Minden kis betegnek jobbulást!
Csibnyusz: elküldtem, amit Champ említett, hátha a már megnézett videókon túl még adhat egy kis ötletet a mi esetünk is.
HáromMackó: Ez a kolbászos kedveskedés nagyon aranyos!

És mennyi puszi!
Tomger: nem semmi ez a hév.

Nagyon ügyes G. ! De ha nekem is elémtesznek egy bonbonos dobozt, és csak feladat van benne, én is biztos azt mondtam volna, csak ezt ne!
Állatok: Nálunk L. kakafóbiás volt, de nagyon durván. Nem nézhettük a Fifi virágoskertjét, mert kukorékol benne egy kakas az elején. Nem nézhettünk tanyás könyveket, mert kakas is van benne. A gyémánt félkrajcáros mesekönyvvel meg ki lehetett kergetni a világból. A szomszédunkban meg van kakas. Egy ideig csak átrohantunk a kertünkön az utcára, ott már nem volt zavaró...
Idővel ez javult, most már nincsenek ezek a félelmek. Nem mondom, hogy rajiong érte, de megmarad a gyerek a kertben.
Diómóni: Bizottsághoz csak akkor érdemes menni szerintem, ha a gyerek eléggé érintett. Akkor kell keresni egy integráló intézményt, és ott a bizottság által kijelölt fejlesztéseket megkapja, illetve kaphat asszisztenst. De csak akkor, ha az alapítóban benne van az autizmus. Ha nincs, és nem kerestek ilyen intézményt, akkor felesleges. Ha később ilyen intézmény kell, vagy mégis kell asszisztens, akkor el kell menni.
Persze mindez csak elmélet. Mi voltunk bizottság előtt, nem javasolt integráló intézményt, kijelölte a mi nem integráló ovinkat, ahol semmi segítséget nem kapa a fiam. De most már akkor is kötelező elmennünk, ha mondjuk sima suliba adnám, és rajta van az sni kód is. Az egy más kérdés, hogy mi nem sima suliban gondolkozunk már.
Illetve van olyan is, hogy hiába ír rá mindenféle fejlesztést a gyereknek, az ovi nem tudja teljesíteni.
Szóval nagyon enyhe esetben, ha amúgy sem vagytok épp integrálóban, és nem akartok váltani, és később sem akartok integrálóba menni, akkor szerintem ki lehet hagyni.
A pedagógusokkal szerintem mindenképpen közölni kell a gyerek nehézségeit, mert máshogy tekintenek rá. Bár ez sem mindig jó, mert lehet, hogy nem pozitív változást idéz elő a diagnózis közlése... Mert már ilyet is láttunk itt a fórumon. Bár szerintem több az az eset, ahol örülnek a pedagógusok és segítik a gyereket, miután kiderült, hogy nem csak neveletlen és figyelmetlen a gyerkőc.