auti.hu
  • Először vagyok itt
    • Bevezető információk pedagógusoknak
    • Bevezető információk szülőknek
    • Információk autizmusban közvetlenül nem érintetteknek
  • Alapvető információk
    • Mi az autizmus
    • Diagnózis előtt
    • Frissen diagnosztizálva
    • Az autizmus költségei
    • Alarm jelek
  • Diagnosztika
    • Diagnosztizáló helyek vidéken
    • Tanulási Képességeket Vizsgáló Bizottságok
    • Diagnosztizáló helyek Budapesten
    • Vizsgálatok, diagnosztizáló módszerek
  • Fejlesztés
    • Letölthető fejlesztő feladatok
      • Érintett szülők által készített fejlesztő feladatok
      • Gyerekeknek ajánlott oldalak
    • Fejlesztő helyek
    • Fejlesztési típusok
      • Babzsák Fejlesztő Program
      • Logopédia
      • ABA terápia
      • Son-Rise
      • Floor Time
      • Ayres terápia
      • TSMT
      • Delacato/Alapozó Terápia
      • Kutyás terápia
      • Lovas terápia
      • Zeneterápia
      • TEACCH
  • Család és autizmus
    • Óvodai évek
    • Iskolai évek
    • Felnőttkor
    • Nagyszülőknek
    • A kezdetek
  • Lakóotthonok, támogatott lakhatás
  • Munka
  • Sport
  • Étkezés és autizmus
    • Étkezési zavarok
    • Diéták
  • Kommunkáció-beszéd
  • Érzékelési zavarok
  • Viselkedészavarok
  • Nevelés
    • Nyaralás
    • Egészség
    • Önállóság
    • Autista gyermekek veszélyben
    • Ünnepek
    • Szociális fejlesztés
  • Oktatás
    • Óvoda
      • Szegregált nevelés az óvodában
      • Integráció az óvodában
      • Autista gyermeket fogadó óvodák
    • Iskola
      • Integráció az iskolában
      • Magántanulói státusz
      • Szegregált iskolai ellátás
      • Autista gyermeket fogadó iskolák
    • Oktatás külföldön
    • Óvoda-Iskola kereső
  • Egészségügyi ellátás
  • Pedagógusoknak
  • Vizuális segédeszközök
    • A vizuális támogatás alapjai
    • Képcserés kommunikáció
    • Tér- és időstruktúra
    • Folyamatábrák
    • Én-könyv, szabályoldalak
    • Napló, élménykönyv
    • Szociális történetek
    • Strukturált feladatok
    • Motiváció
  • Kutatási eredmények
  • Érdekképviselet
    • Juttatások
    • Jogszabályok
  • Ajánló
    • Ajánlott irodalom
    • Ajánlott filmek
    • Ajánlott oldalak
  • Fórum
  • Hírek
  • GyIK
  • Autizmus shop
  • Blank article

Jogom van - workshop autista gyermekek szüleinek

Részletek
Írta: Administrator
Kategória: Szakmai programok
Megjelent: 2023. november 16
Találatok: 1550
Időpont: 2023. november 25, szombat 10 - 17 óráig
Helyszín: Dunaharaszti József Attila Művelődési Ház 2330 Dunaharaszti, Táncsics M. u. 2.

Képzők:
Dr Kálozi Mirjam, az AOSZ megbízott jogásza
Kapitány Imola szociális munkás, érintett szülő

Jelentkezési határidő: november 20.

A programra  autizmus spektrum zavar (pl. gyermekkori autizmus, Asperger-szindróma, pervazív fejlődési zavar, atípusos autizmus) diagnózissal rendelkező gyermekek szüleit várjuk. A workshop kézzelfogható segítséget nyújt a szülőknek gyermekük képviseletében. A programon körüljárjuk az autista gyermeket nevelő családokat körülvevő jogi környezetet, megismerjük a legfontosabb jogokat,  jogszabályokat.

A képzés főbb témakörei
  • Mit tehetünk gyermekünk érdekeinek védelme érdekében?
  • Mik az autista gyermekek szempontjából legfontosabb jogszabályok?
  • A köznevelésre vonatkozó szabályok
  • Milyen ellátásokat igényelhetek, ha a gyermekem autista?
  • Hogyan lehet hatékonyan ügyet intézni?
  • Hová fordulhatok, ha jogsérelem ér?
A résztvevőknek szakember és érintett szülő tréner együttes vezetésével lehetősége van arra, hogy a többi érintett szülővel tapasztalatokat, élményeket és információkat megosztva közösen gondolkodjon a témáról. A képzés interaktív jellegénél fogva kérdéseikkel és hozzászólásaikkal a résztvevők a csoportvezetőkkel együtt alakíthatják a nap menetét.

A képzés ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni ide kattintva tudsz. A jelentkezéseket a jelentkezési határidő lejárta után fogjuk visszaigazolni. Gyermekfelügyeletet ezúttal nem tudunk biztosítani.
 
További infó: Kapitány Imola: +36 70 424 8688, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
Az esemény Facebook-on is elérhető.
 

Az Autizmus Alapítvány 2023 tavaszi képzései

Részletek
Írta: Administrator
Kategória: Szakmai programok
Megjelent: 2023. február 15
Találatok: 2682

30 órás pedagógusképzésben akkreditált tanfolyamok kontakt és online formában. A kontakt képzések Budapesten kerülnek megrendezésre.

 

Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai

Időpont: 2023. március 6-9. személyes jelenlét,  vagy 2023. április 17-20.  online

 

Autizmussal élő gyermekek és tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának alapjai

2023. március 20-23. személyes jelenlét, vagy 2023. május 8-11. online

 

Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése

2023. április 24-27. személyes, vagy 2023. május 30-június 2. Kedd-péntek!  online

 

További információ: Autizmus Alapítvány

 

 

 

 

Az Autizmus Alapítvány 2022. őszi, 1 napos, tematikus tréningjei

Részletek
Írta: Administrator
Kategória: Szakmai programok
Megjelent: 2022. szeptember 14
Találatok: 1733

A tréningek online formában kerülnek megszervezésre.

 

Kihívást jelentő viselkedések befolyásolása

Egynapos tréningünk célja sorvezetőt adni a kihívást jelentő viselkedések befolyásolásának menetértől. Ennek érdekében a következő kérdéseket gondoljuk végig közösen:

Milyen módon tudjuk megérteni a nem elfogadható viselkedés mozgatórugóit?

Hogyan tudjuk megkeresni a viselkedés okait?

Mit tegyünk a kihívást jelentő viselkedéssel, hogyan tudjuk azt csökkenteni, megszüntetni?

Milyen módszerekkel lehet elfogadható viselkedéseket tanítani?

Kikkel érdemes együttműködni?

Mit és hogyan lehet otthoni környezetben bevezetni?

 

Az elméleti kérdések megvitatása után egy, az iskolánk pedagógusai által végigmenedzselt program ismertetésén keresztül mutatjuk be, hogyan működik a gyakorlatban a viselkedésbefolyásolás menete. Az esetismertetés során az alkalmazott eszközöket is bemutatjuk, kézbe adjuk.

A program zárásaként a hallgatóság saját eseteire igyekszünk megoldási javaslatokat tenni.

 

Egynapos programunkat pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, a szakmában dolgozó egyéb szakembereknek, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt ajánljuk.

Időpont: 2022.11.18.

Részletek és jelentkezési lap itt letölthető.

 

Étkezési nehézségek befolyásolási lehetőségei

 

A képzés célja, hogy az autizmus természetét figyelembe véve megfelelő szemléletet adjon az autizmussal élő személyek étkezési zavarainak értelmezéséhez. A képzés nagy hangsúlyt fektet az étkezési zavarok okainak felderítésére, illetve a hatékonyan alkalmazható autizmus specifikus beavatkozási technikákra.

 

Különlegesnek tartja tanítványa, gyermeke étkezési igényeit és szokásait?

Túl sokat eszik, esetleg túl keveset, túl lassan vagy gyorsan fogyasztja el az ételt?

Helyszínekhez, emberekhez kötődő az étkezéssel kapcsolatos probléma?

Kihívást jelent a megfelelő mennyiségű, minőségű folyadék elfogyasztása?

 

Megfigyeléseink, tapasztalataink mutatják, hogy az autizmussal élő személyek életében különbözőképpen jelentkezhetnek az étkezéssel kapcsolatos nehézségek. A képzés során példákkal gazdagon illusztrálva szeretnénk a felmerülő nehézségekhez megfigyelési szempontokat adni, megoldási javaslatokat nyújtani. Bemutatunk olyan étkezési tréninget, mely során személyre szabott stratégiák alkalmazásával igyekszünk a pontosan megfogalmazott célokat megvalósítani.

 

Ajánljuk a képzést pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

 

Időpont: 2022.12.02.

Részletek és jelentkezési lap itt letölthető.

 

Nem- vagy aligbeszélő személyek kommunikációs támogatása - AAK

 

A képzés célja, hogy bepillantást engedjen a nem beszélő, vagy a beszédet keveset, szűkkörűen használó, autizmussal élő gyermekek és felnőttek kommunikációjának egyéni megismerésének lehetőségeibe és a támogatásában használt széles eszköz-és módszertárba, a tanítás fő fókuszaiba, alapszabályaiba, menetébe.

 

A beszéd gyakran teljesen hiányzik, vagy a gyermekek és felnőttek nem használják azt csevegésre, élménymegosztásra, kérdések megfogalmazására. Ezekkel az eszközökkel nem, vagy alig beszélő gyerekeknek lehetősége nyílik részt venni a mindennapi élethelyzetekben, a tanulási folyamatokban, míg a nyelvet használó gyermekek kommunikációja is gazdagodhat.

 

A rövid elméleti alapozást követően a résztvevők megismerkedhetnek a fejlesztő eszközökkel, útmutatást kapnak azok személyre szabott bevezetéséhez és használatához. A képzésen előadások és interaktív feladatok váltakoznak, az eszközök kipróbálhatóak.

 

A résztvevőknek lehetősége nyílik emellett a tanítványaikkal, gyermekeikkel kapcsolatos személyre szabott kérdések megfogalmazására.

 

Ajánljuk a képzést (gyógy)pedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

 

Időpont: 2022.12.16.

Részletek és jelentkezési lap itt letölthető.

 

Forrás: Autizmus Alapítvány

 

 

Hogyan éltem túl autistaként a közoktatást?

Részletek
Írta: Administrator
Kategória: Szakmai programok
Megjelent: 2022. május 05
Találatok: 2519

Személyes tapasztalatok és túlélési tippek Oravecz Lizanka és Fekete Gy. Viktor előadásában

Időpont: 2022.05.25. 14.00-15.30

Józsefvárosi EGYMI és Általános Iskola

1084 Bp., Tolnai Lajos u. 11-15.

Regisztráció itt: Jelentkezési lap

 

További információk az előadókról: https://www.youtube.com/autistavagyok

Az Autizmus Alapítvány 2022 tavaszi tréningjei

Részletek
Írta: Administrator
Kategória: Szakmai programok
Megjelent: 2022. február 24
Találatok: 1572

A szobatisztaság kialakulásának támogatása

Időpont: 2022.03.04.

Az egy napos, tematikus képzés célja, hogy a szobatisztaság kialakulásának támogatásához nyújtson olyan ismereteket, melyek segítenek a háttérben rejlő nehézségek feltérképezésében, megértésében. Bemutatja a megközelítés alapjait általános autizmus specifikus javaslatok megfogalmazásával, valamint konkrét példákon keresztül, melyek a családi és intézményi környezetben egyaránt eredményesen alkalmazhatóak. 

A képzés során a résztvevők lehetőséget kapnak gyermekükkel, tanítványukkal kapcsolatos személyes kérdések, problémák megbeszélésére.

Ajánljuk a képzést gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

 

További információk, jelentkezési lap

 

Autizmussal élő gyermek, tanuló a többségi intézményekben

Időpont: 2022.03.11.

A hazai köznevelésben dinamikusan nő az autizmus spektrum zavarban érintett, jó képességű gyerekek száma, akik többségi intézményekben, óvodákban, általános iskolákban töltik mindennapjaikat. A szülők és a szakemberek számos gyakorlati problémával szembesülhetnek, például:

Mit várhatunk el?

Hogyan értékeljünk?

Milyen feladatok lesznek motiválóak, érthetőek a gyermek számára?

Mit játsszon a gyermek a szünetekben?

Hogyan könnyíthetjük meg az együttműködést a kortársakkal?

Mit tehetünk a figyelem fenntartásáért, a foglalkozásokba való bekapcsolódásért?

A kurzus a gyakorlatban jól alkalmazható segítséget nyújt. Példákat mutatunk be autizmusra adaptált tanulási feladatokról, a többségi oktatásban is hasznos specifikus eszközökről és módszerekről.

Ajánljuk a képzést szülők és többségi intézményben dolgozó (gyógy)pedagógusok és érdeklődők számára.

 

További információk, jelentkezési lap

 

Kihívást jelentő viselkedések befolyásolása

Időpont: 2022.04.22.

Egy kihívást jelentő, nem elfogadhatónak tekintendő viselkedés jelenléte jelentősen megnehezíti az autizmussal élő gyermek vagy felnőtt, valamint a környezetében élők mindennapjait. Ezek a viselkedések általában erősen zavaróak, sok esetben kifejezetten veszélyeztetőek, és nagyon nehezen küszöbölhetők ki. Gyakran jellemző rájuk az is, hogy huzamosabb ideje szinte menetrendszerűen megjelennek, és az addig bevált, vagy újabb és újabb stratégiákkal sem igazán lehet rajtuk változtatni.

Egynapos tréningünk célja sorvezetőt adni a kihívást jelentő viselkedések befolyásolásának menetértől. Ennek érdekében a következő kérdéseket gondoljuk végig közösen:

Milyen módon tudjuk megérteni a nem elfogadható viselkedés mozgatórugóit?

Hogyan tudjuk megkeresni a viselkedés okait?

Mit tegyünk a kihívást jelentő viselkedéssel, hogyan tudjuk azt csökkenteni, megszüntetni?

Milyen módszerekkel lehet elfogadható viselkedéseket tanítani?

Kikkel érdemes együttműködni?

Mit és hogyan lehet otthoni környezetben bevezetni?

Az elméleti kérdések megvitatása után egy, az iskolánk pedagógusai által végigmenedzselt program ismertetésén keresztül mutatjuk be, hogyan működik a gyakorlatban a viselkedésbefolyásolás menete. Az esetismertetés során az alkalmazott eszközöket is bemutatjuk, kézbe adjuk.

A program zárásaként a hallgatóság saját eseteire igyekszünk megoldási javaslatokat tenni.

Egynapos programunkat pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, a szakmában dolgozó egyéb szakembereknek, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt ajánljuk.

 

További információk, jelentkezési lap

 

Nem, vagy alig beszélő gyermekek és felnőttek kommunikációjának fejlesztése

Időpont: 2022.05.27.

A képzés célja, hogy bepillantást engedjen a nem beszélő, vagy a beszédet keveset, szűkkörűen használó, autizmussal élő gyermekek és felnőttek kommunikációjának egyéni megismerésének lehetőségeibe és a támogatásában használt széles eszköz-és módszertárba, a tanítás fő fókuszaiba, alapszabályaiba, menetébe.

A beszéd gyakran teljesen hiányzik, vagy a gyermekek és felnőttek nem használják azt csevegésre, élménymegosztásra, kérdések megfogalmazására. Ezekkel az eszközökkel nem, vagy alig beszélő gyerekeknek lehetősége nyílik részt venni a mindennapi élethelyzetekben, a tanulási folyamatokban, míg a nyelvet használó gyermekek kommunikációja is gazdagodhat.

A rövid elméleti alapozást követően a résztvevők megismerkedhetnek a fejlesztő eszközökkel, útmutatást kapnak azok személyre szabott bevezetéséhez és használatához. A képzésen előadások és interaktív feladatok váltakoznak, az eszközök kipróbálhatóak.

A résztvevőknek lehetősége nyílik emellett a tanítványaikkal, gyermekeikkel kapcsolatos személyre szabott kérdések megfogalmazására.

Ajánljuk a képzést (gyógy)pedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

 

További információk, jelentkezési lap

 

Én-könyv, napló készítése

Időpont: 2022.06.03.

A képzés célja két olyan eszköznek a bemutatása, amely hatékonyan hozzájárul az autizmussal élő emberek szociális-kommunikációs készségeinek előmozdításához, elsősorban önmagukról való tudásuk, reális énképük megszilárdításához (Én-könyv) és a saját élményeik megosztásához (Napló).

Nem meséli el gyermeke, tanítványa, hogy mi történt vele aznap?

Nehezen vagy egyáltalán nem tudja felidézni korábbi élményeit?

Úgy tűnik, hogy saját vagy mások érzéseit, tetteit nem megfelelően érti?

Gondot okoz számára a kérések, szabályok betartása?

Ezekkel és hasonló problémákkal gyakran szembesülnek a pedagógusok, szülők, az autizmussal élő személyek mindennapjaiban. A Napló, Én-könyv bevezetésével olyan eszközökkel gazdagodik a személy autizmus specifikus fejlesztő eszköztára, melyek eredményesen használhatóak a fenti nehézségek enyhítésében. Az eszközök rendszeres használatával érthetőbbé, ezáltal örömtelibbé válhatnak a társas élethelyzetek. A rövid elméleti alapozást követően a résztvevők megismerkedhetnek a fejlesztő eszközökkel, útmutatást kapnak azok személyre szabott bevezetéséhez és használatához.

Ajánljuk a képzést pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.

 

További információk, jelentkezési lap

 

  1. "Nem vagyok egyedül, nem vagyok tehetetlen!" - Léleköntő Szakmai Nap
  2. Az Autizmus Alapítvány 2021 őszi 30 órás tanfolyamai
  3. Művészetterápiás Testvércsoport - autista gyermekek testvérei számára - 2021
  4. Az Autizmus Alapítvány 2020 tavaszi 30 órás tanfolyamai

1. oldal / 32

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Belépés

  • Elfelejtette a jelszavát?
  • Elfelejtette a felhasználónevét?
  • Fiók létrehozása
  • Impresszum
  • Fórumszabályzat
  • Kapcsolat
  • Felhasználói menü
  • Rólunk
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelmi szabályzat
  • Regisztráció
  • ÁSZF