A gyermekek nevelésében természetesen a szülők és más családtagok is részt vesznek. Mivel az autizmussal élő gyermekeknek különleges nevelési szükségleteik vannak, gyakran „fejlesztésnek” hívjuk az autizmus által érintett területeken a nevelési-oktatási feladatok megvalósítását. Ezekben a tevékenységekben a szülőknek és más családtagoknak is részt kell vennie, hiszen a gyermek nehézségei a nap 24 órájában jelen vannak. Fontos azonban ebben egy egészséges egyensúlyra törekedni: egyrészt a gyermeket a lehető leginkább segítse a környezete, másrészről viszont ez természetes módon valósuljon meg, maximálisan figyelembe véve az adott család igényeit, lehetőségét, tevékenységeit és teherbírását.
Ez a mindennapokban azt is jelenti, hogy a szakembereknek és a szülőknek közösen érdemes kitűzni az elérendő célokat és meghatározni azoknak a tevékenységeknek a körét, helyét és idejét, amelyben a fejlesztés történik. Egészen konkrétan érdemes meghatározni, hogy pl. hol tart a gyermek a különböző területeken a fejlődésében, mi a cél, és hogy otthon az hogyan segíthető. Ez igaz a szociális (pl. éppen hogyan tanuljon játékokat megosztani a testvérével), a kommunikációs (pl. minden nap meséljen el egy jó iskolai élményt otthon, egy otthonit pedig az iskolában), az önállósági (pl. éppen azt tanulja, hogy fogmosásnál az öblítővizet hogyan köpje ki), vagy az akadémikus (pl. gyakorolja az egyjegyű számok összeadását 10-ig) területen egyaránt.
A napi szintű fejlesztés egy autizmusban érintett anyuka szemszögéből: Mit jelent a 24 órás fejlesztés?
Az autizmusban érintett családok összetartóerejének növelése, társadalmi beilleszkedésük elősegítése, hátrányos helyzetük csökkentése program az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával és a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet közreműködésével valósul meg.