni a gyerkőcből. Levivel már több mint 1 éve foglalkozik egy hölgy. Hihetetlen sokat fejlődött a Levi a fejlesztések hatására. Én nem tudnám ilyen módon feladathelyzetbe hozni a fiamat és nyilván nem is tekintene rám úgy, mint egy kívülálló személyre. Én neki anya vagyok, nem XY néni, aki foglalkozásokat tart neki. Mondjuk kapunk házi feladatokat is, de én akkor sem vagyok szakember.
Persze itt is vannak mélypontok, hullámzik az egész – mint minden tünet/probléma/megjelenési forma ebben az állapotban – de összességében nagyon látványos fejlődésen ment keresztül a fiam.
Amit az oviban fejlesztésként kap, az nulla. Az igazgató néni nagyon-nagyon rendes, de a semmiből ő sem tud varázsolni gyógypedagógust, hogy megvalósuljon a kiírt egyéni fejlesztés heti 2x1 órában.
Ehelyett van kiscsoportos fejlesztés, az ovi összes SNI-s gyereke részére (kb. 6 fő), de ez nem individuális, nem egyénre szabott fejlesztés. Levi nem is szereti. És itt jön be az, hogy aki megtudja fizetni a magán fejlesztést, annak a gyereke jobb és eredményesebb fejlesztést kap, ami bizony igencsak megalapozza a jövőjét.
A jövőképet illetően, annak ellenére, hogy a fiam jól funkcionáló Aspergeres, nem tudnám elképzelni segítő nélkül az iskolában. Elveszne 30 egynéhány gyerek között. Tudom, hogy suli kezdésig rengeteg minden változhat, de nem hiszek abban, hogy a fejlesztések hatására elboldogulna valaha is egyedül az általánosban.
Ne értsetek félre, nem vagyok pesszimista, vagy depressziós – egyszerűen csak ismerem a gyerekemet és nem hiszek a csodákban.
A gyógypedagógusunk javasolta, hogy vegyük fontolóra az „árnyék-segítő” (szakzsargonban: shadow) keresést Levi mellé a suliba. Mi valószínű ezt az utat fogjuk járni, hogy keresünk egy olyan levelezős egyetemistát, főiskolást vagy gyógyped. asszisztenst a Levi mellé, aki mellette van a tanítási időben. Jelen helyzetben úgy látjuk, hogy nincs más megoldás. Hiba verem az asztalt bárhol, hogy biztosítsanak a gyerekem mellé asszisztenst, nem fognak, mert enyhén érintett, nem súlyos eset. Viszont hiába „csak” enyhén érintett, nem élné túl a sulis éveket segítő nélkül.
És itt picit ellentmondásba kerülve magammal, nem hiszem, hogy a fejlesztések hatására a gyerekem el tudna boldogulni egyedül az általános iskolában.