- Hozzászólások: 643
Autizmus mindennapok
- bundáskenyér
-
Témaindító
- 10 éves középsúlyos auti kislányom van
megnéztem az inkluzív nevelésről szóló dolgozatot, nem sokat ér, sajnos.
Pl, ha auti kiakad valamin és pánikrohama van az osztályban, tanár sípszóval hívjon segítséget.
Aha! Eszem megáll!
De legalább 50 ilyet találtam
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Miért, mi a gond a sípszóval? Figyelembevéve a mai rögvalóságot, hogy a tanárnak egyedül kell boldogulnia az osztályban, és 3 csoportra jut egy asszisztens, hogy máshogy hívná be? Vészcsengővel? Akkor mindenki frászt kap.
Nem ábrándokat fest a dolgozat, hogy miként kéne, ha ez, az és amaz a rendelkezésre állna, hanem a jelenlegi helyzet elviselhetőségére tesz javaslatokat egy gyógypedagógus szemszögéből.
Nem mellesleg egy olyan ember szerkesztette, aki autista iskolában tanít.
Ha arra gondolsz, hogy bizonyos tanácsok nem válnának be Nálatok, az lehet, sőt lehet, hogy nálunk se, de ki tudja, lehet, hogy másnál meg beválik. Annyira különböznek ezek a gyerekek, nem lehet sablonokat alkalmazni, viszont ezek a tanácsok arra nagyon jók, hogy érzékeltessék a probléma jellegét, a megoldásokra talán nyitottabb lesz, aki elolvassa.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sephora
-
- Levi 4 és fél (AS), Marci 2 és fél éves
- Hozzászólások: 307
Nagyon köszönöm, hogy írtatok - sokat segítettetek!
Szanya:
Akkor megpróbáljuk megtanítani a nagyszülőknek a napirend használatát és megértetni velük a dolog lényegét.
Azt hiszem nagyon a sarkunkra kell állnunk, hogy következetesek tudjunk lenni. Biztos lesz ebből nem kevés konfliktus, de vagy csináljuk rendesen vagy sehogy.
HáromMackó: Amit írtál, mind nagyon igaz! Bár az anyósom óvónő, emiatt azért elvárnám tőle, hogy szélesebb látókörrel rendelkezzen...
Tomger: Az előadás ötlet nagyon jó, hátha a nagyszülők így könnyebben befogadják a dolgot. Rajta leszünk a dolgon.
Edina: Nemrég adtuk oda a Különös gyerekek című könyvet a nagyszülőknek, de abban sem vagyok biztos, hogy el fogják olvasni... De azért reménykedem! :huh:
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Ellenben, az apukám és anyukám (külön élnek) nagyon sokáig nem fogadták el, ők is engem tartottak hülyének, nem akarták alkalmazni, amikre megkértük őket (homokóra, folyamatábrák, rendszeresség). De egy idő után ők annyit láttak minket (ők szoktak nekem segíteni), hogy maguktól megértették. Amikor megkaptuk a hivatalos papírt, addigra (ekkor már 1 éve tudtuk, hogy aspi, csak nem volt papírunk róla) elfogadták. Apukám ma már használ homokórát, megpróbálja betartani, amit kérek tőle, ha elviszi a fiam. De ígyis, a mai napig egy rémálom, ha hazajön a nagypapától, akinél jól érzi magát messzemenőkig (haza sem akar jönni). Most 2 hete, hogy éppen hazajött nagypapától egy 3 napos ottalvás után és még mindig küzdöm vele... De már kezd javulni
És egyelőre csak a nagypapa tudja őt elvinni, mert csak ő tudja kezelni őt, a nagymama sajnos nem... pedig elfogadja, de mégsem tudja őt kezelni.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- bundáskenyér
-
Témaindító
- 10 éves középsúlyos auti kislányom van
- Hozzászólások: 643
Az elmúlt hetekben az OECD országok gyakorlatát tanulmányoztam, láttam ezt is azt is, a finn modell tetszett legjobban, most azt dolgozom fel.
Közben vettem kezembe ezt az írást, igazad van, elfelejtettem, hol vagyunk, ez itt a magyar ugar, a fene egye meg!
Jut eszembe hol az útlevelem!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Már vannak a fórumon többen külföldről, megkérdezheted, hogy mit tapasztalnak a gyakorlatban. (Úgyis terveztem egy ilyen topicot, mindjárt meg is csinálom.)
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kisstim
-
- Hozzászólások: 567
Mi azt találtuk ki a férjemmel, hogy egyelőre a szűk rokonságnak mondjuk el (szülők, tesó), másnak nem (Mi is most kaptunk diagnózist egy hónapja kb.).
Nekik pedig csinálunk ketten egy prezit (ppt), arról, hogy
mi az autizmus
milyen tévhitek vannak vele kapcs.
mik a tünetei ált. és hogy a mi gyerkőcünknél ezek miben nyilvánulnak meg
milyen módszerekkel és hogy tudunk segíteni neki
leírni mér jó a PECS, napirend, TEACCH, AYRES, TSMT, és hogyan segít majd neki
És mindezt érthetően, lényegretörően, képekkel a vizuális segédeszközökről, talán néhány jó pozitív fejlődésű esetleírás részletet stb.
Lényeg, hogy kapjanak egy szűrt, reális, de pozitív, a gyermek problémáin és a megoldásokon keresztül bemutatott anyagot.
CÉL, hogy maradjon meg bennük, bármikor meg tudják nézni, így sokkal valószínűbben jegyzik és értik meg, hogy látnak egy 1 perces videót a PECS működéséről, vagy egy képet a napirendről stb.
Ez azért is fontos, mert elkezdenek úgyis keresgélni a témában a neten, és annyi negatív honlap meg info van, meg irreleváns info, ami más autira vonatkozik, de a mi gyerekünkre nem, hogy pont arról kapjanak infot, amiről télleg kell. És lehetőleg pozitívan.
NA, ez jó hosszú lett, ezt tervezzük majd később az autizmusban nem jártas óvónőknek is odaadni (max némi módosítással).
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kisstim
-
- Hozzászólások: 567
Sztem jól összeszedi az integrált oktatás várható nehézségeit és az erősségeket.
Tény, hogy rengeteg nehézséggel kell számolni, általában az autiknál, és ezt le is írja, sztem ez jó, hogy reálisan leírja, mert hát ezeket mindenképpen figyelembe kell venni. Persze vannak gyerkőcök, akiknél a kognitív deficitek közül néhány nem áll fenn, de azért a többségnél valszeg nehezíti a dolgokat.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kisstim
-
- Hozzászólások: 567
Felszereltük a falra a napirendi fogast. Most összeírtuk a dolgokat, de egyelőre nem kezdtük el.
Hogy kell betanítani a gyereknek? Kell vmire ügyelni? Modnjam neki mindig, hgoy mi történik? Vagy hogy megy ez?
Tehát mondjuk felteszem holnap reggel 7 egymás utáni tevékenység szimbólumát, tárgyát, és reggel ha felkel, odviszem a gyereket, hogy ez a napirdend, most megfogjuk és levesszük a pelust, és megyünk vele pelusozni, aztán ha végeztünk pelusozással, bedobjuk egy dobozba (mindig uabba pl. a napirend alatt) a szimbólumokat/tárgyakat?
Kell vmire nagyon ügyelni?
Játéknál, ha összes fajta játékot tegyül fel, amivel játszani szokott vagy bontsuk le játék fajtákra? csak mert az meg elég sok pl. legó, laptop, mikró, szeszámos láda, autó, vonat, stb,...
Ti hogy szoktátok?
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kisstim
-
- Hozzászólások: 567
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
A játéknál azt csinálnám, hogy egy kis kosárba-dobozkába beletennék jellegzetes játékdarabokat (legókockát, síndarabot, kisautót). Hiszen azt ő dönti el, hogy mivel akar majd játszani, lássa, hogy van választási lehetősége.
Köszönjük a plakátkirakást!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sünöcske
-
- Gizmo 12 éves nem beszélő autista
- Hozzászólások: 2395
Bár anyósommal nem hiszem, hogy előrébb tartanék.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zsálya
kistim, nagyon profi terv ez a prezi, előre is gratulálok hozzá, tök jó ötlet!
nálunk folyamatos fejtörtés van, hogy mi legyen. Ma beszéltem a gyógypeddel, akihez alapozóra járunk, ő nem auti szakértő, de rendszeresen végez iskolaérettségi vizsgálatot, és ő igazán jól ismeri a fiamat (már egy bő éve heti 2-3x másfél órát vannak együtt), szerinte az a valószínűbb, hogy semmi extra probléma nem lesz vele a suliban, hanem kis csudabogárként elnavigál majd. Egyébként az alapozón sincs semmi baj vele, mindenbe bevonható, lelkes, ő igazából annyit lát csak rajta, hogy ügyetlen a nagymozgása (bár sokat ügyesedett már), és hogy kicsit felnőttes a beszéde, és nagyon okos, "eredeti figura".
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zsálya
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Talán az a legcélra vezetőbb ha a , gyerekhez írsz egy"Használati " "útmutatót " :laugh: Én mindig ezt tettem óviba menetelnél is . Mindent beleírtam még azt is , hogy mitől akad ki és hogyan kell megnyugtatni . Hátha bejön a nagyinak is.
Kisstim.
Arra ügyelj , hogy szépen fokozatosan halványisd a segítséget , a napirendet neki kell intézni .
Én a játékra 1 valamilyen plüss állatot használnék,azt könnyű felakasztani , nem variálnám .Megfogja tanulni , hogy választhat több mindent ilyenkor a polcáról .
Lehető legegyszerübb tárgyak kellenek .
Mindig Tő mondatokban beszélj vagy szavakat mondj , ez fontos
szavak:
Napirend ,reggeli , vége , dobozba , következik , játék ,
Érdemes majd a homok órával jelezni mielőtt vége egy tevékenységnek.Kérd meg a gyógypedet , mutassa meg , pontosan .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sephora
-
- Levi 4 és fél (AS), Marci 2 és fél éves
- Hozzászólások: 307
Hasonlóan érzek mint Te! Olyan érzelmek kavarognak bennem is a nagyszülők hozzáállása miatt, hogy ahányszor eszembe jut,
a gyomrom összerándul. Pont attól félek, amit írtál, hogy eltávolodhatunk egymástól, bár sosem volt az anyósomékkal annyira szoros a kapcsolatom, de az nálam fontos szempont, hogy a gyerekek szeressék és tiszteljék a nagyszüleiket attól függetlenül, hogy pl. az anyósom engem nem bír. És pont most kellene összefogni a gyerkőc érdekében és segíteni egymáson, hogy könnyebb legyen mindenkinek.
Az elfogadtatással kapcsolatban amit írtál, nagyon sokat segített a probléma megoldását illetően. Nem fogunk kis előadást tartani a nagyszülőknek, hanem rábízzuk szakemberre a felvilágosítást, hogy tömören és érthetően ragadja meg a lényeget. Utána pedig jöhet a gyógypedagógiai felvilágosítás, hogy miért van erre és erre szükség, mi a fejlesztés lényege stb....
Remélem, hogy a doktornő akinél voltunk tud ebben segíteni.
Igen, a könnyvvel kapcsolatban hasonló a probléma, odaadtuk nekik a Különös gyerekeket, de szerintem ki sem nyitották, vagy ha el is olvassák - fenntartással fogják azt megtenni. Ma is amikor itt voltak, egyszerűen fel sem hozták a dolgot, hogy beszéljünk akkor egy kicsit erről és erről. A teljes érdektelenséget látom bennük és a struccpolitikát, ami ehhez társul.
Ők elkönyvelték magukban, hogy mi vagyunk a hibásak, mi csináljuk rosszul a dolgokat, mi neveltük félre a gyerkőcöt.
Nagyon sokat segítettél. Köszönöm!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sephora
-
- Levi 4 és fél (AS), Marci 2 és fél éves
- Hozzászólások: 307
Nekem eszembe sem jutott volna a prezentáció készítés, hatalmas ötlet! Csak gratulálni tudok, ha megcsináljátok és sikerrel jártok a család felvilágosítását illetően. Az előbb írtam Kimni-nek választ, ő vetette fel a szakember bevonását a felvilágosításba.
Valószínű nálunk ez lesz a járhatóbb út. Félek, hogy nekem nem "hinnének", no nem azért mert nem tudnék jó prezentációt készíteni, hanem azért, mert TŐLEM hallanák ezeket az infókat.
Majd számolj be mindenképp, hogy sikerült a dolog, nagyon kíváncsi vagyok rá! Remélem a ti családtagjaitok nyitottabb szemléletűek és megértik az egész lényegét.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sephora
-
- Levi 4 és fél (AS), Marci 2 és fél éves
- Hozzászólások: 307
Meg fogom csinálni a "használati útmutatót"!
Nagyon jó ötlet, köszönöm!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- tomger
-
- Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
- Hozzászólások: 1900
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!