Sziasztok!
Napok óta csak a telefonomon tudtam kicsit bekukkantani hozzátok, hogy legalább ne maradjak le. De azon nagyon macerás még egy rövid hozzászólást is megírni.
Még mindig a gyűjtögetjük a "papírokat" fázisban vagyunk, de lassan-lassan azért haladunk.
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Ami a lendületes színezést illeti:
Részben örülhettek is neki. Sokkal jobb, mintha görcsösen fognák a ceruzát/ecsetet és úgy firkálnának/festenének. Általános iskola első osztályában sok gyereknek úgy kell tanítani a lendületes színezést. Ha azt tudja a gyerek, akkor szabad a csuklómozgása, ami nagyon megkönnyíti az írás tanulását!

Persze a vonalon belüli színezés is fontos, de a görcsösség és félelem nem szabad, hogy akadályozza, hogy akkor is lendületes maradjon.
Erre szoktak használni kereteket, ami megállítja a ceruzát.
Eleinte jobb nagyobb formákkal (kör, négyzet, háromszög...) dolgozni. Egy vastagabb kartonból kivágni (esetleg laminálni) és a lyukon belül lendületesen színezni.
Körbe is lehet rajzolni először a formát, és akkor levéve a sablont látszik a vonalon belüli színezés.
Ha vastag laminálófóliából vagy átlátszó műanyaglapból vágod ki a formát ugyanígy, játszani is lehet vele. Készíthettek házikót, hóembert, fenyőt... a formák segítségével. (Körberajzol, színez, áthelyez és közben látható a remekmű....)
Megerősíteni, hogy a vonalon belüli színezés szép. "Anya szereti, ha szép színes."
1. A sablon olyan, mint egy kerítés, ott megáll a ceruza.
2. A vonal is kerítés. (Először nagyobb formák legyenek, nagy színezendő felületek)
3. A kisebb felületeknél is elvárható gyakorlás után, hogy törekedjen vonalon belül maradni.