- Hozzászólások: 2375
Iskolakezdés
- kimni
-
- Nem elérhető
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
Ez nagyon érdekes, a nálunk lévőben az ovi délig van, de a suli délután 4-ig már elsőtől. Talán ezért olyan nehéz ide bekerülni, mert talán ha 1-2 anyukát ismerek a környéken, akik otthon vannak és otthon is maradnak még sok évig, így el tudják hozni ebéd után a gyereküket. Nekem csak egy bajom van a w pedagógiával (de ezt bevállaltam volna, ha flevesznek), hogy nem haladt a korral. Nem a modern kütyükre gondolok, hanem arra, hogy ebben a világban nem biztos, hogy jót tesz, ha túlságosan védett közegben nő fel a gyerek és minden külvilági dologtól elzárjuk. Mire 3.-os egy gyerek, már 10 éves, addigra sok dolog van, amit már be sem tud illeszteni az életébe készség szinten. Ez a gyereknek otthon a helye ebéd után szerintem nem állja meg a helyét, mert teljesen mértékben elvárhatatlan egy felnőttől, hogy mondjuk egy panel lakásban otthon foglalkoztassa déltől lefekvésig a gyerekét, de én abban sem vagyok biztos, hogy ez valóban jobb a gyereknek, mint bent a suliban, oviban rohangálni az udvaron a többi gyerekkel és szabadon játszani. Akkor lenne idilli ez a kép (hogy otthon jobb a gyereknek), ha szuper körülmények között, nagycsaládban, szoros kapcsolatban a szomszédokkal és egyidős unokatesókkal délutánonként a hatalmas családi házban és kertben tölthetik a napjukat együtt, többen gyerekek. Na, így igen, így otthon jobb nekik Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- anyus
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 18
Mire gondolsz, mikor azt írod, hogy már nem tudja később készség szinten beilleszteni az életébe? Nekünk nincs itthon tv, az a saját háziszabályunk, hogy szombaton megnézhetnek egy mesét laptopon. Ezek leginkább régi klasszikus mesék, most éppen a frédibéni a menő
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- anyus
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 18
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- Nem elérhető
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- Nem elérhető
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- anyus
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 18
Meg persze az is igaz, hogy biztos van olyan szint, pl egy súlyosan érintett auti kisgyereknél, aki akkor legalább nyugiban van, ha szól a tv, és tök érthető, hogy nincs az anyukának energiája arra, hogy egész nap olyan elfoglaltságokat találjon ki, ami kiválthatná a tv-t (ha egyáltalán tudna ilyet találni), úgyhogy abszolút érthető választás, hogy ilyen helyzetben sokszor a tv-t választja, ez ebben az esetben egy teljesen átgondolt és jó döntés lehet. Úgyhogy tény, hogy minden helyzet más és más.
Délutánosságról, hogy hozzá kell-e korán "edzeni" a gyerekeket az jutott eszembe, hogy én emlékszem, hogy anno a suliban tök kevés volt a napközis, és inkább sajnáltuk azokat, akik arra kényszerültek (ők meg irigyeltek minket, hogy hazamehetünk). Különóra sem volt jellemző, pláne nem ilyen mennyiségben mint manapság (sokszor már az oviban).
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- anyus
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 18
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- champ
-
Témaindító
- Nem elérhető
- 9 éves auti fiú, 7 éves nt lány
- Hozzászólások: 2814
Tegnap nem kapcsoltunk TV, mert Z. összebalhézott egy osztálytárssal és ez volt a bünti.
Igazából jutalom volt: mindketten rengeteget rajzoltak, előkerült a 2 éve nem használt Thomas sín és pályaudvar és adventi díszeket gyártottunk. Én közben simán megcsináltam a mosást, rendrakást, apa meg főzött. Abszolút nem hiányzott a TV.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- anyus
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 18
és igen, általában pont ez történik, ha nincs tv!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- champ
-
Témaindító
- Nem elérhető
- 9 éves auti fiú, 7 éves nt lány
- Hozzászólások: 2814
Az én fiam sokat TV-zik, többet, mint kellene. Függőnek nem mondanám, mert pik-pak feltalálja magát, ha még sincs, képes elfogadni, hogy nem lehet bekapcsolni, pedig ott van a szobájukban. Jövés menés közben egyszer érdekes zajokat hallottam, kérdeztem is, hogy ki kapcsolta be. Kórusba kiabáltak, hogy senki, mert azt mondtam, hogy nem szabad.
Arra egyébként figyelünk, hogy nem nézhet akármit: m2, Nickelodeon, szinte csak ez megy. Szereti a Sztárban Sztárt és filmeket csak neki valót nézhet, vagy velünk együtt a 12-es korhatárt. Tudja is jól, ha a minimaxon este 8 után elindul az animax, akkor kikapcsolja a TV-t.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- labolen
- Nem elérhető
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
- Hozzászólások: 4073
Szóval pihenésképpen nálunk megy a tévé, mert egy meselemezt a fiam nem értene meg. Ahogy az esti mesefelolvasást sem érti, olyankor ő zavarni szokta a húga elmélyülését, emiatt neki külön elfoglaltság kell, vagy szoros felügyelet, hogy maradjon csendben. Egyszerűen nem tudja követni a csak verbális szöveget, kell mellé a kép is, hogy értse. Nem minden auti egyforma, ugye.
Ugyanakkor most már egy órája legózik a húgával, szuperül eljátszanak, beszélnek, történeteket találnak ki. Nálunk nem megy mindig a tévé, de többet megy, mint mondjuk korábban szerettem volna. Mivel délután nem alszanak, akkor is kell valami olyan tevékenység, amivel le tudnak feküdni egy kicsit, és én lennék a legboldogabb, ha ezt egy meselemez mellett meg tudnánk oldani (kiskoromban én imádtam ezeket, van nagy gyűjteményünk is), de a fiam nem bírná. Talán majd később.
Annyit akarok mondani, hogy szerintem mértékletesség mellett nyugodtan lehet tévézni, ettől még ugyanúgy elhiszi a lányom este, amit az apja mesél neki az álomtündérekről, és együtt választjuk ki a könyvtárban a mesekönyvet, amiből az esti mesét felolvasom nekik. (a két nt gyereknek, a nagyot az ilyesmi nem érdekli, mint mondtam. Vele azt várom, hogy megtanuljon olvasni, akkor hátha már jobban lekötik a könyvek. Most csak az Anna-Peti stílusúakat tudja követni rendesen, a sok képpel. A mesékkel, felolvasással kapcsolatos elméleteket én is ismerem, emiatt is nagyon fontosnak tartom, és már az 5 évesemnek direkt olyan mesekönyveket választunk, ahol minél kevesebb kép van, pont a belső képzelőerő miatt. De egy autinál ez máshogy alakul)
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- anyus
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 18
Nálunk erre úgy érzem, nincs szükség (meg igazából nem is ismerem ezeket a meséket), mondjuk sokat segít, hogy az én kisfiam nagyon szereti, ha mesélünk neki, ezért viselkedésmintákat a hallgatott mesék is adnak neki
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- Nem elérhető
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Televan hiteles kutatási eredményekkel, elmélkedésekkel erről. Korra lebontva mindenféle kutatás és kiértékelés benne van, nagyon érdekes. Ami nagyon megmaradt bennem, hogy iskolás korban (és nagyobb ovis korban) a mértékletes, a gyerek számára is érthető film kreatívabbá tette a gyerekeket. De ez nem túl sok tévé előtt töltött időt jelent naponta, most nem rémlik, de max 1 óra asszem, nem biztos. Ellentmondásnak tűnik, de Ranschburg leírja, miért működik ez így és miért kerülnek át a ló túlsó oldalára, akik ezt a határt túllépik a tévénézési idővel. Tényleg az egész érdekes, nem is hosszú a könyv, aki teheti, olvassa el.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- Nem elérhető
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- champ
-
Témaindító
- Nem elérhető
- 9 éves auti fiú, 7 éves nt lány
- Hozzászólások: 2814
Labolen: szerintem nagyon jó mese még megfelelő viselkedési minták elsajátítására a Peppa malac, Hunyor-major, Mrs. BG kalandjai, Artur és a kis kopasz, nagy fejű kisfiú, Caloue (nem tudom jól írtam-e a nevét :silly: ) Ezek az enyémek nagyon szeretik.
Olvasás: Bár Z. beszédértése a tesztek szerint pár évvel le van maradva a korához képest, ő nagyon szeret meséket hallgatni. Amikor végigolvastuk a négyszögletű kerek erdőt, akkor szépen hallgatta, bár nem tudom mennyit értett meg belőle. Kicsit elvont, én is csak felnőtt fejjel tudom igazán élvezni, kérdezték is párszor, hogy ezen meg ezen a részen most miért is nevetek.
Tegnap, életében először levett egy felnőtt verses kötetet a polcról (Ady, Radnóti, József Attila válogatás) és amíg én a madarak kalitkáját raktam rendbe, addig József Attila versekkel szórakoztatott! Felolvasta nekem a Születésnapomra címűt, nagyon tetszett neki a játékossága. Erre G. is jött, hogy ő is tud JA-tól verset, (és nem az altató vagy a hangya volt, majd megkérdem a címét) így tegnap kultúrálodtunk!
Ezek után az volt Z. témája, hogy melyik költő mikor született, mikor és hogyan halt meg. Radnótitól nagy elszomorodott, mert neki érthetően, de elmondtam az igazat a haláláról.
Még fürdés után is leült ezzel a könyvvel és lapozgatta, nézegette.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- labolen
- Nem elérhető
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
- Hozzászólások: 4073
Mesék: Igen, Peppát és Caillout néztük egy időben.
De ez már nagyon off.

Még a hol tartunk elsősként kérdéskörre akartam írni: L-ék most tanulták az é betűt olvasni, már pici mondattöredékeket olvasnak össze, pl Peti fut, vagy a mama mos. Írni pl már leírja, hogy alma, vagy híd, de még csak másolja, átírja, diktálás nincs, nem is értem, hogyan lehetne! Még most tanulja a betűket, hogy automatizálódjanak, ilyenkor szerintem nem is érti, mit ír, az külön energia, hogy arra is figyeljen.
Matekból nyitott mondatok és szöveges feladatok az 5-ös számkörben, összeadás, kivonás.
Szerintem jól állnak, én abszolút meg vagyok elégedve. És ez egy spec osztály, vagyis szegregált suliban de normál tanmenettel. MI is a játékházas könyvből tanulunk, szerintem nagyon jó. A matekos sárga és kék füzetek is jók, L.-nak a matek szerencsére jól megy. Az írással gondok vannak, de szépen fejlődik.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- anyus
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 18
De ez itt jórészt teljesen OFF, hisz az autikra mindez teljesen máshogy vonatkozik, és egész más szempontokat kell figyelembe venni.
Egyébként bennem ez egy nagy kérdés, hogy hogy tekintsek a kisfiamra. Megkaptuk ezt a diagnózist, végül is abban meg van határozva a konkrét kategória (és igazából nem is lepett meg, hisz már 2,5 éves kora óta hordtam ide és oda - pont ezzel a gyanúval -, különféle fejlesztésekre, tehát nem volt derült égből villámcsapás), mégis én annyira enyhének látom az ő érintettségét, hogy általában azt gondolom, hogy inkább ártana neki, ha őt autiként kezelnénk, mint használna (végül is ezért sem váltottuk hivatalossá a diagnózis). De közben bennem van, hogy talán hibát követek el, talán tényleg majd kamaszkorban fog csúcsosodni a dolog - biztos nem lesz egyszerű -, és akkor majd bánom, hogy most csak úgy vagyok vele, hogy a vegyülését szeretném minél jobban elősegíteni (nem pedig az erősségeit extrán fejleszteni, pl nem akarok már most számítógépes zsenit nevelni belőle, pedig talán jó esélye lenne rá, és talán az milyen jó lenne neki később), hogy ő is azt érezze, hogy egy a sok közül, nem szeretném, hogy túlságosan különlegesnek érezze magát (se pozitív se negatív irányban). Ha valami probléma felmerül, akkor azt akkor és ott próbáljuk kezelni, de különösebben nem készülünk arra, hogy mikre lehet majd számítani - pedig talán kéne, de fogalmam sincs, hogy ez mit is jelentene a gyakorlatban, mit kéne esetleg máshogy csinálnunk. Minden gyerek más, ő valószínűleg egy kicsit még másabb, és ennyi - én jelenleg erre korlátozom a vele kapcsolatos megállapításaimat.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!