- Hozzászólások: 1112
Szemkontaktus
- Edina 21
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Ma megkérdeztem a lányomat , mikor beszélgetünk mért nem néz rám ? vagy a szemembe ?.
Azt a választ kaptam ezért mert ez nagyon rossz érzés , borzasztó kellemetlenül érzi magát ha rá kell néznie arra akivel beszél
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Valamelyik könyvben ugyanezt írta egy aspi.
Tiszteletre méltó, hogy ugyanakkor milyen szépen belenéz az ember szemébe pl. bemutatkozáskor! Komoly önfegyelem kellhet hozzá.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Néhány hónapja egyszer csak beérett a sok beszéd, mert észrevettük, hogy nem hajtja le a fejét kézfogásnál. Képes ránézni a másik emberre. Néhány hete pedig örömmel tapasztaltuk, hogy rövid ideig képes úgy beszélgetni, hogy nem a föld egy pontját nézi.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Kíváncsi vagyok, mit fog hozzá szólni a fejlesztőnk meg az óvónénik.
Pillanatnyilag egy másik kisfiúval van egy minicsoportban fejlesztéskor, de szerintem még egyszer nem nézett rá az arcára, babzsákozás ide vagy oda.
A fiad normál suliba jár?
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Nálunk a legnagyobb gond a nem adekvát viselkedés és a kommunikáció. Mivel szélsőségesen maximalista, nehezen viseli a kudarcot. Ettől pedig szorong, dührohamkor bántja önmagát és mostanában másokat is. Most pedig nyakunkon a kiskamasz kor! Picit aggódom, de megoldjuk!
Ti integrált óviba jártok?
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Nem lehet Neked egyszerű. Jártok a Vadaskertbe oktatásra?
Nálunk két alapvető gond van: egyrészt nem rág és csak 3 féle kaját eszik meg (de ez még nem olyan nagy baj, bevisszük a kaját), másrészt a beszédfejlődési késés. Egyszerű mondatoknál tart 4 évesen, nem tudom, ez egy oviban mennyire elég.
Egy félévet jártunk integráló magánoviba, de nem vált be sajnos a dolog a szakértelem hiánya miatt. Most megpróbálkozunk az államival szeptembertől, de sok reményt nem fűzök hozzá, mert kitört a fiamon a hangérzékenység, és amúgy sem bírja sem a strukturálatlan időt, sem a kortársakat. Én is aggódom egy kicsit, de megoldjuk!!!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
www.fovpi.hu/data/cms109642/Ajanlasok.pdf
www.sulinet.hu/tanar/kompetenciaterulete...sok/szocialis-02.pdf
www.sulinet.hu/tanar/kompetenciaterulete...k/szovegertes-02.pdf
A neten lehet még találni sok anyagot .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Egy olyan iskolában, ahol van legalább egy valaki, akit ez az egész érdekel, még el tudom képzelni, hogy foglalkoznak vele, de szerintem az átlag az, hogy "jaj, nincs elég bajom, most még a nyakamba sózzák ezt az aspit is, és az anyuka még azt is akarja, hogy olvasgassak, hát még mit nem".
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Sőt a második oviban és az 1-2. osztályban még szerették is!
Sem az oviban sem a suliban nem volt napközis, mert hamar rájöttünk, hogy ez sok neki. Ez a félnapos dolog nálunk jól működik.
Úgy tűnik, hogy kb.2,5 évig tud egy helyen maradni, aztán sajnos mennie kell, mert vagy "kiöregszik", vagy betellik a pohár. Most például egy szülő is föllázadt ellene. Ez volt az utolsó csepp. Az új tanító nénink nem állt a helyzet magaslatán, ezért mi kértük, hogy magántanuló legyen.
Amúgy az a tapasztalatunk, hogy minden pedagógusfüggő. Sőt EMBERfüggő. (nagybetűkkel) Például az 1-2-os tanító nénink önszorgalomból utána is olvasott, hogy mit lehetne vele tenni, hogyan motiválhatja, míg a 3.osztályos csak széttárta a kezét. Pedig vele is jó volt a viszonyunk, ő is kapott mindig ajándékot, csokrokat, csokikat. Sajnos nekünk csak ez a módszer maradt. Nem túl etikus, de működik!
A megkésett beszédfejlődés nálunk is gond volt. Még 5 évesen is csak egyszerű mondatokat mondott, azt is hibásan.( motoros diszfáziája is volt) Mindent megértett, de nem izgatta őt különösebben a beszéd. Elvolt az ő kis világában és nem szerette, ha az ovistársak megzavarják. ( jaj volt nekik, ha megtették) :lol:
Szakértői javaslatra az épp beszédpélda miatt jártunk integrált óvodába. A viselkedése miatt nagyon nehéz volt, de így utólag megérte. Az állami intézményekkel eddig jó a tapasztalatom.
Most 11 évesen azt mondta a pszichiáternek, hogy nagyon zavarja, hogy nem tudja magát kifejezni és gyakran nem értik, hogy mire gondol. Véleményem szerint legnehezebb az érzelmeit önmagában tudatosítani és azokat szavakba önteni. Ezért nem megy a fogalmazás és a szövegértés. Ezen a téren még az út elején járunk...
Néha olyan mint egy nagy gyerek, máskor pedig olyan, mint egy 2 éves kisbaba. Mindez szituatív nála.
A Vadaskertben nagyon kedvesek, lelkiismeretesek voltak velünk szemben.
Edina21! Köszönöm az anyagokat!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Nekünk a vizuális segítség oldott meg szinte mindent . A kommunikációban is nagy az előrelépés ,ha látja rajzban a szót vagy a mondatot érti és utána alkalmazza is . Képekben lát és így kell neki mindent elmagyarázni mert szóban nem megy .Ha képen látja akkor szabálynak veszi, ha csak szóban mondok dolgokat nem tudja követni és nem csinálja meg.
Megtévesztő mert beszél , sőt mostmár beszélget is ,de akkor sem tudja követni ha mi beszélünk , csak a rövid mondatokat .
Nálunk is gond volt , hogy nem tudta magát kifejezni , de a PECS-el megtanulta , ha nem volt kép , kértük rajzolja le , vagy mi segítettük .
Fogalmazás , szövegértés , csak rajzos formában ment a lányommal is .Ő is vizuális .
Ami még jól jöhet könyv :Miként tanítsuk az elme olvasását autista gyereknek .
Szociális történetek 1 - 2 rész
:
Szülötréningre jelentkezni kell a Vadaskert központi számán .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Holnap felhívom a Vadaskertet!
Örülök, hogy a Te fiad is beszélget!
Képzeld, a fiam a Szociális történetekben folyton azt írja, hogy nem érti miért örül a történetbeli szereplő, ha megdicsérik. (ő nem tud mihez kezdeni a dicsérettel és az örömmel)
A férjemben vetődött fel, hogy jó-e ez a módszer egy olyan gyereknek, aki nem tudja a lényeget kiemelni, hanem mindnet szó szerint megtanul? A kiegészítős olvasmányban "nevetve" tölti ki a hiányzó szavakat, hiszen addigra már tudja fejből az egészet. Itt nem a lényegre kiváncsiak.
Szerinte ez a feladat csak a vizuális emlékezetét hívja elő. Ebben szerintem is van valami, de a többi feladat nekem tetszik!
A lényeg, hogy a gyerek szívesen foglalatoskodik vele.
A rajz nálunk A mumus. Rajz óra helyett a padon szokott feküdni. Semmi esetre sem fog színes ceruzát a kezébe. Nem igen van fantáziája, így soha nem rajzolt. Nagyon utálja. De az 1 évvel fiatalabb húgát szereti nézni rajzolás közben. Azt hiszem irigyli. Egyszer még az előkészítőben katonákat rajzolt meg egy várat. Nekem nagyon tetszett! 1-2.osztályban még nagyjából hajlandó volt dolgozni, de 3.-ban egy levéllenyomatra 3-ast kapott, amit ő igazságtalannak érzett. Azóta hallani sem akar a rajzolásról.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Ezt az osztályzásos dolgot, úgy ahogy van, el kéne törölni és bevezetni helyette az írásos értékelést, amiben a pozitívumokat kéne hangsúlyozni, és javaslatokat adni arra, hogy a kevésbé jó, vagy hibás dolgokat hogyan gyakorolja-tanulja meg a gyerek, mert az osztályzás egy teljesen átlagos gyereknek is elveszi a kedvét egy életre az iskolától.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Most már vannak saját rajzai .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
Témaindító
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!