LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Képzési program célja: általános célja az autizmussal élő gyermeket/fiatalt nevelő szülők és gondozó családtagok kompetenciafejlesztése. A résztvevők megismerik az autizmusból fakadó eltérő viselkedés okát, annak kezelésére ötletet, segítséget kapnak. Nagyobb rálátást kapnak gyermekük autizmusára és az ahhoz kapcsolódó speciális szükségletekre. Ismeretet szereznek gyermekük segítéséhez a társas kapcsolatokban, az internet világában, az intézményi helyzetekben. További cél, hogy az iskoláskorú, illetve a felnőttkorba lépő fiatalokkal kapcsolatos kérdésekre keresse a válaszokat a résztvevők családtagokkal együtt.

Képzési program célcsoportja: 12-18 éves korú autizmussal élő gyermeket/fiatalt nevelő szülők, gondozók, családtagok számára

A képzés során megszerezhető kompetenciák:

  • jobban megértik gyermekük autizmusát és az ezzel összefüggésben jelentkező nehézségeket
  • hatékony utakat találnak gyermekük fejlődésének és boldogulásának támogatására
  • információkat, tapasztalatokat, ötleteket gyűjtenek szakembertől, felkészült szülő trénertől és egymástól 
  • példák, ötletek, képek, filmek segítségével gyakorlati információkhoz jutnak 
  • megosztják saját tapasztalataikat, gondolataikat, érzéseiket és választ kapnak kérdéseikre 
  • a szerzett tudással és tapasztalatokkal, élményekkel gazdagodva nyernek további lendületet, önbizalmat gyermekük és családjuk harmóniájának kialakításához 
  • információkat gyűjtenek arról, hogy hogyan segítsék a gyermekeiket az iskolában és a felnőttkorban az átmenet során 
  • megismernek olyan autizmus-specifikus fejlesztéseket, módszertant, amelyet a saját családjaikban is alkalmazhatnak 
  • megismerik az autizmus-specifikus ellátó rendszer elemeit, sajátosságait, a gyermekre vonatkozó jogszabályi környezetet, mind a jelenben, mind a felnőtté válást követő időszakra vonatkozóan 
  • a résztvevők képessé válnak arra, hogy gyermekük érdekérvényesítését fejlesszék, továbbá hogy az autizmussal élő személyt megfelelő módon, autizmus specifikus eszközökkel segítsék

Bekapcsolódási feltételek:

Iskolai előképzettség: a képzésen való részvétel nem kötött iskolai előképzettséghez


Egyéb feltétel(ek): motivációs levél, a jelentkező gondviseletében vagy gondozásában, az autizmussal élő személyekről szóló rövid információkkal, előzetes tapasztalatokkal.


Jelentkezési feltételek:

12-18 éves kor közötti autizmus diagnózissal (az autizmus spektrumba tartozó állapotok valamelyikével) rendelkező gyermek van a családban
a jelentkező szülő, vagy a gyermeket közvetlenül gondozó családtag, gondozó (egy családból 2 résztvevőt tudunk fogadni a képzésen)


Képzési idő: összesen 40 óra; ebből elmélet: 18 óra ebből gyakorlat: 22 óra

A képzési napok:

2019.04.12.
2019.04.13.
2019.04.26.
2019.04.27.
2019.05.04.
Minden képzési nap 8 tanórás.

A képzési program helyszíne: Budapest

Tananyagegységek megnevezése, célja:

1. A képzési program megalapozása A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék meg egymást/ egymás történetét a csoportvezetőket, legyen lehetőségük ráhangolódni a csoportmunkára és az együttgondolkodásra.

2. Az autizmus megértése és elfogadása A tananyagegység célja, hogy a képzésen résztvevők ismereteket szerezzenek a háttérben zajló eltérő gondolkodási folyamatokról, ingerfeldolgozásról, mint az eltérő viselkedések közös okáról. Képesek legyenek a szülő és szakember kompetenciahatárainak megkülönböztetésére.

3. Autizmus a gyakorlatban – jellemző nehézségek és megoldások A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék meg jobban a hétköznapok során megjelenő viselkedéseket, azok megelőzéséhez megfelelő ismeretekkel rendelkezzenek. További cél a kompetenciák fejlesztése a konkrét viselkedésproblémák azonnali kezelésére, a kiváltó okok felismerésére, illetve a következmények előrelátására.

4. Konfliktuskezelés és érdekvédelem A tananyagegység célja, hogy a résztvevők ismerjék meg a kommunikáció pszichológiai alapfogalmait, az alapfogalmak elméletével és gyakorlati felhasználhatóságával, különös tekintettel az autizmussal élő gyermekkel/fiatallal kapcsolatban. Alkalmazzák azon kommunikációs technikákat, mint az én-üzenet, aktív figyelem, kérdezés és decentrálás, melyek sikeres személyközi kommunikáció eszközei. Ismerjék fel a hatékony kommunikáció szerepét a konfliktusok hatékonyabb kezelésében.

5. Program zárása, közös megbeszélés A tananyagegység célja, hogy a résztvevők a képzési programot közösen zárják le, értékeljék.

Maximális csoportlétszám: 16 fő

A képzési program zárása:

A képzési programnak elsősorban kompetenciafejlesztés a célja. A képzés során zajló közös megbeszéléseken folyamatos visszacsatolás történik. A képzéshez nem tartozik vizsga.

Tanúsítvány kiadásának feltétele (a képzés engedélyeztetett , ezért tanúsítvány kiadásával zárul):

A résztvevő a megengedett hiányzás mértékét nem lépte túl
Kitöltötte az elégedettség mérő kérdőívet, illetve aláírta a felnőttképzési szerződést.

Regisztrációs határidő: 2019. március 22. 14:00

További információk, jelentkezés: FSZK.hu


A képzésen való részvétel díja: térítésmentes

Témakörök:

Mit várunk a közös játéktól?
Miért nehéz egy autista gyermekkel a közös játék?
Pozitív tapasztalatok nagyító alatt.
Játék egy kicsit tudatosabban.
Milyen játékokat válasszak, milyen a jó játék?

Módszer: interaktív előadás, közös gondolkodás és beszélgetés, kooperatív csoportmunka, helyzetek és válaszok keresése

Trénerek: Rácz Zsuzsanna-gyógypedagógus; Keresztesiné Szabó Anita-szülő

A programot elsősorban autista gyermekeket nevelő szülőknek ajánljuk. A programra minden érdeklődőt szeretettel várunk.

Program óraszáma: 8 óra, 9 órától 16.00 – ig

Időpont: 2019. 03. 29.

Helyszín: FSZK Nonprofit Kft., 1138 Budapest, Váci út 191.

A programban résztvevők minimum és maximum létszáma: 12-18 fő

A részvétel díja: térítésmentes

Regisztrációs határidő: 2019.03.25. 14:00-ig

Jelentkezés: FSZK.hu

Konferenciákkal, felvilágosító előadásokkal, prevenciós hatású játékokkal várják az érdeklődőket a héten az ország számos pontján a logopédia európai napja alkalmából, amelynek központi témája az autizmus-spektrumzavar - közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel.

A Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesület elnöksége közleményében felidézte: a magyar logopédusok az Európai Unió mintegy 70 ezer szakemberével március 6-án ünneplik a logopédia európai napját, amelynek ajánlott aktuális témája ebben az évben az autizmus-spektrumzavar (ASD).
Mint írták, az Európai Logopédiai Szövetség (CPLOL) kezdeményezéséhez csatlakozva várják a logopédusok a kommunikáció és a kommunikációs zavarok iránt érdeklődőket konferenciákkal, felvilágosító előadásokkal, érzékenyítő programokkal, intézménylátogatási lehetőségekkel, prevenciós hatású kommunikációs, beszéd- és nyelvi játékokkal az óvodákban, általános iskolákban, középiskolákban, felsőoktatási intézményekben, művelődési házakban, alapítványoknál, ellátási ambulanciákon, az ország egész területén.

Az országos kezdeményezéshez mind a 24 fővárosi pedagógiai szakszolgálat csatlakozott. A részt vevő intézmények listája, a fővárosi és a vidéki programok a Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesülete honlapján  olvashatóak.

Az idei események közül kiemelték a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézménye csütörtöki, a kerületi logopédiai ellátás 50. évfordulóját ünneplő programját. Idén először rendeznek regionális, vidéki konferenciát a logopédia európai napjához kapcsolódóan, a pénteki tanácskozást a kőszegi logopédiai intézmény, a Dr. Nagy László EGYMI Beszédjavító Általános Iskola szervezi.

A közleményben az egyesület elnöksége azt írta, remélik, a logopédia európai napjának hazai eseményei ráirányítják a figyelmet a hang, a beszéd, a nyelv zavaraira, azok megelőzésére, a terápiás lehetőségekre az érintettek társadalmi elfogadása, a logopédia szerepének megismerése érdekében.
Március 6-a 2004 óta a logopédia európai napja az Európai Unió Logopédusainak Állandó Bizottsága kezdeményezésére. Magyarországon 2012-től tartanak ezen a napon rendezvényeket, amelyek célja, hogy felhívják a figyelmet a kommunikációs zavarok sokféleségére és azoknak az egészségre, az életminőségre gyakorolt hatásaira, valamint a logopédiával kapcsolatos kérdésekre.

A kommunikáció több, mint beszéd

Szakmai nap az autizmusról szakembereknek, családtagoknak Debrecenben

Témák: Szociális és kommunikációs képességek fejlesztése, módszerek és alkalmazásuk, ismerkedés a Csodálatos 5 pontos skálával, a Szociális Történetekkel, a képregény-beszélgetéssel, a Babzsák Fejlesztő Programmal és egyéb módszertani lehetőségekkel.

Időpont: 2019.03.02. szombat, 9.30-14.30

Előadó: Őszi Tamásné gyógypedagógus, az Autizmus Alapítvány Általános Iskolájának vezetője

Részvételi díj: 5000 Ft

Bővebb információ: felnottkepzes.drhe.hu

A témákban említett kiadványok a shopban megvásárolhatók.

Egy napos, szülőknek, csalátagoknak és pedagógusoknak szóló képzések. 

A képzések helyszíne: Autizmus Alapítvány 1089 Budapest, Delej u. 24-26.

 

Én-könyv, napló készítése

A képzés célja két olyan eszköznek a bemutatása, amely hatékonyan hozzájárul az autizmussal élő emberek szociális-kommunikációs készségeinek előmozdításához, elsősorban önmagukról való tudásuk, reális énképük megszilárdításához (Én-könyv) és a saját élményeik megosztásához (Napló).

Nem meséli el gyermeke, tanítványa, hogy mi történt vele aznap?

Nehezen vagy egyáltalán nem tudja felidézni korábbi élményeit?

Úgy tűnik, hogy saját vagy mások érzéseit, tetteit nem megfelelően érti?

Gondot okoz számára a kérések, szabályok betartása?

Ezekkel és hasonló problémákkal gyakran szembesülnek a pedagógusok, szülők, az autizmussal élő személyek mindennapjaiban. A Napló, Én-könyv bevezetésével olyan eszközökkel gazdagodik a személy autizmus specifikus fejlesztő eszköztára, melyek eredményesen használhatóak a fenti nehézségek enyhítésében. Az eszközök rendszeres használatával érthetőbbé, ezáltal örömtelibbé válhatnak a társas élethelyzetek. A rövid elméleti alapozást követően a résztvevők megismerkedhetnek a fejlesztő eszközökkel, útmutatást kapnak azok személyre szabott bevezetéséhez és használatához.

Ajánljuk a képzést pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

A képzés időpontja: 2019. február 22. (Jelentkezési határidő: február 15.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Kihívást jelentő viselkedések befolyásolása

Egy kihívást jelentő, nem elfogadhatónak tekintendő viselkedés jelenléte jelentősen megnehezíti az autizmussal élő gyermek vagy felnőtt, valamint a környezetében élők mindennapjait. Ezek a viselkedések általában erősen zavaróak, sok esetben kifejezetten veszélyeztetőek, és nagyon nehezen küszöbölhetők ki. Gyakran jellemző rájuk az is, hogy huzamosabb ideje szinte menetrendszerűen megjelennek, és az addig bevált, vagy újabb és újabb stratégiákkal sem igazán lehet rajtuk változtatni.

Egynapos tréningünk célja sorvezetőt adni a kihívást jelentő viselkedések befolyásolásának menetértől. Ennek érdekében a következő kérdéseket gondoljuk végig közösen:

Milyen módon tudjuk megérteni a nem elfogadható viselkedés mozgatórugóit?

Hogyan tudjuk megkeresni a viselkedés okait?

Mit tegyünk a kihívást jelentő viselkedéssel, hogyan tudjuk azt csökkenteni, megszüntetni?

Milyen módszerekkel lehet elfogadható viselkedéseket tanítani?

Kikkel érdemes együttműködni?

Mit és hogyan lehet otthoni környezetben bevezetni?

Az elméleti kérdések megvitatása után egy, az iskolánk pedagógusai által végigmenedzselt program ismertetésén keresztül mutatjuk be, hogyan működik a gyakorlatban a viselkedésbefolyásolás menete. Az esetismertetés során az alkalmazott eszközöket is bemutatjuk, kézbe adjuk.

A program zárásaként a hallgatóság saját eseteire igyekszünk megoldási javaslatokat tenni.

Egynapos programunkat pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, a szakmában dolgozó egyéb szakembereknek, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt ajánljuk.

 

A képzés időpontja: 2019. március 1. (Jelentkezési határidő: február 22.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Nem, vagy alig beszélő gyermekek és felnőttek kommunikációjának fejlesztése

A képzés célja, hogy bepillantást engedjen a nem beszélő, vagy a beszédet keveset, szűkkörűen használó, autizmussal élő gyermekek és felnőttek kommunikációjának egyéni megismerésének lehetőségeibe és a támogatásában használt széles eszköz-és módszertárba, a tanítás fő fókuszaiba, alapszabályaiba, menetébe.

A beszéd gyakran teljesen hiányzik, vagy a gyermekek és felnőttek nem használják azt csevegésre, élménymegosztásra, kérdések megfogalmazására. Ezekkel az eszközökkel nem, vagy alig beszélő gyerekeknek lehetősége nyílik részt venni a mindennapi élethelyzetekben, a tanulási folyamatokban, míg a nyelvet használó gyermekek kommunikációja is gazdagodhat.

A rövid elméleti alapozást követően a résztvevők megismerkedhetnek a fejlesztő eszközökkel, útmutatást kapnak azok személyre szabott bevezetéséhez és használatához. A képzésen előadások és interaktív feladatok váltakoznak, az eszközök kipróbálhatóak. 

A résztvevőknek lehetősége nyílik emellett a tanítványaikkal, gyermekeikkel kapcsolatos személyre szabott kérdések megfogalmazására. 

Ajánljuk a képzést (gyógy)pedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

A képzés időpontja: 2019. március 8. (Jelentkezési határidő: március 1.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Struktúra és vizuális segítség a mindennapokban

A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék azokat a gyakorlati szempontokat, melyek alapján egyénre szabottan megoldást találhatnak például az alábbi problémákra: A gyermek, felnőtt rendkívül ragaszkodik az azonossághoz, a mindennapokban például nagyon nehéz elindulni és megérkezni, vagy új dolgokat kipróbálni. Nehézséget okoz a tevékenységváltás, a várakozás.

A fentiek megoldásában, és még egy sor egyéb nehéz helyzet kezelésére bizonyítottan hatékonyak a vizuális segítségek és a struktúra. A gyakorlat-centrikus kurzuson a résztvevők áttekintést kapnak arról, hogy miért érdemes vizuális eszközöket (például napirendeket, vizuális órákat, folyamatábrákat stb.) alkalmazni az autizmussal élő gyermekek, felnőttek esetében. Megismerhetik a különböző eszközöket, készítésük és használatuk módját, valamint az egyénre szabott tervezés és alkalmazás legfontosabb szempontjait.

Ajánljuk a képzést pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

 

A képzés időpontja: 2019. március 29. (Jelentkezési határidő: március 22.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Autizmus felnőttkorban - fókuszban a mindennapi élet

Gyakorlat-centrikus képzésünk áttekinti az autizmus spektrumzavar felnőttkori jellemzőit, az autizmus-specifikus módszertan alkalmazásának lehetőségeit különféle élethelyzetekben és képességeknél.

A képzés során több felnőtt esetén keresztül mutatjuk be azokat a gyakorlati módszereket és egyedi eszközöket, melyek az önállóság, társas viselkedés, kommunikáció területén hatékonynak bizonyulnak és javíthatják a családok életminőségét.

Ajánljuk a képzést (gyógy)pedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

A képzés időpontja: 2019. április 26. (Jelentkezési határidő: április 19.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Autizmussal élő gyermekek és fiatalok intézmények közti átmenetének támogatása

A kutatások szerint autizmusban a felnőttkori sikeresség, önállóság szempontjából döntő szerepe van az egyes életszakaszok közti zökkenőmentes átmenetnek. Akár még egyetemi végzettség mellett is előfordulhat, hogy a fiatal önállóan nem képes megteremteni életének felnőttkori kereteit (munka, lakhatás, kikapcsolódás, emberi kapcsolatok területein).

A kurzus során megismertetjük azokat a gyakorlati szempontokat, módszereket, melyek az egyénre szabott átmenetet sikeressé tehetik és segítséget adnak a lebonyolításban. Bemutatjuk a partnerek együttműködésének szükségességét, területeit és gyakorlati stratégiáit.

A bemutatott eseteink fókuszában az általános iskolából középiskolába, valamint családi környezetből lakhatásba történő átmenet támogatása áll. Illusztráljuk a folyamat lépéseit, az alkalmazott módszereket és eszközöket.

A képzés időpontja: 2019. május 3. (Jelentkezési határidő: április 26.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Autizmussal élő gyermek, tanuló a többségi intézményekben

A hazai köznevelésben dinamikusan nő az autizmus spektrum zavarban érintett, jó képességű gyerekek száma, akik többségi intézményekben, óvodákban, általános iskolákban töltik mindennapjaikat. A szülők és a szakemberek számos gyakorlati problémával szembesülhetnek, például:

Mit várhatunk el?

Hogyan értékeljünk?

Milyen feladatok lesznek motiválóak, érthetőek a gyermek számára?

Mit játsszon a gyermek a szünetekben?

Hogyan könnyíthetjük meg az együttműködést a kortársakkal?

Mit tehetünk a figyelem fenntartásáért, a foglalkozásokba való bekapcsolódásért?

A kurzus a gyakorlatban jól alkalmazható segítséget nyújt. Példákat mutatunk be autizmusra adaptált tanulási feladatokról, a többségi oktatásban is hasznos specifikus eszközökről és módszerekről.

Ajánljuk a képzést szülők és többségi intézményben dolgozó (gyógy)pedagógusok és érdeklődők számára.

 

A képzés időpontja: 2019. május 24. (Jelentkezési határidő: május 17.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Nehézségek az étkezéssel kapcsolatban

A képzés célja, hogy az autizmus természetét figyelembe véve megfelelő szemléletet adjon az autizmussal élő személyek étkezési zavarainak értelmezéséhez. A képzés nagy hangsúlyt fektet az étkezési zavarok okainak felderítésére, illetve a hatékonyan alkalmazható autizmus specifikus beavatkozási technikákra.

Különlegesnek tartja tanítványa, gyermeke étkezési igényeit és szokásait?

Túl sokat eszik, esetleg túl keveset, túl lassan vagy gyorsan fogyasztja el az ételt?

Helyszínekhez, emberekhez kötődő az étkezéssel kapcsolatos probléma?

Kihívást jelent a megfelelő mennyiségű, minőségű folyadék elfogyasztása?

Megfigyeléseink, tapasztalataink mutatják, hogy az autizmussal élő személyek életében különbözőképpen jelentkezhetnek az étkezéssel kapcsolatos nehézségek. A képzés során példákkal gazdagon illusztrálva szeretnénk a felmerülő nehézségekhez megfigyelési szempontokat adni, megoldási javaslatokat nyújtani. Bemutatunk olyan étkezési tréninget, mely során személyre szabott stratégiák alkalmazásával igyekszünk a pontosan megfogalmazott célokat megvalósítani.

Ajánljuk a képzést pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

 

A képzés időpontja: 2019. május 31. (Jelentkezési határidő: május 24.​)

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

A képzések helyszíne: Autizmus Alapítvány 1089 Budapest, Delej u. 24-26.