- Hozzászólások: 3035
Viselkedésproblémák
- Mati
Hozzászólásodat olvasva megerősítve látom az én gondolatmenetemet. Rengeteget árt egy újszülöttnek egy antibiotikum kúra! Mikor a GAP-diétátás könyvet olvastam, akkor nekem is (hozzád hasonlóan) ilyen aha élményem támadt. Az én gyermekem ugyan normál súllyal (3550-nel) 39 hetesen született császárral, de mikor kivették, nem sírt fel, majd elvitték és jött a nagy hallgatás az orvosok részéről. Még egy órás sem volt, de már röntgenezték, majd mikor kiderült, hogy az egyik tüdeje egyáltalán nem működik, a másik is csak alig, beindult az antibiotikum gépezet. Még két órája sem bújt ki, de már gyógyszerekkel és infúziókkal tömték, nomeg napokig kapott oxigént. Abban az időben a PIC-en ő volt a legbetegebb baba, pedig a súllya közel a duplája volt a koraszülöttekének. Aztán kiderült, hogy teljesen felesleges volt a sok antibiotikum(azt hiszem 7 napos koráig kapta), mert nem tenyészett ki semmi a tüdőváladékból.
Aztán, mint nálatok is jött a végtelennek tűnő hasmenés, majd a májmegnagyobbodás, a sok betegség, majd 3-4 évesen a gennyesen hólyagos bőr,amit a táplálékallergia (tej, tojás, szója) okozott. És ez még csak az egészségügyi problémáinak a fele(se). Még nem beszéltem a mozgásproblémákról, az 5 év logopédiáról és a fura dolgairól.
És amikor a könyvet olvastam, mindez bevillant. Lehet, hogy ez az oka az összes tünetének. A "lyukas bél szindróma" rá ténylegesen ráillik.
Amúgy a súlyával soha nem volt gond. Mindig normál testalkatú volt.Tehát egy csöppet sem kell aggódnom emiatt. Mondjuk én csak sima glutén-tej mentes diétára gondoltam. Jó sok vitaminnal és bélbaktériummal kiegészítve.
Neked nehezebb a helyzeted, mert egy kis súlyú gyermeknél kicsit rizikós egy szigorú diétát bevezetni. Gondolom, már ti is túl vagytok jó pár glutén vizsgálaton, és nektek is mindig negatív lett. ( mondjuk ez fura, mert a tünetek alapján nálunk is minden orvos a lisztérzékenységre gondolt legelőször, majd mikor negatív lett a vérteszt, jött a tej és a többi vizsgálat) Azt olvastam anno, hogy a tipikus lisztérzékeny gyerek vékony és feltűnően nagy, előre domborodó pocija van. (bár ez nyilván nem igaz mindenkire - én is ismerek duci lisztérzékeny kisfiút)
Szóval nem tudom a tutit, de a diétát elkezdjük. Első lépésben visszatértünk a tejmentesre, majd 1 hét múlva hozzájön a gluténmentes is.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Nálunk az iskolában a portát egy biztonsági szolgálat biztosítja (ők a portások), így került az őr a képbe.
Hogy állsz a napirenddel?
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- HáromMackó
-
- Nem elérhető
- Auti kisfiam 10 éves
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dreamer
Általában ekkor nekikezd a leckéknek, és amióta minden leckét felír, és megcsinál + a tanulnivalók, azzal sajnos néha hatig sem végez. Baromi sok. Ehhez hozzájárul, hogy hétfőnként megy a fejlesztőpedagógushoz, ami egy óra utazás oda, és vissza, plusz másfél óra ott, szóval hétfőn csak az a tanulás fér bele, ami másnapra feltétlenül kell, és a többit a hét közben pótolja.
És még kéne pluszban foglalkozni egyebekkel is.
Ha tényleg fel akarunk készülni az iskolára, akkor nincs nagyon szabadidő, amit be lehetne osztani. Amikor annyi a matek írásbeli, hogy egy órán át csak azt csinálja, és még van mellé másik két tárgyból írásbelim meg másik kettőtől elmélet, akkor nincs mit beosztani.
És roppant mód elfáradt most, az őszi szünetre. És még jobban el fog, mire eljön a karácsonyi.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
És nem, nem vagyok olyan tapasztalt, pl. én még nem is hallottam diszlexia szemüvegről.
Korántsem tűnik számomra egyszerűnek a dolog, pont ezért írtam a helyben kapott segítséget. Nem kell külön nevesíteni a Szakértőinek, hogy hol kapja meg a gyerek a fejlesztést. Ha jelenleg csak heti kettőt kap 3 helyett, akkor a maradék egyet adhatja az EGYMI, és abban az 1 órában moshatná az ofő agyát a gyógyped. Persze a legjobb az lenne, ha többet lehetne mellette.
Igen, értettem ezt az indulatkezelési problémát és negatív énképet. Sajnos ez tényleg több év, mire a gyógyped. valamelyest segíteni tud ezen. Ezért gondolom, hogy nagyon fontos lenne neki a suliban a segítség. De ez valóban a lehetetlennel határos.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dreamer
AZ énképen ti is tudtok javítani, ha otthon, amikor sikeres egy feladattal, akkor megdicséritek (szóban, csak jutalommal, hanem tényleg szavakkal), elmondjátok, hogy milyen jó, hogy megoldotta a problémát, és azt is hozzáteszitek, hogy mért tudta megoldani. Azért, mert ő ezt meg ezt már tudja, okosan viselkedett, jól döntött, stb. azaz a megoldást összekapcsoljátok valami olyan jó tulajdonsággal, amivel ő rendelkezik.
Ugye a sikertelenség jelzését is lehet kétféleképpen csinálni.
1. Ez most nem sikerült, pedig nagyon okos/ügyes gyerek vagy.
2. De buta vagy, hogy ezt sem tudod megcsinálni!
Ugye nem kell magyaráznom, mi a romboló belőle.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Csinálok erre az én-kép javításra is egy cikket és beleteszem ezt a hozzászólásodat, jó?
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Köszönöm a tapasztalataidat! Sokat tanulok itt a fórumon!
Én csak a saját gyerekemből tudok kiindulni, mint ahogy te is, de ha mindnyájan leírjuk amit tapasztaltunk, lehet, hogy azzal másoknak is segítünk!
Dreamer! Köszi!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Persze, pont az a lényeg, hogy mindenki leírja a tapasztalatát!
Csak a Ti esetetek eléggé nehéz, és tényleg aggódom!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sünöcske
-
- Nem elérhető
- Gizmo 12 éves nem beszélő autista
- Hozzászólások: 2395
Tényleg nem látunk bele a helyzetetekbe. Viszont a magántanulói státusz nagyon nehéz.
Nagyon elszigeteli az embert és lehet hogy kellőképpen hozzászokik a gyerek.
Nem tudom, hogy lehet jól kivitelezni. De mai viszonyok között amikor megkapod a témát (tananyagot), hogy ebből vizsgázik a gyerek és van x konzultációs lehetősége a gyereknek utána vizsga. De a szorgalmi időszakban teljesen egyedül vagytok. Én biztos nem tudnám segíteni minden tantárgyból, magántanárt meg nem bírnánk anyagilag.
Felső osztály meg még nehezebb, amikor baromi sok tanárhoz kell alkalmazkodni.
A papírotokon meg ha nincs BNO, akkor gyorsan kell intézkedni, hogy a gyereketek megkapja a kellő segítséget. (az iskolában is)
A gyógyszerhez nem tudok hozzá szólni!
Viszont a nagyobbik fiamnál javasoltak(Ritalint)ő hiper,de nem szedte. Volt olyan, hogy sok volt a tanárnak a fiam és javasolta, hogy ne menjen egy-két napig pihenje ki magát. Első alkalommal jól sült el, mert tényleg fáradt volt, de egy idő után rájött, ha balhézom nem kell suliba mennem.
Viszont volt, hogy én éltem a családi nappal és nem ment amikor túltöltődött.
Nem lehetne, hogy a normál órákra bejárjon a technika, rajz ...stb nem.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mati
Ha semmi nem válik be, akkor lesz csak magántanuló. Mivel jelenleg agresszív és én nem garantálhatom, hogy nem lesz újabb gond; így a "be is jár és nem is" jelen esetben sajnos nem megoldás.
De azért köszi! Valahogy megoldódik ez a része is! "Ha Isten bezárja az ajtót, mindig kinyit egy ablakot!" Csak most még nem találom az ablakomat! De meglesz!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- HáromMackó
-
- Nem elérhető
- Auti kisfiam 10 éves
- Hozzászólások: 3035
Az én fiam is integráltan nevelhető oviban, de mivel nincs az ovinak auti spec gyógypede, ezért megpróbálnak majd kérni utazó gyógypedet a fiam mellé, hogy az előírt heti fejlesztési óraszámot biztosítani tudják. Hát persze kérdés, hogy az önkomrányzat megadja-e hozzá a pénzt.
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- akkara
Az iskola is nehéz tészta, már most izgulok és frászt kapok, hogy hova vigyem. Vidéken még kevesebb a lehetőség. De jó lenne, ha ezek a gyerekek az iskolákban (és óvodákban is) a megfelelő segítséget kapnák.
Szanya 1 tényleg szuper munkát végeztek. Köszönjük
Magántanulói státusz: Én tanár vagyok, középiskolában tanítok. Nálunk minden magántanuló bejárhat akár az összes órára is ha akar. Nem tudom törvény hogyan szól róla.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
Témaindító
- Nem elérhető
- admin
- Hozzászólások: 13667
A magántanulói státusznak utánanézek.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
A Tanulási bizottságnak írnia kell fejlesztéseket és azt is mennyi ídőben jár a gyereknek és milyen végzettségű gyógypednek kell Őt fejlesztenie .Ha ez nincs benne fellebezd meg a döntést ! Ne hagyd annyiban .!!!!
Szombaton tanultam a suliban .
A negatív Én képen tudsz segíteni ,Én könyvekkel.
Ki kell emelni fotókkal illusztrálva , miben ügyes , mihez nem kell neki segítség mert önállóan megoldja./tilos azt írni , hogy egyedül is megy , azt kell írni , hogy segítség nélkül is megy/ Ami nem megy még , oda azt lehet írni , hogy gyakorlom és megtanulom , sikerülni fog. És példákat hozni rá pl: kicsi voltam nem tudtam járni , de megtanultam segítség nélkül , három kerekű bicaj után megtanultama kétkerekün is menni stb. Így tovább .
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- sünöcske
-
- Nem elérhető
- Gizmo 12 éves nem beszélő autista
- Hozzászólások: 2395
Komolyan érdekelne, hogy ez hogyan valósul meg: " A rehabilitációs tevékenység a napi oktatásba, nevelésbe ágyazottan is megvalósítható."
A diszesekkel nem tudnak mit kezdeni a normál tanárok.
Ha egyik tanára se volt továbbképzés formájába, akkor hogyan valósulhat meg bárminemű rehabilitáció? :huh:
Az ilyen mondatokról a nesze semmi fogd meg jó jut eszembe.
Kívánom, hogy mielőbb találjatok megoldást, olyat ami a gyerek számára a legjobb!
Igen is másszál be az ablakon! :woohoo:
Az Én könyv, amúgy tényleg jó önbizalom növelésre!
Sakkban, ha olyan jó rengeteg érme, oklevele van gondolom ezek kivannak rakva a szobájában. Ezekkel is lehet növelni az önbizalmát főleg ha esténként számba veszitek őket. Ki ellen nyert mikor, hol...stb.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Nem elérhető
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
A fogyatékossággal (képességzavarral) élő személyek speciális nevelési szükségletű személyek. A fogalom azt fejezi ki, hogy ezek a gyermekek, tanulók egyedi sajátosságai olyan mértékben térnek el az átlagostól, hogy annak alapján sajátos pedagógiai eszközök, módszerek, segédeszközök biztosítása szükséges a lehetséges fejlődés eléréséhez. X
E meghatározás jellemzői:
- Mindenféle típusú, minden súlyossági fokú akadályozottság beletartozik, annak minden következményével együtt, ami az oktatási rendszerre nézve feladatot jelent.
-SNI. Nem diagnosztikus elnevezés, a gyermekek nevelésével, oktatásával van összefüggésben az elnevezés, a mai magyar közoktatási törvényben használatos.
- Minden sajátos igényű gyermekre vonatkozik, akiket szakértői bizottságok véleménye szerint több speciális segítségre van szüksége.
Oktatási többletszolgáltatás, külön támogatás illeti meg őket:
- Személyi (különlegesen képzett szakember, asszisztens, kisebb csoportlétszám)
- Dologi (speciális eszközök, akadálymentesítés)
- Pénzügyi ( emelt normatív támogatás, melyet a gyermeket fogadó intézmény vehet igénybe, amennyiben a szakértői bizottság szakvéleményében foglalt ellátást teljesíti, ezáltal jobb személyi-tárgyi feltételeket meg lehet teremteni.)
5-18 éves korig minden gyermek jogosult közoktatási alapellátásra.
Többletszolgáltatások általában a SNI gyermekek alapellátásában:
- Egy évfolyam tananyagának elsajátítása hosszabb idő alatt
- SNI gyermek fogyatékossági típusától, súlyosságától függően 2-3 főnek tekintik az osztálylétszámban.
- A kötelező tanórai foglalkozáson túl pedagógiai célú rehabilitációs tanórai foglalkozás illeti meg.
- SNI tanuló számára szakértői vélemény alapján mentességet adható bizonyos tantárgyak, tantárgyrészek értékelése alól, (pl. idegen nyelv, helyesírás)
o Ilyenkor szükséges a felzárkóztatás egyéni fejlesztési terv alapján
- Vizsgák alkalmával a SNI tanulót hosszabb felkészülési idő illeti meg, illetve segédeszközt használhat (pl. számítógép, számológép)
o Könnyítés: csak írásbeli vagy csak szóbeli vizsga - mentesítéstől függően.
A sajátos nevelési igény meghatározása a Közoktatási törvény 121 § 29. szerint:
„Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján
a) Testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!