- Hozzászólások: 154
Autizmus mindennapok
- Andesz
-
Kimni !Annyira szeretnék neked valami biztatót írni a "nehéz ordítozós napokkal" kapcsolatban (valamilyen hasznos tanácsot ) :blink: Az a baj ,hogy ezek a problémák tényleg mindegyik gyereknél más és más színben jelentkeznek ,sokkal jobban kéne ismernem a fiadat ,hogy valami kézzelfoghatót írjak . Próbáld meg esetleg megfigyelni ,hogy ezek az ordítozós ,kiakadós percek mikor jelentkeznek . Mi pl .megfigyeltük ,hogy M akkor leginkább ilyen ,ha fáradt (du . Fél öt körül van egy hatalmas mélypont
ESetleg a rajzok nem segítenek ?Vagy tanulságos mesék ?(Én múltkor már egy csomó rajzot készítettem M-nak :"M .dühös ,verekszik _anya sír ,szomorú -Anya sokat idegeskedik ,beteg lesz -ágy -beteg )Muszáj volt ,már kiakasztott!Ilyenkor úgy tűnik ,hogy érti ,hatással vannak rá a a rajzok ,de ez az ,hog y nem mindig jutnak eszébe a szituk ,rajzok ,mikor ,hogy viselkedjen.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Hogy, hogy foglalkozz a fiaddal, azt majd a fejlesztéseken meg fogják mondani, tanácsot fogsz kapni. Inkább azt kéne eldöntened, hogy hova fogtok járni. Vannak helyek, ahová járhattok, itt sokan tudnak ebben tanácsot adni, azt viszont nagyon gyorsan el kellene kezdeni, mert már nem olyan kicsi a fiad. Amiket én ismerek és szerintem mindkettő nagyon jó, az az Autizmus Alapítvány és az EMÚ (Egy Másik Út alapítvány). Mindkét helyen (és a többiek majd javasolnak mást is) van egyéni fejlesztés, ami a kezdetekkor szükséges, később csoportos van. Hogy kell-e napirend, azt ott majd megtudod, nyilván az elején kérni fogják, hogy használd, de ezek rettenetesen gyerekfüggő dolgok, nincs két egyforma, de még csak hasonló auti kisgyerek sem. Az én fiamnak pl nem kell, csak akkor csinálok napirendet, amikor rossz passzban van pár napig.
Szóval, szerintem nagyon jó úton haladtok, csak a fejlesztést kell mihamarabb eldönteni. Túl sok választási lehetőségeket sincs, így nem lesz hosszú döntés, csak be kéne jelentkezni valahová, mert hónapos átfutási idők vannak mindenhol.
Egyébként nagyon hasonló cipőben járunk! 6 éves az érintett fiam és mindjárt 4.5 a kicsi, NT fiam. Engem még nagyon érdekelne, hogy nálatok a tesóviszony milyen? Írnál róluk? Meg, hogy nem vesz-e át a kicsi a nagytól ilyen auti jellegű viselkedésmódot (úgy reagál dolgokra, ahogy látta a nagytól, csak simán utánozza, azt sem tudja, miért csinálta azt a nagy, de ha egyedül van, sosem csinál ilyeneket). Hogy játszanak?
Kérdeznék még tőled, ha nem bánod
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Igazából minden este az van, hogy 1-2 órán keresztül azt csinálhat, amit akar, még játszani is tudok velük, ha kérik. Mondjuk abban igazad van, hogy szeret az enyém is pörögni és menni ideoda, de lehetőségeim most elég korlátoltak, így csak hétvégén tudok velük menni. Most ez a szálloda is jót tett, amíg ott voltunk, kevesebb volt a visítás, de azért volt ott is bőven
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Hátha olvasod
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- bundáskenyér
-
Témaindító
- 10 éves középsúlyos auti kislányom van
- Hozzászólások: 643
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- agiviki
-
- Hozzászólások: 991
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Chris79
Az EMÚ-t néztem ki én is. Írtam nekik egy pár soros bemutatkozót és írtak, hogy beillesztenek minket valahová.
Kimni: Waldorfról priviben szívesen!
Ami közérdekű lehet. A waldorf világban NAGYON sokat számít, hogy milyen a pedagógus. A pedagógia csodálatos, azonban mindenki a saját szűrőjén keresztül tanulja és értelmezi.
(Számomra ezért sem elfogadható, ha valaki ismerve 1 W-os családot azt mondja, ez az egész W egy rémes dolog, mert a szomszédunk is...stb.stb. Az, hogy az a család milyen az nem a w hibája, vagy érdeme, hanem annak a családnak a tulajdonsága)
Az óvodában nagyon gyengéden bánnak vele és odafigyelően. Maga a pedagógia nagyon befogadó és nyilván, ha egy osztálytanító felvállal egy autizmussal élő kisgyereket, akkor a felvételi után a hátralevő időben fejleszti magát ebbe az irányba és nem fogja magára hagyni a gyermeket. Ha nem tudna róla, hogy az, akkor lehet, hogy szabadon hagyná (nem magára, hanem inkább szabadon, hogy felfedezze a saját eszközeit, forrásait a kisgyerek) de nyilván előbb-utóbb észrevenné, hogy az adott kisgyerek máshogy reagál a társas helyzetekre, vagy másra, amiben nehézsége van.
Mivel a waldorfban egy tanóra nem olyan, mint egy hagyományos iskolában (nagyon jó videók vannak a "jutyúbon" (bár sokszor nincs benne a waldorf a címében, majd ha akarjátok és a fórum szabályai megengedik másolok be ide egy videót pl. a matematika oktatásról, lenyűgöző számomra) ezért a tanár minden gyermeket lát, állandó a kapcsolat közte és aközött a 24-26 kisgyerek között. "a második apjuk, anyjuk az az osztálytanító" gyakorlatilag. Nagyon szoros kötelék alakul ki, igazi együttműködés.
De ahogy írtam az elején, minden az osztálytanítótól függ.
Általában az iskola bemutató előadások februárban kezdődnek, addig fórumokról innen-onnan tudsz információt szerezni magáról a kiszemelt iskoláról. Azt, hogy autizmussal élő kisgyereket vinnél szerintem nem szerencsés mondjuk mostanában, telefonon megemlíteni.
Nyilván előnyben részesítik azokat a gyermekeket, akik w óvodába is jártak, de nem kizáró ok, ha nem. Egyáltalán nem. Nincs diszkrimináció. Az osztálytanító mindig "összeválogatja" a gyerekeket. Tehát a gyerekek megismerésével alakul benne egy kép a leendő osztályról és úgy válogatja egymáshoz a gyerekeket.
Azt szokták mondani, ha ott a helyetek bejuttok!
rég óta írom ezt a hsz-t, közben történt egy baleset itt a sarkon (egy kutyussal), lent töltöttem majd 1 órát alig ruhában a sarkon, így most üres a fejem, inkább elküldöm!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- champ
-
- 9 éves auti fiú, 7 éves nt lány
- Hozzászólások: 2814
Szanya: gratulálok a Nők Lapjás megjelenéshez! Azért nem semmi ez!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- HáromMackó
-
- Auti kisfiam 10 éves
- Hozzászólások: 3035
Sokan ezen az oldalon "okosodtunk" meg, már amennyire ez lehetséges, sokat segít a fórumozás, ha másban nem hát abban, hogy örömünket, gondunkat, bánatunkat megoszthatjuk másokkal, olyanokkal, akik értik is, hogy miért örülsz annyira anna, hogy a gyerek megette a krumpligombócot, vagy 5 évesen hajlandó volt társasozni, vagy lifteset játszott a cicával, vagy kimondott egy új szót. Sok ötletet, tanácsot is kapunk egymástól, illetve az oldalon felhalmozott információ mennyiség is sokat tud segíteni.
Ha hirtelen valami krédésem, gondom van, nem a fejlesztőt hívom, hanem ide írok, és sokszor meg is kapom a választ, vagy ha valami rossz dolog történt, pár hozzászólás után elmúlik a búskomorságom.
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Érdekes, amiket a Waldorfról írsz. (Betehetsz videót róla.)
Azt olvastam valahol, hogy vallásos alapokra épül, ez igaz?
(Remélem, a kutya egyben maradt!)
Lucy,
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Bundáskenyér,
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Hárommaci, látom, a liftes mély nyomokat hagyott benned.
Képzeljétek, kisfiam féltékeny! :blink: Az asszisztensünkre. Ugyanis a héten kisebb átszervezés van a csoportban és az óvónéni van a fiammal, az asszisztensünknek más feladata van. De bent van, csak épp nem a fiammal. Úgyhogy volt tegnap sírós követelődzés utána. :ohmy:
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- bundáskenyér
-
Témaindító
- 10 éves középsúlyos auti kislányom van
- Hozzászólások: 643
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- champ
-
- 9 éves auti fiú, 7 éves nt lány
- Hozzászólások: 2814
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Azon filóztam most, hogy egy normál iskolában, ahova ugyan 500 gyerek jár és 1 osztályban 30-an vannak, nagyok a terek. Tehát ugyan sokan vannak, de eloszlanak a nagy térben és a gyerek tud szeparálódni.
Ha viszont egy alapítványit nézek, akkor oké, hogy kevesebb a létszám és egy osztályban mondjuk 8-15 gyerek van, de milyen picike térben! Nem lehet elvonulni. Egymás szájában vannak.
Meg aztán 30 főből nagyobb az esélye, hogy van valaki, aki szóba áll vele.
(Most elvonatkoztatva a tananyagtól meg egyéb dolgoktól.)
Vélemény?
Champ, igen, ez tök jó, csak ha beteszik egy olyan cikk alá, amiben ordas sztereotípiák vannak, az azért elég ciki lenne... De megnézem délután.
Jobb volna, ha proaktívan intézném az ilyesmit, el lehetne kerülni a hibákat, csak a nyilatkozás... szereplés... neeeem. :pinch:
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Chris79
Még nem tudom hogy kell linkelni, remélem sikerül. Hosszú a videó, de érdemes rászánni az időt. Hatodikosokkal mutatja be az első 4 osztály matematika tanulási módszereit.
Hm, mit is kérdeztetek még.
Milyen a testvér viszony. Nos, durva volt épp kedden jöttem rá, hogy NEM ISMEREM a kicsi fiamat
Apukája viszi én hozom ez a rutin. Már az apja úgy jött haza, hogy egész más volt az út, csacsogott, dinamikusan tudtak haladni, kinyílt, mert ha Á is megy velük, akkor mindig olyan járművel, abba a kocsiba, oda ülnek stb. amivel, amelyikbe, ahová Á akar. A kicsi Á meg behódol mindig ennek, már rájött, hogy jobban jár
Én mentem érte, egy boldog, beszédes kisfiú jött ki az oviból. Kivirult, mesélt (ha Á ott van nem szokott szinte semmit) hazafelé azzal jöttünk és úgy, ahogy ő szeretett volna: Egész úton beszélt, mesélt, mindenki mosolygott körülöttünk, hogy milyen aranyos (picit "selypít") és aztán egyszer csak mondta, hogy nagyon jó volt ma, mert nem volt Á az oviban, az mindig rossz, ha ő is ott van
délután még könyvtárban is voltam vele. Egy olyan kisfiúval, akiről eddig azt hittem hiperaktív, de legalább is van vele valami gond, mert ha együtt vannak akkor folyton nyüzsög, piszkálódik, hangoskodik, rosszalkodik. Ezen a napon mintha nem is ő lett volna.
A másik felismerés, eddig úgy tűnt neki nincs egyénisége. Ez furcsa így, de ha pl. ajándékra gondolunk semmi sem jut eszünkbe, csak hogy mozogni szeret. Ahhoz meg nem kell semmi. Semmilyen játék, vagy tevékenység vele kapcsolatban. És ezen a napon döbbentem rá ő mennyire elnyomott ebben a családban. Nem tudom mit tegyünk, de azóta ezen (is) jár az eszem, hogy ő hogy legyen egész ember a mi négyesünkben.
A játékban egyébként eddig nagyon Á-hoz húzott. Egyedül semmibe nem fog, azt játssza, amit Á akar, vele játszik, egyedül szinte soha. A nyafogását, a "nem öltözését" átvette eddig, de úgy 2 hete gyakorlatilag teljesen megváltozott a kicsi Á. Már öltözik egyedül, mindent megcsinál, jön, velünk közreműködik és a rosszalkodását, csínytevéseket is abbahagyta. Férjem mondta is szomorúan, hogy szegénynek 4,5 évesen fel kell nőnie?
Férjem szerint már nem poén neki, hogy fél órát vonaglunk öltözés címén, hogy mindenért nyafogunk, már inkább odajön hozzánk, részt vesz a mi tevékenységeinkben. Vaaagy, ha Á olyan hangulatban van, akkor együtt bohóckodnak, aminek általában sírás a vége a kicsi részéről, mert Á megunja és megmarja, vagy megveri
Szóval ilyenek a mindennapok. Mi meg borzasztóan fáradtak vagyunk és alig haladunk az életünkkel. Ezek a délelőttök vannak csak, amikor oviban vannak (1-ig, de délben már készülődöm és indulok értük)
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- labolen
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
- Hozzászólások: 4073
Én írtam a Waldorfról azokat, amiket most cáfoltál, és nekem jár oda rokonom gyereke. Eddig nem volt senki itt, aki ilyen oviba járt volna, ezért írtam bátrabban a véleményemet, ha hamarabb jelentkezel, körültekintőbben fogalmaztam volna. Remélem nem érzed bántónak a véleményemet. Igaz, csak egy gyereket és egy ovit ismerek, de nekem onnan ez jött le. Nagyon pozitív amúgy a tényleg családias légkör, a gyerekek is sokat kézműveskednek. (No ezt a fiam nekem már biztos nem csinálná velük...) Viszont tényleg azt hallottam, hogy nem segítik őket a konfliktusok megoldásában, csak akkor lépnek közbe, mikor már eldurvulna a helyzet. Nekem ez mondjuk annyira nem tetszik, mert hogyan oldana meg egy problémát két kisgyerek, ha nem kap előtte mintát. (Ez komolyan így megy ott, mert a rokonom engem kérdezett, hogy mi hogyan oldjuk meg ezeket a nézeteltéréseket a gyerekek között, mert az oviban neki így mondták, hogy hagyni kell őket.)
A másik, hogy anyukám sulijában (szakközép) vannak olyanok, akik Waldorf suliból jöttek, és szinte számolni sem tudnak, mert nem azon volt a hangsúly. Ha megnézed, az alpítójukban is valami olyasmi van, hogy művészeti oktatásban részesítik őket elsősorban. Meg az, hogy érdeklődésüknek megfelelően felkészítik őket a továbbtanulásra és az életre. Nem tudom, hogy a többségi tanrendet követik-e egyáltalán. Vagyis innen nehezebben megy majd el esetleg egy műszaki irányba a gyerek. Hamarabb lesz festő, vagy szobrász, vagy akármi ilyesmi. Bár nálunk mondjuk a fiamnak annyi képzőművészeti tehetsége van, mint egy krumplinak. De ez az én fiam, biztos van kreatív auti is, aki újat alkotni is tud, nemcsak a valóságot másolni. de mindettől függetlenül biztosan van olyan auti gyerek, akinek tök beválik ez a rendszer. Én mondjuk félnék a kötetlenségektől, szabad dolgoktól, nálunk az nem működik a gyereknél, hogy nincs beszabályozva, hogy éppen mit kell csinálnia.
No de ennyit a Waldorfról. Én nem ismerek személyesen egy intézményt sem, és nem jár oda egy gyerekem sem. Szóval hiszek neked, hogy nálatok minden jól megy a fiaddal kapcsolatban.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kimni
-
- 9 éves az ASes fiam és 7 éves az NT fiam
- Hozzászólások: 2375
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Chris79, hát nagyon hasonló az életünk. Bár, nálunk a kicsi roppant erős egyéniség, így esély sem volt arra, hogy ő elnyomott legyen :whistle: De, amiket írsz, a játékukról, a problémákról, azok hasonlóak. Nálunk úgy alakult, hogy külön épületbe kerültek az oviban, véletlenül. Először mérges voltam nagyon, de az év végére rájöttem, hogy ez így nagyon is kerek. Mert így tud kinyílni a kicsi. Sőt, először érte megyek mindig (a házunk mellett van az ő épülete) és amíg elérünk a nagyhoz a másik utcába, beszélgetek vele és olyan édes, pontosan olyan, amilyennek most leírtad a ti kisebbeteket! Én időnként csinálok vele kettes napokat (nagypapa időnként elviszi a nagyot magához, de a kicsit nem), akkor mindig ilyen, mint amilyen most nálatok a kicsi volt. Szerintem, ami miatt nekünk könnyebb a naggyal, hogy a nagyot 4.5 éves kora óta fejlesztjük, és pl amiket írtál, az öltözés, a betegség alatti nem nyelés, jajgatás stb, ezeken sikerült változtatni a fejlesztőnk segítségével! (mondjuk öltözni pont szeretett egyedül mindig, de elindulni nem, órákig tartott, mire elkezdett öltözni, mert nem bírta abbahagyni, amit éppen csinált - de ezen segített a fejlesztés, hatalmasat!) és 3 éves kora óta közösségbe jár, ami nyilvánvalóan formált rajta rengeteget. A betegség alatti nem evés-ivás nálunk többször fajult kórházig kiszáradás miatt. Egy rémálom volt minden lázas betegsége... Ezen viszont az óvoda segített igazából (kb 5 éves korára), mert ott tanult meg (utánozva a többieket) enni-inni rendesen, meg sikerült kitapasztalni, hogy amint jelzi a fájdalmat, azonnal kapott fájdalomcsillapítót, általában azonnal 2-3 félét is (nurofen, cataflam, panadol) és így evett-ivott és nem lett nagyon beteg. De talán, amit a fejlesztésnek köszönhetünk, az egy általános fejlődés az öntudatát illetően, sokkal magabiztosabb és stabilabb lett mindenben és jobban kooperál, könnyebb vele megértetni, hogy mit miért csinálunk (mert ehhez eszközöket tanultunk a fejlesztésen). Szóval, hidd el, a fejlesztések során meg fog változni az életminőségeket!!!
A kicsire pedig muszáj időt szánni, főleg, ha ő nem tudja kikövetelni magának
Ja, a link nem jött át! Pedig érdekelne
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sünöcske
-
- Gizmo 12 éves nem beszélő autista
- Hozzászólások: 2395
Labolen: Andris annyira nem ügyes, bár mihez képest. Engem nem érdekel, hogy nem érdeklik az állatok v. hogy a rántott hús aranybarna lehet csak, de ez a fránya beszéd a vesszőparipám amit nem adtam még fel, mert mond már meg egy dumagép gyereke, hogy lehet KUKA
Miri: növény ügyben az a legjobb, ha nálad van! Jössz dec. 8.-án?
Szanya vedd, hogy regisztráltam, csak még a férjemet kell b...-nom, hogy utaljon majd! El kell ezt már intéznem a bankkal, hátha leszel olyan elvadult, hogy jövőre is szervezel vmit. :whistle:
Labolen:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Szanya: Látom már kaptál instrukciókat a vonalon belül maradásra. A sablonos módszer nagyon jó. Mi wc-guriga belsejét használtuk határnak + doboz belsőket. Mesélted, hogy szereti a labirintusos vonalvezetőt, hát csinálj neki dobozból és festesd be az alját, majd mehet a golyó, autó...stb.
HáromMackó:[hideÚszás:]Hát igen az ebihalak nem szeretnek, csak úgy korlátozva úszkálni. Szerintem is sokkal szórakoztatóbb, bukfencezni v. búvárkodva úszkálni. Hát ha nem jön be, mint gyorstempó lehet, hogy a HRG jobb lenne neki ott eszközök is vannak. Viszont az is lehet, hogy még a kötetlen lubickolás kell neki. Vidd csak egyszer a héten és csinálj neki búvár feladatokat! (hozd fel az aljáról a karikát, kis gumilabdát v. bögréből locsolj vizet a forgóba...stb)
Elbújás: olyan aranyos lehet ez a reggeli kis rituálé, de ha ez kell a jó naphoz, hát partner kell lenni benne. Van akinek kávé kell a munkakezdés előtt v. akinek az hogy elolvassa az email.-jeit és még sorolhatnám. Én pl. reggel utálom, ha nincs 15-20 percem arra, hogy magam legyek a rendelőben és úgy készülhessek elő, hogy nincs ott a főnököm.[/hide]
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!