- Hozzászólások: 13667
Középiskolára való készülés
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- airelle
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 58
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- airelle
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 58
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bettica77
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 51
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- airelle
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 58
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
telex.hu/belfold/2025/01/06/sni-oktatas-...ljelentes-fejlesztes
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- airelle
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 58
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- airelle
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 58
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bettica77
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 51
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- dolmanyos
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 975
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- misty
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 1862
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
10 éves auti fiú, 8 éves auti lány
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- airelle
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 58
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Capulet
-
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 4
Most olvastam az egész történetet, ha nem látnám a rendszert belülről, érintettként, írhatnám, hogy megdöbbentő, de sajnos egyáltalán nem vagyok meglepődve..
Ha lehet, szívesen fogadnánk hírt a helyzet alakulásáról, és arról is, milyen - lehetőleg jobb - iskolát találtatok a gyereknek.
Mi még most állunk iskolakutatás előtt (direkt nem az iskolaválasztás szót használom, már elsőben sem, mert a választás véleményem szerint a kiváltságosok joga, lehetősége, ami nekünk SNI-s gyerekkel nem adatott meg, bárcsak választhatnánk több, megfelelő lehetőség közül...ezért is cinikus az iskola részéről ezt kiemelni, hogy nagy létszámú osztályt "választottál" - hajrá, biztosítsanak kis létszámút).
Most anélkül, hogy az ombudsmani vizsgálatról szóló cikkbe részletesen belemennék, csak felmerült első olvasásra pár kérdés:
- az iskola igazgatója kifogásolta, hogy nem készült új szakértői vélemény iskolaváltáskor - na most mi 7. osztályban voltunk a hivatalból soron következő szakértői vizsgálaton/TKVSZB Székhely Szakértői, még mondtam is, hogy ha már a gyerek felülvizsgálata a bizottság túlterheltsége miatt majd egy évet csúszott, nem lehetett volna azt a 8. elejére időzíteni, amúgy is akkor aktuális a középiskola kijelölése - mire tájékoztattak, hogy jaaa, ez másképp van, mint általános esetén, sem új szakértői vélemény, sem középiskola kijelölés NINCS. A véleményben foglalt, előírt fejlesztési óraszám, a könnyítések (hosszabb dolgozatírási ill. felvételi vizsgaidőidő és számológép használata - ennyi) a későbbiekre is érvényesek, egészen érettségiig.
Ahogy a középiskolák honlapjait vizsgálom, sok iskola maga sem tudja, hogy nincs kijelölés gimnázium/középsuli esetén.
Most akkor Ti erről mit tudtok, vagy bárki, aki még olvassa: jól tájékoztatott minket erről a szakértői? Vagy mi a szabály?
Ahhoz képest, hogy én is 14 éve nyomom a gyerekkel ezt az auti témát, elképesztő a sok bizonytalanság, részinformáció.
Ezen kívül, neki már nem is lesz soron következő vizsgálata, mivelhogy a következő vizsgálatig, ami 3 év múlva lenne esedékes, betölti a 16. életévét.
Máshol meg azt olvastam, hogy SNI-sek esetén nem is 16, hanem 23 a tankötelezettség életkori határideje, most akkor mi az igazság.
Az egész felvételi amúgy nevetséges, ezek a gyerekek semmi segítséget, asszisztenciát nem kapnak. Ugyanolyan feltételekkel kell végigküzdeniük magukat a rendszeren, mint a semmilyen problémával nem élő társaiknak. Ezzel együtt nekünk, szülőknek is, akik "másodállásban" minden nap tanulunk velük, emészthetővé tesszük az ömlő tananyagot, strukturáljuk az időt, tanulásmódszertant próbálunk tanítani. De valljuk be, ami egy átlag gyerekre másodikos korára rátapad, és önállóvá válik a tanulás terén nagyjából, az autizmus esetén nem érvényes. Jók a környezet, ismerősök, család nagy ötletei, tanácsai: "Hát meg kell neki mondani, meg kell neki magyarázni..." Szerintük mit csinálok/csinálunk éjjel-nappal....magyarázza meg ő, sok sikert kívánok hozzá.
A könnyítések is felszínesek, ezeknek a gyerekeknek nem a plusz 15 perc és egy számológép lenne a megoldás, hanem az autizmus-specifkius shadow asszisztencia lenne az, aki segít egy szöveges feladat megértésében, a figyelem visszaterelésében - persze ez sok képzést és szakértelmet igényel - meddig lehet elmenni, ami még nem a tárgybeli tudáshoz ad segítséget, "csak" a valós sérülést kompenzálja. Őszintén, annyi van, hogy ahol még a legjobban besimul, betörik, megszokik, ott megengedik, hogy maradjon, egyébként semmi speciális segítségünk nincsen nagyon.
A másik: létezik olyan, hogy az iskola írásban egyéni fejlesztési tervet nyújt át a szülő részére? Ahogyan az ombudsman írja? Soha az életben nem kaptunk ilyet.
Sokszor amúgy nem is a fejlesztések óraszáma a döntő, legalábbis tapasztalatom szerint, hanem egy-egy, a gyerekre jól ráhangolódó, és "helyzet" esetén ott, abban a szituban jól reagáló pedagógus értő jelenléte, aki jól kezeli az esetleges konfliktusokat. esetleg egy kis elvonuló szoba, ahol nincs tömeg, megy valami halk zene és le lehet nyugodni, feltöltődni. Ezek is sokat számítanának.
A legjobbakat kívánom a továbbiakhoz, talán segít, hogy nem vagy egyedül az arénában.
Köszönöm, ha erre a középiskola-kijelölés és friss szakértői kérdésre, kell/nem kell/mi van ezzel, tudtok reagálni.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bettica77
- Nem elérhető
- Hozzászólások: 51
Nem tudom, hogy most mi a helyzet, de mi 2 éve futottuk ugyanezeket a köröket. 7.év végén kértük a felülvizsgálatot, 8. osztály szeptemberében hívtam őket, hogy vegyenek előrébb minket, mert a felvételihez szeretnék plusz időt és számítógép, számológép használatot, helyesírás alóli felmentést kérni neki. Októberben vagy novemberben be is hívtak minket (ezek szerint mázli), mindent megkaptuk, amit csak lehet (tantárgyi értékelés alóli mentességet szándékosan nem kértünk). Írásbeli felvételihez benyújtottuk a kedvezmény igényt és kértük a számítógép használatot is, így ő szerencsére külön teremben írta a felvételit és a hosszabb időt is megkapta. Semmilyen aszisztencia nem volt, csak figyeltek rá és jelezték, ha le fog járni az idő.
Kijelölés miatt akkor kellett a bizottságot hívnom, amikor megkaptuk az iskolától a határozatot és megvolt a beiratkozás is. Ekkor kiállították nekünk a kijelölő szakvéleményt, amit megkapott az iskola is. Mennünk már nem kell, már betöltötte a 16-ot, nem tudom hogyan tovább. Mondjuk a heti 5 óra fejlesztésen hangosan felnevettem
Nyilván csak olyan suliba adhattuk be a jelentkezést, ami autit is fogad. Ennek ellenére fejlesztő sajnos nincs (szakember hiány), de a tanárok helyén kezelik a fiam, igyekeznek segíteni neki. Az osztályfőnök többnyire a gyerek pártját fogja, segíti, amennyire lehet. Nem jön ki jól az osztálytársakkal, kellene neki az a fejlesztő, aki segíti értelmezni a helyzetet, de a konfliktusokat közösen kezelik, érzékenyítik az osztályt, szóval a lehetőségeikhez mérten jól bánnak a gyerekkel. Őszintén szólva nekem ez sokat jelent, mert azt látom, hogy igyekeznek a helyzetből a maximumot kihozni. Rengeteget járnak színházba, vannak csapatépítő tevékenységek és soha egyszer sem merült fel, hogy a fiam problémás, ne menjen. Az első gólyatábornál volt egy beszólása az egyik tanárnak tavaly, de leállítottam és azóta már tudja, hogy nem kell félni a gyerektől azért, mert auti...
Mivel az én gyerekem határozottan ebbe a suliba akart járni (az utcánk végén van, naná, végre nem kell utazgatnia az iskolába, mint az elmúlt 12évben), így én nem forszíroztam, hogy mi van és mi nincs. Nem telefonálgattam, hogy fogadnak-e autit, mert akkor valószínűleg nagy ellenállás lett volna. Úgy voltam vele, hogy ha ide akar járni, akkor tegyünk próbát, pontosan annyira tudunk mellényúlni, mintha máshova menne, mert mindenhol takargatják az ellátása árnyoldalait... Emlékszem itt írta nekem valaki, hogy hívjam fel az iskolákat, hogy fogadják-e... Én végül senkit nem hívtam fel, elmentünk iskola látogatóba, beszélgettük szülőkkel, elvittem felvételizni, majd ő maga döntötte el a sorrendet. Aztán, amikor kiderült, hogy bejutott nagy volt az öröm. A gólyatábor pedig pont suli kezdés előtt volt, tökéletes alkalom arra, hogy a tanárok is lássák, mi okoz neki nehézséget és nem éles helyzetben kellett helytállniuk. Az alatt az 5 nap alatt kiismerték, a fiam végül megnyílt az egyik férfi tanárának, aki azóta is sokat segít neki... Nem mondom, küzdünk néha, jó lenne a fejlesztő, nem igazán jó a kapcsolata a társaival, de nincs inzultus, jelzik, ha úgy érzik be kell avatkozni (3x volt ilyen talán az elmúlt másfél évben)...
Tudom, iszonyat nagyot kockáztattunk, de mázlink lett. Lekopogom...
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- eszabados
-
- Nem elérhető
- 19 éves fiam aspie
- Hozzászólások: 48
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!