- Hozzászólások: 13667
Integráció-szegregáció
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gigi82
Nem is szeretném, hogy maradjon oviba és egy évvel később sem lesz jobb a helyzet iskola téren, szerintem.
Az egyesült államokon jár az agyunk, s nyáron megyünk is egy pár hónapos iskolába kintre, s ha Tamásnak jól megy, tetszik neki, akkor szeretnénk kint is maradni.
Ebből kifolyólag meg sok sok probléma adódik pl:
a férjem nem szívesen jönne és a családja meg kifejezetten háborog.....
De nem alapozhatok az USA-ra, így itt is terveznem kell.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Mi EGYMI-ben kezdtünk a fiammal szegregált auti csoport ,Neki nem jött be mert nagyon szereti a gyerekek társaságát és imád játszani .Nagyon nyitott és fontos , hogy legyen barátja .Emiatt eljöttünk egy Alapítványi suliba kis osztály létszámúba.Itt most már jól érzi magát a Szeptember nehéz volt , mert nem értettek az autizmushoz . De alakul , minden vizuális segítséget elkészítettem és bevittem igy jól működik a fiam.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Nikuc
Úgy tudom, hogy létezik olyan iskola (amit itt mifelénk Széchenyi-tantervűnek hívnak), ahol egy óra 25 perc, aztán 20 perc (irányított) szünet. Egész napos (du 4-ig), és házi feladat nincs.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Nagyon jól hangzik ez az iskolatípus, amit írsz. Még nem is hallottam ilyenről!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gigi82
barátok? Úgy gondolom azt csak integráltban fog tudni találni.
Hiszen itt az oviban is így van, hogy a csoportjukból senkivel nem tud kommunikálni, csak ha udvaron vannak a többi gyerekkel.
Bár tudhatnám előre milyen típusú gyerekek fognak járni az osztályába?
Erre lehetne esetleg jogom, hogy ezt megkérdezem és ez alapján döntök?
Vagy a tanár jóindulatán múlik, hogy elmondja e milyen gyerekek járnak majd oda?
Azért megnézem ezeket az alternatív módokat is!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
De hiába is kérded milyen a többi gyerek , előre nem lehet tudni hogy fognak egymással kijönni .
Az EGYMI-ben a fiam utált járni , mert volt egy kislány aki egész nap sikitott , egy fiú aki a lakatokat , kilincseket rángatta , a másik nyáladzott stb. A lényeg , hogy az igazgatónő azt mondta ép értelmű integrálható osztály indul .Aztán jól kiderült , hogy nem , de akkor már szeptember volt .Nagyon nehéz volt a döntés , de miután megnéztem egy nyilt órát májusban másnap már mentem intézni az alapítványi iskolát .Nem a tanárokkal volt baj , mert szakmailag igyekeztek .De azt láttam , hogy az Én fiam próbál figyelni és megoldja a táblánál a feladatot amit fantasztikus volt látni,másik két fiú is igyekszik , a kislány végig sikitja a 45 perces órát a tanárt alig lehet hallani , a másik kisfiú is felugrál stb. Azon csodálkozom a mai napig , hogy tanult meg olvasni meg írni a fiam 2.hónap alatt ebben a káoszban .mert azt tudom másoktól , hogy a kislánynak ebből állt a napja , a többi gyerek meg megörült tőle.
Ha integrálható a gyermek és ép értelmű , mindenképpen egy kisosztály létszámú iskolát keress szerintem .
NIKUC .Ilyen tipusú iskoláról még nem hallotam .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- retjudit
Előre is köszönöm a válaszodat.
Judit
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- labolen
- Nem elérhető
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
- Hozzászólások: 4073
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- marcoverde
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 931
Ha én vagyok az az apuka ( gondolom én, mert rajtam kívül más nem ír a fórumra
Ha elmentek, akkor egyébként megmondják, hogy szerintük oda való -e a gyerek, vagy inkább az integrálttal próbálkozzatok. Az integrált ovi szeritnem kevésbé rizikós egy auti gyereknek, mint a suli, viszont autispec fejlesztést meg nem fog kapni integráló oviban és asszisztens se lesz.. Szerintem ha írsz egy kicsit a gyermekedről a mindennapi topicba, akkor többen tudnak/tudunk tanácsot adni, hogy milyen szempontok alapján érdemes mérlegelni.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- retjudit
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- labolen
- Nem elérhető
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
- Hozzászólások: 4073
Ugyanakkor az iskola kérdés már nehezebb. Például az én hat éves kisfiam egy többségi oviba jár, ráadásul még csak nem is integráló, vagyis sajnos a pedagógusoknak nincs semmilyen ismeretük az autizmusról, és asszisztensünk, vagy gyógypedagógusunk sincs. A gyerek jól beilleszkedett, elfogadja a szabályokat, részt vesz az óvodai életben, szokott játszani másokkal is. Viszont a többségi iskolában sajnos már nem boldogulna, hiába csak 20-25 fős osztály lenne. (Most az oviban is 22-en vannak csak.)
De a hozzáértő pedagógusok biztos adnak még plusz tanácsokat a komplex oviban is.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bettica77
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 51
Próbálok visszaolvasni és tájékozódni, de látom itt rég nem volt mozgás... A KLIK-es összevonás után pedig akkora a káosz, mint még soha
Mi most futunk neki a suli keresésnek ép értelmű auti fiammal. BP. 3. kerületben lakunk, nyilván itt próbálok neki helyben találni vmit illetve a 11. kerültben dolgozom, még ott nézelődöm... Integrálható a csemete, de csak kis létszámú osztályban. És itt vagyok meglőve. Alapítványit nem tudom megfizetni, listát pedig nem találok, hogy hol lehetne érdeklődni, csak nem hívhatom fel az össze sulit, hogy tudnak-e fogadni minket...
Szellő EGYMIbe már feliratkoztunk, ha más nem lesz legalább oda felvegyék, de nem tudom hogy milyen az a suli. Az igazgatónő mondott sok szépet meg jót, de hát a púder nekem nem kell, csak a tények érdekelnének. Tapasztalata van valakinek? Bárczit említette még az EGYMI vezetője, erről is keresek infót még.
mindig elkeseredem, amikor azt látom, hogy mások a legjobb sulit keresik a sok-sok lehetőségből, míg pedig csak egy alkalmasat próbálunk találni, ahol nem bukdácsolni fog a gyerek...
Bemásolom egy másik topikba is, ahol nagyobb a mozgás, de úgy láttam, hogy ez a topik illene leginkább a kérésemhez...
Minden infót nagyon szépen köszönök!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Imádom a szakembereknek ezt a dumáját, hogy kislétszámúban integrálható. Mindenki tudja természetesen, hogy államiban szinte egyáltalán nincsenek ilyenek (spec. pont a 3-ban van egy vegyes sni "kisegítő osztály" az egyik általánosban, de az ilyen rendkívül ritka), mert kormányunk szerint nem gazdaságos a kislétszámú osztály, de azért mindig elmondják ezt az okosságot. Persze azt nem teszik hozzá, hogy "úgyse tetszik találni..." A másik jó szöveg a "Keressen egy jó szegregáltat".
Ilyenkor persze felmerül a kérdés, hogy mi a fenének üzemeltetik a "szakértői" nevű sóhivatalt, de ez felesleges kérdés a sóhivatalok országában.
A facebookon van egy cikk amit a napokban osztottam meg ezzel kapcsolatban, azt majd olvasd el.
Egyébként van az oldalon iskolatáblázat. A beiskolázással kapcsolatos cikkeket is olvasd majd el.
Bocs a kirohanásért, de az enyém most 7, hasonló iskolai küzdelmünk van, és már a téma említésétől is környékez az agyvérzés. Egyszer majd el is visz.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- labolen
- Nem elérhető
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
- Hozzászólások: 4073
Szellő: Mi oda járunk az ép auti osztályba, a fiam most másodikos. Én nagyon elégedett vagyok vele. A tavalyi év nehezebb volt kicsit, mert 10 fővel ment az osztály, köszönhetően a klik szervezési gondjainak, de idén már csak heten vannak. Tudni kell, hogy ez az osztály integrációra készít fel, emiatt max két évre veszik fel a gyereket. Átmeneti osztály, két év után a harmadikat máshol kell kezdenie, ha jól megy neki, akkor integrálják. Előfordul azonban, hogy van olyan ép értelmű gyerek, akinek nehézséget okoz a normál tanmenet feszített tempója, azok átkerülnek tanulásban akadályozott osztályba. Vagy újra járják itt az elsőt. De tavaly mind a három másodikost integrálták állami suliba.
Az osztályban két tantónő van váltásban és egy egész napos asszisztens. Összevont az osztály, most két másodikos van, a többi elsős, vagy újra elsős. Ugyanaz a menetrend megy, mint egy normál suliban, vagyis rendes órarendjük van, szünetekkel, napi 5 órájuk van. Haladnak a tanmenettel rendesen, de diferenciálnak, ha valakinek nem megy a tempó. Délután napközi, megírják a házit, hétvégére hazahoznak házit, szóval akkor lehet követni, hogy mi hogy megy a gyerkőcnek.
Van napirendjük, motivációs rendszerük, elvileg lesz majd babzsákos fejlesztés is. Nehéz ezeket bepasszírozni, mert rendesen haladnak a tananyaggal, már abban elfáradnak a gyerekek, még emellé kellene fejlesztés is. Szóval szerintem érdemes azt külön intézni, mert napközben nem fér bele a napjukba. (Nem csodálom, amennyi órájuk van manapság az elsősöknek, másodikosoknak... ) Tervben van naplózás is, még ez sem indult el, de bízunk benne.
Szerintem ez az osztály nagyon jó annak, aki 7 évesen nem integrálható, mert még nem eléggé koncentrált, vagy nehezebben szokja a sulis kötöttségeket. Itt akkor két év haladéka van arra, hogy ezeket megtanulja. Arra is jó, ha a gyerek ép értelmű, de nehezített a többi téren a fejlődése és ez a két év segít eldönteni, hogy merre tovább.
Én elégedett vagyok, mert azt kaptam, amit vártam, sőt még többet is. A gyerek megtanult írni olvasni, számolni, halad a tananyaggal rendesen. Szünetben meg tud játszani másokkal, elsőben nagyon kinyílt a fiam, mert végre nem nézték állandóan furának. Itt mindenki olyan, mint ő, így bátrabban tudott beszélni velük, vagy a játékukba kapcsolódni. És a tanítók nem hagyják belesüppedni az autis dolgaiba, megkövetelik, hogy viselkedjen rendesen, hogy üljön órán, hogy figyeljen, hogy önállóan próbáljon dolgozni. Tényleg igyekeznek felkészíteni az integrációra. Ugyanakkor nem megyek görcsös gyomorral a gyerekért, hogy te jó ég miket művelt, mert itt fel vannak készülve rá, nem lepődnek meg egy-egy kirohanásán, vagy rossz napján. Nem érzem úgy, hogy állandóan izgulnom kéne, hogy jaj mit mondanak, jaj, mikor raknak ki minket innen.
Mivel csak két évig vagyunk itt, ebben az évben el kell kezdenem iskolát keresni, hogy harmadikban hol folytathatja. Minket első előtt az alapítványiak elküldtek, mert nehéz volt feladathelyzetben tartani a gyereket. Bízom benne, hogy ez az egy-két év elég volt arra, hogy ez fejlődjön, és idén már nagyobb eséllyel megyünk az alapítványiakhoz.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bettica77
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 51
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Labolen: Nagyon köszönöm! Sokat segített ez az infó, amit most leírtál. Sztem akkor nem nagyon megyek tovább, max csak annyira, hogy legyen B-C terv is, ha esetleg nem férünk oda be... Nem tudtam miként képzeljem el a Szellő sulit, de amit leírsz, az nagyon is fedi azt, amit én szeretnék. Mondta a vezető, hogy integrációra törekednek, ezek szerint igencsak így van, és ez nagyon jó. Apa azt mondta, hogy szte először menjen többségibe, aztán ha ír és olvas, tegyük át spec. suliba, már ha kelleni fog. Szerintem viszont éppenhogy az első 1-2 évben fontos, hogy megkapja a figyelmet és a megfelelő segítséget, mert ez az alapja az egész tanulásnak, ami 12 évig majd kitölti az életét. Fontos, hogy ne menjen el a kedve az egésztől már az első években. Ha pedig szépen megtanulja az alapokat, könnyebb lesz neki később a normál suliban...
Fejlesztést mi most HRG-t és kutyaterápiát fizetünk neki privátba, mindkettő nagyon jó hatással van rá, a figyelme rengeteget fejlődött, simán végig húzza a 45 percet Maya kutyussal, de van hogy annyira belelendülnek, hogy 55 percet is dolgoznak együtt...
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bettica77
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 51
Iskola táblázatot néztem, majd felhívok a héten párat... Várom a KLIKtől is az infót. Én azt hallottam, hogy a Bárcziban terveznek kis létszámú osztályt indítani, nem tudom mennyi benne az igazság. Na meg az Óbudai Nagy Lászlóról is ez a hír járja, de félek hogy ez tényleg csak hír és nincs alapja
Az Iskola kezdés fórumot is olvasgatom, de azért 69 oldalt átolvasni nem egyszerű
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Labolen, azért a csoportösszetételt is említsd meg azért.
Bettica, túl sok okosat nem tudok írni. Ha a szakértői integrálhatónak találja, akkor van lehetőséged keresni valamit. Minél enyhébb a verbális érintettség, annál jobbak az esélyek.
És a kislétszámú az mindig vegyes sni. Tehát hiába kislétszámú, mindenkivel sokat kell foglalkozni... Jó megoldás az nincs.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bettica77
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 51
Remélem legalább a kiejtésén segít a logopédus... Talán a többi beszédbeli képesség hiánnyal is tudnak majd mit kezdeni.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!