auti.hu
  • Először vagyok itt
    • Bevezető információk pedagógusoknak
    • Bevezető információk szülőknek
    • Információk autizmusban közvetlenül nem érintetteknek
  • Alapvető információk
    • Mi az autizmus
    • Diagnózis előtt
    • Frissen diagnosztizálva
    • Az autizmus költségei
    • Alarm jelek
  • Diagnosztika
    • Diagnosztizáló helyek vidéken
    • Tanulási Képességeket Vizsgáló Bizottságok
    • Diagnosztizáló helyek Budapesten
    • Vizsgálatok, diagnosztizáló módszerek
  • Fejlesztés
    • Letölthető fejlesztő feladatok
      • Érintett szülők által készített fejlesztő feladatok
      • Gyerekeknek ajánlott oldalak
    • Fejlesztő helyek
    • Fejlesztési típusok
      • Babzsák Fejlesztő Program
      • Logopédia
      • ABA terápia
      • Son-Rise
      • Floor Time
      • Ayres terápia
      • TSMT
      • Delacato/Alapozó Terápia
      • Kutyás terápia
      • Lovas terápia
      • Zeneterápia
      • TEACCH
  • Család és autizmus
    • Óvodai évek
    • Iskolai évek
    • Felnőttkor
    • Nagyszülőknek
    • A kezdetek
  • Lakóotthonok, támogatott lakhatás
  • Munka
  • Sport
  • Étkezés és autizmus
    • Étkezési zavarok
    • Diéták
  • Kommunkáció-beszéd
  • Érzékelési zavarok
  • Viselkedészavarok
  • Nevelés
    • Nyaralás
    • Egészség
    • Önállóság
    • Autista gyermekek veszélyben
    • Ünnepek
    • Szociális fejlesztés
  • Oktatás
    • Óvoda
      • Szegregált nevelés az óvodában
      • Integráció az óvodában
      • Autista gyermeket fogadó óvodák
    • Iskola
      • Integráció az iskolában
      • Magántanulói státusz
      • Szegregált iskolai ellátás
      • Autista gyermeket fogadó iskolák
    • Oktatás külföldön
    • Óvoda-Iskola kereső
  • Egészségügyi ellátás
  • Pedagógusoknak
  • Vizuális segédeszközök
    • A vizuális támogatás alapjai
    • Képcserés kommunikáció
    • Tér- és időstruktúra
    • Folyamatábrák
    • Én-könyv, szabályoldalak
    • Napló, élménykönyv
    • Szociális történetek
    • Strukturált feladatok
    • Motiváció
  • Kutatási eredmények
  • Érdekképviselet
    • Juttatások
    • Jogszabályok
  • Ajánló
    • Ajánlott irodalom
    • Ajánlott filmek
    • Ajánlott oldalak
  • Fórum
  • Hírek
  • GyIK
  • Autizmus shop
  • Blank article

Kényszeres, ritualisztikus, rugalmatlan viselkedések autizmusban

Részletek
Írta: Szanya1
Kategória: Viselkedészavarok
Megjelent: 2017. október 16
Találatok: 26731
Csino: 5 éves, jól beszélő auti gyerekem van. A kérdésem az, hogy mennyire jellemzőek a kényszeres dolgok autiknál?
 
Ha egy 2-3 éves gyereknél a szülő autizmusra gyanakszik, vagy akár védőnő vagy az óvónő megemlíti a szülőnek, hogy érdemes lenne utánajárni, akkor a szülők közül jópáran rátalálnak a fórumunkra és elmesélik, hogy a gyerek kommunikációjával gondok vannak, túlérzékeny, furcsán játszik, DE nem rugalmatlan. Sajnos ez a „rugalmatlan viselkedésszervezés” megfogalmazás gyakran félrevezeti a szülőket. A legtöbb esetben az a következő mondat, hogy a gyermek simán vált tevékenységet, sőt, szereti a sok programot. És ez sok esetben így is van. Csakhogy a rugalmatlan viselkedésszervezés nem csak ezt jelenti.

Bővebben: Kényszeres, ritualisztikus, rugalmatlan viselkedések autizmusban

A viselkedésproblémák megelőzése és kezelése

Részletek
Írta: Administrator
Kategória: Viselkedészavarok
Megjelent: 2012. január 16
Találatok: 15979

Az alábbi rövid cikkben egy igen bonyolult, sokrétű témáról készítettem összefoglalót, elsősorban a viselkedésproblémák okaira koncentrálva. Az áttekintés ebben a terjedelemben szükségszerűen rendkívül hiányos, ezért a cikk végén megadtam néhány olyan könyv címét, melyek hasznosak lehetnek a további gondolkodáshoz.

A folytatáshoz kattints a Bővebben gombra!

 

Bővebben: A viselkedésproblémák megelőzése és kezelése

Belépés

  • Elfelejtette a jelszavát?
  • Elfelejtette a felhasználónevét?
  • Fiók létrehozása
  • Impresszum
  • Fórumszabályzat
  • Kapcsolat
  • Felhasználói menü
  • Rólunk
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelmi szabályzat
  • Regisztráció
  • ÁSZF