- Részletek
- Írta: Szanya1
- Kategória: Strukturált feladatok
- Találatok: 5906

- kis lépésenként biztosítja a gyermek számára a tanulást
- a feladatok átláthatóak, zárt végűek, a helyes megoldást a gyermek maga is tudja ellenőrizni
- sikerélményt biztosít
- fejleszti az önálló feladatvégzésre és játéktevékenységre való hajlandóságot és készségeket
- rövid betanítási időszakot követően a szülő számára szabadidőt biztosít
- Fölülről lefelé: Baloldalon egymásra rakjuk a feladatokat, a gyermek balról elveszi, megcsinálja, és elhelyezi jobb oldalt. (Ez esetben baloldalon és jobboldalon is biztosítsunk rakodófelületet.) Betanításkor, főleg kisebb gyerekek esetén ezzel a módszerrel kezdjünk.
- Kódos módszer: a gyermek asztalán vagy mellette a falon, könyvespolc szélén egy külön napirendi csíkot helyezünk el, melyen a feladatok kódjai szerepelnek egymás alatt. A feladatok dobozain látható kódokat a gyermek a napirendi kártyájával megkeresi, egyezteti és elveszi, majd a feladatvégzés helyére viszi. Ezzel a módszerrel nem szükséges a feladatokat a gyermek mellé halmozni, hanem önállóan szedegeti össze magának a számára könnyen elérhető szekrényből, polcról.


- Részletek
- Írta: Labolen
- Kategória: Strukturált feladatok
- Találatok: 12035
Mi az a kódos munka: A kódos munka a TEACCH megközelítésből ismert és széles körben elterjedt módszer. Lényege, hogy a játékokat, eszközöket olyan módon rendezzük el egy dobozban, vagy tálcán, hogy a gyermek azonnal átláthassa, hogy mit kell tenni, hogyan kell elkezdeni és befejezni a tevékenységet. A világos struktúra biztosítja, hogy a gyermek előre lássa, hány feladatot kell elvégeznie, szemben azzal, ha csak adunk egy doboz Lego-t például és arra kérjük, építsen valami szépet. Ekkor a pontos cél és az időbeliség nem látható, ami sok autizmussal élő gyerek számára nem eléggé világos, ezért lehet, hogy hamar feladja és visszatér kedvelt, sztereotip elfoglaltságához. Gyakran csak folyamatos irányítással lehet elérni, hogy a gyermek mást is játsszon, mint amit maga választana, de erre nincs mindig lehetőség otthon sem. A strukturált feladat és játéksorokat viszont teljesen önállóan, szóbeli irányítás nélkül el tudják végezni a gyermekek, ami örömöt, sikerélményt és hasznos gyakorlási, illetve szabadidős lehetőséget nyújt. Ez a módszer nagyon jól illeszkedik az autizmus természetéhez, a gyermekek „rendszeretetéhez” és a világos, logikus dolgok iránti vonzódásukhoz.
Többféle egyéni megoldás, mégis ugyanaz a módszer:
Kattints a Tovább gombra vagy a címre a folytatáshoz!