- Hozzászólások: 2395
Fejlesztés
Állatterápia (okos állatok)
- sünöcske
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Gizmo 12 éves nem beszélő autista
Kevesebb
Több
14 éve 3 hónapja #99
Írta: sünöcske
Állatterápia (okos állatok) téma létrehozva sünöcske által
Érdekelne, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak segítő állatokkal? (ló, kutya, delfin...stb.)
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1112
14 éve 3 hónapja #102
Írta: Edina 21
Edina 21 válaszolt a következő témában: Válasz: Állatterápia (okos állatok)
A kutya terápia az tetszett a fiamnak az iskolába .Elöször nagyon félt tőle , de utána sikerült megsimogatnia.
Itthon pedig , nagy élmény volt , hogy Ő sétáltatta a szomszéd kutyáját , figyelt rájuk mikor több is lett és próbált "rendet" tenni köztük , ami feltünő volt sokat beszélt nekik , velünk kevesebbet .És nagyon büszke volt , hogy fontos feladatot kapott a szomszédtól .
Mikor kérdeztem , tőle itthonra szeretne e kutyust , azt mondta nem , nem akar . Még nem fejtettem meg miért .
Delfin terápia is volt a suliban , ami annyit jelentett , hogy ment a delfin hangja és közben énekeltek , rajzoltak a gyerekek .
A fiam szószerint ért mindent , így neki nagy csalódás volt , hogy nincs igazi delfin a teremben , a delfin hangjától meg kiborult és soha többet nem ment erre a terápiára .
Lóra nem akart ülni mikor elvittük. De nem is volt sok lehetősége megismerni az állatokat eddig . A kutyához szoktatás is lassan ment , a kis maréknyi kutyától is félt sokáig .
Itthon pedig , nagy élmény volt , hogy Ő sétáltatta a szomszéd kutyáját , figyelt rájuk mikor több is lett és próbált "rendet" tenni köztük , ami feltünő volt sokat beszélt nekik , velünk kevesebbet .És nagyon büszke volt , hogy fontos feladatot kapott a szomszédtól .
Mikor kérdeztem , tőle itthonra szeretne e kutyust , azt mondta nem , nem akar . Még nem fejtettem meg miért .
Delfin terápia is volt a suliban , ami annyit jelentett , hogy ment a delfin hangja és közben énekeltek , rajzoltak a gyerekek .
A fiam szószerint ért mindent , így neki nagy csalódás volt , hogy nincs igazi delfin a teremben , a delfin hangjától meg kiborult és soha többet nem ment erre a terápiára .
Lóra nem akart ülni mikor elvittük. De nem is volt sok lehetősége megismerni az állatokat eddig . A kutyához szoktatás is lassan ment , a kis maréknyi kutyától is félt sokáig .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sünöcske
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Gizmo 12 éves nem beszélő autista
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 2395
14 éve 3 hónapja #161
Írta: sünöcske
sünöcske válaszolt a következő témában: Válasz: Állatterápia (okos állatok)
Andris viszonya annyi az állatokkal, hogy nem vesz róluk nagyon tudomást. A saját kutyánkon kezdetben átgázolt, mára kikerüli v. a kutya megy odébb. Pedig a kutyánk mikor megszületett a fiam ő volt a gyerekcsősz, mindig jelzett, ha valami nem stimmelt. A madarak gúnár akkor érdekes, ha sziszeg.
De tegnap voltunk a tesómnál és van egy kismacskája baromi játékos. Csak úgy megfogta, megdögönyözte és míg ott voltunk egymást figyelték.-azóta is ennek örülünk.
Én amúgy a lovasterápián gondolkodom, mert a ló mozgásában van hasonlóság a TSM-t feladatok között.
De tegnap voltunk a tesómnál és van egy kismacskája baromi játékos. Csak úgy megfogta, megdögönyözte és míg ott voltunk egymást figyelték.-azóta is ennek örülünk.
Én amúgy a lovasterápián gondolkodom, mert a ló mozgásában van hasonlóság a TSM-t feladatok között.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1112
14 éve 3 hónapja #166
Írta: Edina 21
Edina 21 válaszolt a következő témában: Válasz: Állatterápia (okos állatok)
Lehet a kisebb álatokat , kedveli .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 13667
13 éve 3 hónapja #10172
Írta: Szanya1
Szanya1 válaszolt a következő témában: Válasz: Állatterápia (okos állatok)
Piros.Zsuzsa, utánaérdeklődtem a kutyásterápiának, a Csodakutya Alapítvánnyal leveleztem. A választ engedélyezték közölni:
"A Csodakutya Alapítvány terápiás kutyái Debrecenben több intézményben is dolgoznak, súlyosan, halmozottan sérült gyermekekkel, értelmileg akadályozott gyermekekkel és autizmus spektrumzavarral élő kisgyerekekkel is.
A terápiák intézményes keretek között zajlanak, tehát abban a korai fejlesztőben, bölcsiben, oviban, iskolában, gyógypedagiai intézményben, ahova a gyermek jár. a terápiás fejlesztéseket gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, konduktor, pszichológus vezeti. a foglalkozás beépült a gyerekek napi- és hetirendjébe, órarendjébe. a terápiák minimum heti 1x zajlanak, rendszeresen, felmenő rendszerben, tehát kapacitáshiány esetén előnyben részesülnek azok a gyerekek/csoportok, akik már évek óta terápiáznak.
vagyis a korai fejlesztőben 2,5 évesen elkezdett terápiát igyekszünk folytatni az oviban, és az iskolában is, minimum 5 évfolyamig, de lehetőség szerint tovább is.
A terápiáról szakmai vonatkozásokat olvashat honlapunkon is.
A terápiás fejlesztés tapasztalatai igen pozitívak, különösen, ha hosszú távú, folyamatos a fejlesztés, vagyis éveken keresztül "kutyázik" a kisgyerek.
Autista gyermekeknél korai fejlesztésben és óvodában terápiázunk, illetve van értelmileg akadályozott autista kisgyerek is, aki szintén részt vesz terápián már évek óta.
a tapasztalatok szerint a terápiás fejlesztés várható hatása igen változó, eltérő lehet, függ a sérülés típusától és fokától is. autizmussal élő kisgyerekeknél általában és első sorban a szociális képességek javulása a cél, a közvetlen interakciók, a kommunikációs készség fejlesztése, a nonverbális kommunikáció fejlesztése, stb. Mindezt a kezdeti szemkontaktus, a testi kontakt és a figyelem fejlesztés után játékos feladatokkal érjük el.
tehát például sokkal kommunikatívabbak a kutya jelenlétében, sokkal inkább együttműködőek, a kutyával együtt, vagy éppen a kutya kedvéért sokkal jobban részt vesznek a fejlesztésben, szívesebben végzik a feladatokat, stb. a kutya nagyon nagy motiváló erejét kihasználva a fejlesztés következményeként olyan eszköz kerül a gyógypedagógus kezébe, amely semmilyen más terápiával nem.
Magyarországon - bár már törvény szabályozza a terápiás kutyák kiképzését és alkalmazását (ami persze korántsem tökéletes, sajnos) - de tb-támogatásról, vagy hasonlóról nem tudok!
Még több infó itt:
www.matesze.hu/web/vendeg;jsessionid=950...DF32ED884642D3D796C5
A Csodakutya Alapítvány rengeteg önkéntes tevékenységgel, önerőből, adományokból, a felajánlott adó 1%-ból és pályázati forrásokból igyekszik finanszírozni a terápiákat.
Rengeteg felkérést kapunk, a terápiára igen nagy az igény, melynek csak egy részét tudjuk teljesíteni, éppen a fent említett véges anyagi keretek miatt.
Csodakutyáink (ma összesen 10) szintén önkéntesek, gazdájukkal együtt élnek, és együtt is terápiáznak. a kutyák igen magas tartásához alapítványunk sajnos csak részben tud hozzájárulni, annak költségei általában a gazdát terhelik.
Autizmussal élő kisgyermekeknek leginkább autista segítő (személyi segítő) kutyát tudok javasolni, de sajnos a kutya kiképzését alapítványunk nem tudja vállalni, több okból sem, mely közül az egyik az igen nagy földrajzi távolság.
Debrecenben élő/tanuló gyermekek szüleinek javaslom, hogy a gyermek oktatási intézménye keresse meg alapítványunkat a terápiák illetve bemutatók miatt!
A szülőknek javaslom, hogy személyesen keressenek a lakhelyükhöz földrajzilag közel eső szervezetet, mely talán könnyebben a segítségükre lehet!"
"A Csodakutya Alapítvány terápiás kutyái Debrecenben több intézményben is dolgoznak, súlyosan, halmozottan sérült gyermekekkel, értelmileg akadályozott gyermekekkel és autizmus spektrumzavarral élő kisgyerekekkel is.
A terápiák intézményes keretek között zajlanak, tehát abban a korai fejlesztőben, bölcsiben, oviban, iskolában, gyógypedagiai intézményben, ahova a gyermek jár. a terápiás fejlesztéseket gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, konduktor, pszichológus vezeti. a foglalkozás beépült a gyerekek napi- és hetirendjébe, órarendjébe. a terápiák minimum heti 1x zajlanak, rendszeresen, felmenő rendszerben, tehát kapacitáshiány esetén előnyben részesülnek azok a gyerekek/csoportok, akik már évek óta terápiáznak.
vagyis a korai fejlesztőben 2,5 évesen elkezdett terápiát igyekszünk folytatni az oviban, és az iskolában is, minimum 5 évfolyamig, de lehetőség szerint tovább is.
A terápiáról szakmai vonatkozásokat olvashat honlapunkon is.
A terápiás fejlesztés tapasztalatai igen pozitívak, különösen, ha hosszú távú, folyamatos a fejlesztés, vagyis éveken keresztül "kutyázik" a kisgyerek.
Autista gyermekeknél korai fejlesztésben és óvodában terápiázunk, illetve van értelmileg akadályozott autista kisgyerek is, aki szintén részt vesz terápián már évek óta.
a tapasztalatok szerint a terápiás fejlesztés várható hatása igen változó, eltérő lehet, függ a sérülés típusától és fokától is. autizmussal élő kisgyerekeknél általában és első sorban a szociális képességek javulása a cél, a közvetlen interakciók, a kommunikációs készség fejlesztése, a nonverbális kommunikáció fejlesztése, stb. Mindezt a kezdeti szemkontaktus, a testi kontakt és a figyelem fejlesztés után játékos feladatokkal érjük el.
tehát például sokkal kommunikatívabbak a kutya jelenlétében, sokkal inkább együttműködőek, a kutyával együtt, vagy éppen a kutya kedvéért sokkal jobban részt vesznek a fejlesztésben, szívesebben végzik a feladatokat, stb. a kutya nagyon nagy motiváló erejét kihasználva a fejlesztés következményeként olyan eszköz kerül a gyógypedagógus kezébe, amely semmilyen más terápiával nem.
Magyarországon - bár már törvény szabályozza a terápiás kutyák kiképzését és alkalmazását (ami persze korántsem tökéletes, sajnos) - de tb-támogatásról, vagy hasonlóról nem tudok!
Még több infó itt:
www.matesze.hu/web/vendeg;jsessionid=950...DF32ED884642D3D796C5
A Csodakutya Alapítvány rengeteg önkéntes tevékenységgel, önerőből, adományokból, a felajánlott adó 1%-ból és pályázati forrásokból igyekszik finanszírozni a terápiákat.
Rengeteg felkérést kapunk, a terápiára igen nagy az igény, melynek csak egy részét tudjuk teljesíteni, éppen a fent említett véges anyagi keretek miatt.
Csodakutyáink (ma összesen 10) szintén önkéntesek, gazdájukkal együtt élnek, és együtt is terápiáznak. a kutyák igen magas tartásához alapítványunk sajnos csak részben tud hozzájárulni, annak költségei általában a gazdát terhelik.
Autizmussal élő kisgyermekeknek leginkább autista segítő (személyi segítő) kutyát tudok javasolni, de sajnos a kutya kiképzését alapítványunk nem tudja vállalni, több okból sem, mely közül az egyik az igen nagy földrajzi távolság.
Debrecenben élő/tanuló gyermekek szüleinek javaslom, hogy a gyermek oktatási intézménye keresse meg alapítványunkat a terápiák illetve bemutatók miatt!
A szülőknek javaslom, hogy személyesen keressenek a lakhelyükhöz földrajzilag közel eső szervezetet, mely talán könnyebben a segítségükre lehet!"
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Lívia99
- Nem elérhető
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1
4 éve 8 hónapja #49922
Írta: Lívia99
Lívia99 válaszolt a következő témában: Állatterápia (okos állatok)
Kedves Tagok!
Kedves Tagok!!
Varga Lívia, végzős óvodapedagógus hallgató vagyok. Jelenleg szakdolgozatomon dolgozok, melynek témája az állatasszisztált teápia gyerekek számára, azon belül terápia a nyúllal és macskával. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy nem e tudnátok nekem olyan csoportokat, embereket - szülőket és szakembereket (óvodapedagógus, gyógypedagógus, pszichológus...) ajánlani, akiknek gyermekük nyúllal vagy macskával történő terápián részt vett, vagy pedig a szakemberek esetében terápiát tartottak, mivel az alapvégzettségük mellett ezt a terápiás kézést is elvégezték. Két kérdőívet készítetem, egyet a szülőknek, egyet pedig a szakembereknek. Segítségeteket rendkívül megköszönném, sajnos témám nem túl ismert az emberek körében. Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Varga Lívia
Kedves Tagok!!
Varga Lívia, végzős óvodapedagógus hallgató vagyok. Jelenleg szakdolgozatomon dolgozok, melynek témája az állatasszisztált teápia gyerekek számára, azon belül terápia a nyúllal és macskával. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy nem e tudnátok nekem olyan csoportokat, embereket - szülőket és szakembereket (óvodapedagógus, gyógypedagógus, pszichológus...) ajánlani, akiknek gyermekük nyúllal vagy macskával történő terápián részt vett, vagy pedig a szakemberek esetében terápiát tartottak, mivel az alapvégzettségük mellett ezt a terápiás kézést is elvégezték. Két kérdőívet készítetem, egyet a szülőknek, egyet pedig a szakembereknek. Segítségeteket rendkívül megköszönném, sajnos témám nem túl ismert az emberek körében. Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Varga Lívia
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Oldalmegjelenítési idő: 0.691 másodperc