- Hozzászólások: 4073
Autizmus mindennapok
- labolen
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- hope
- Hozzászólások: 39
Igen teljesen igazad van.Sokszor a hiszti az rugalmatlanság miatt van, ezért éppen most csináljuk a vizuális segéd anyagokat. Tanfolyamot, vagy szülőtréninget, vagy esetleg egy jó szakembert keresünk aki megtanítana bennünket a használatukra. Októberben volt egy tanfolyam a vadasban , de akkor még nem tudtuk mi a helyzet Á. -val, azóta meg semmit és senkit nem találunk aki segítene ebben aútódidakta módon pedig nagyon nehéz. Esetleg ha ebben tudtok segiteni vagy ajánlani valamit azt nagyon megköszönnénk!!!
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- makilla
Skodajoe, Hope, szerintem is mindenképp hasznos és jó a képes napirend.
Nálunk van napirend, az eleje következetes is.
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- labolen
- 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
- Hozzászólások: 4073
Én most hirtelen csak ezt tudom.
Addig is, ha valami másban is tudunk segíteni az autodidakta úton, csak kérdezz.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- hope
- Hozzászólások: 39
Labolen
Ezekre a képzésekre amit írtál mindenféleképpen elmegyünk+ egy kétnapos Balla Barbara tréningre is. Nekünk nagyon fontos az információ jelenleg ezért is írunk ide mert egyenlőre ez a legjobb forrásunk!!
Még egy kérdés.
Kisfiam mindent csak velem akar csinálni az öltözéstől a lefekvésen keresztül a mese nézésig , folyton csak rajtam lóg ami nekem nem gond csak már egy kicsit a feleségem feszéjezi , hogy ha én ithon vagyok akkor ő "nem is kell". Nem tudjuk , hogy ez jó-e neki vagy esetleg később kárára válik majd. Az érdekessége az , hogy ha én nem vagyok íthon akkor nincs gond bárki jó neki aki kéznél van!!
Erről mi a véleményetek?
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Skodajoe, elsődlegesen nézzétek meg, hogy tárgy-kép egyeztetés mennyire megy.
Nem árthat, ha ezt dobozos feladatként csináljátok (van róla cikk a vizu eszközökben). Beteszed a cuccokat cipősdobozba (több doboz is lehet egymás után), egyszer megmutatod a feladatot, utána már menni fog valószínűleg, ha a feladatséma azonos.
1. tárgy egyeztetése tárggyal (egyforma egyformával): pl. 2 zöld műanyag pohár, 2 zsömle, stb. Berakod vegyesen, kiborítjátok és megmutatod, hogy párosítsa össze és kettesével tegye vissza a dobozba.
2. tárgy tárggyal, de ne legyen teljesen egyforma (zöld és piros pohár)
3. tárgy a saját fotójával (nem kell nagyon sok, nem kell összezavarni, elégakár 3 darab)
4. tárgy és a tárgy rajza
5. fotó és rajz (egyik oszlopba a fotók, másikba a rajzok)
Kérdés, hogy meddig jut el. Ezt próbáljátok le, mert ettől függ, hogy mit és hogyan érdemes elkezdeni.
Makilla,
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- skodajoe
-
- Hozzászólások: 159
Jövöhéten nekiesünk ennek Szanya1.
Megírom majd mire jutottunk.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- makilla
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zsizsi
a vadasban csak jóság pont volt,aki nem úgy tejesített az nem kapott semmit,ott nem volt szomorú jel sem,csak aki ügyes volt,jóságpontot kapott.aztán a vadas után nehezen ment ez igy bevezetve itthon,és erre javasolta a helyi gyógyped,hogy legyen jelezve,hogy mi a helyes és helytelen cselekedet,ekkor jött a
na,mindegy,nem ragozom,tanulni kell ezt is,az tuti...
kizökkentés:nem könnyű,ösztönösen kiabál az ember...de nálunk sem ér semmit,max még jobban ordít ő is...de nem tudom visszafogni magam...nem lenne annyira gáz,ha nem minket,tesót is-ütne...de üt,és tör zúz maga körül...
nem találom erre én sem még a megoldást...és most már van olyan nagy és okos,hogy néha mondja utána,hogy nem akarta ezt csinálni,csak nem tudja abbahagyni,mert olyan mérges lesz.és bújik,és puszi,és olyan nehéz utána úgy közeledni hozzá,mintha mi sem történt volna...
lefogni én már nem tudom,mert annyira erős nagy fiú,pláne ha teljes erejéből tiltakozik...meg persze ott a tesó is,aki annyira fél,hogy vagy egyedül hagyom sírva és megyek miskához,vagy fél kézzel fogom,fél kézzel miskát próbálom fékezni-egyik se jó megoldás...
köszi a társasos ötleteket is,ez a fej-írás jónak tűnik...
az első társas amit készítettem neki 3évesen,az ez volt amit irsz traktorral,hogy csigák jussanak el a célba,mindegy melyik csiga nyer,csigafutam a neve.ez már uncsi neki,de itt is mindig megmondta,hogy melyik színű csigának kellett győznie,ha nem az állt nyerésre,nem engedett lépni a másikakkal...
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- makilla
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Heather
-
- Hozzászólások: 112
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zsizsi
jó olvasni,hogy javulhat a helyzet!köszi!
mintha az én fiamról írtál volna,autót szétrúgja menet közben,mindent
tönkretesz,eltör ilyenkor,stb.ezt a kártyarendszert akkor is érdemes
bevezetni,ha beszél a gyerek?
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Makilla,
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Heather,
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Zsizsi, a PECS-et globálban nem, de attól még egy "hogy vagyok" táblát készíthetsz. Nekünk kör alakú van, azt annyi cikkelyre osztod, ahány érzelmet tud azonosítani, rárajzolod az érzelmeket, a középére egy mutató és beállítja, mint egy órát. Tulajdonképpen csak annyi a lényege ennek, hogy ha csinál valamit (kirakja/beállítja a hangulatmutatót), addig is higgad. És mellesleg közli, hogy mi a gondja.
A Symboban (egy fejlesztő hely) komplett tanfolyamot csináltak erre a problémakörre, nagyon sokféle megoldást alkalmaznak párhuzamosan, a gyerekre is szabják, azért emlegetem őket mindig. Erre lenne szükségetek, csak sajnos messze van.
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
A napirend az minden autinak kell. A PECS a kommunikáció szintjétől függ.Ha megy neki a párbeszéd ,történet mesélése akkor nem hiszem ,hogy kell.
Egy szülőképzésen hangzott el,hogy ha jól beszél a gyerek az mindenkinek "csapdát" jelent mert azt hisszük ,hogy azt is érti amit mi mondunk neki.
Egyébként a dühkitörések hátterében 90%-ban a kommunikáció meg nem értése a gond.
Az én fiamat tavaj is mérték,most 11 éves és egész jól kifejezi magát már,de a beszéd értése mégis 5 éves szinten van még mindig. Megtanítottam rá,hogy ha nem ért valamit azonnal kérdezzen rá mit jelent./ előtte inkább kiborult és repült a füzet meg a könyv/ .Olyan szavakat nem ért néha amire nem is gondolok.Most 5 osztályos normál tan menet szerint tanul pl:Töriből, :jellemezd a spártai állam felépítését . ebben a jellemezd amit hirtelen nem értett:
Alsóban mindig úgy tanultam vele,hogy a neten mindenhez keresgéltem neki a megfelelő képet.Verset is így tanult, rajzoltam neki mindent.
A dührohamokra szülőképzésen volt még egy megoldás a S.T.A.R. követése.
Szerintem ezt már itt leirtam valahol mit is jelent.
S ...Megfigyelés volt ,, Mikor? Hol? Miért? Kivel? történt.
Holnap megkeresem a jegyzeteimet ,ha itt nincs már meg.
részlet:
"A kommunikáció lehetséges eszköze a beszéden kívül még nagyon sok minden lehet: ide tartoznak azok a viselkedések is, amelyekkel a gyermek válaszol az őt ért hatásokra anélkül,hogy azokat eleinte tudatosan használná a környezet befolyásolására (pl. a dührohamok).
Ezek a viselkedések a környezetében lévő személyek által válnak jelentés telivé
. A gyermek összefüggést fedez fel saját, esetleg szélsőséges viselkedése és annak környezetére gyakorolt hatása között,ezáltal más
, elfogadhatóbb megoldás híján kommunikációs eszközként rögzülnek. Ezek a viselkedések a gyermeknek és a családnak is nagyon kimerítőek, kívülállók szá-
mára esetleg nem is érthetőek, ezért fontos más utakat kialakítani.
A kommunikáció eszközei a beszéden kívül lehetnek tárgyak, képek, gesztusok, jelek is. A jólbeszélő gyermekek, felnőttek sem képesek a beszédet minden esetben a kommunikációs funkciók széles skáláján használni, tehát pl. kérni, elutasítani, tájékoztatást nyújtani, információkat szerezni, köszönni, véleményt mondani, szólni, ha fáj valami. "
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Meg Vermeulen mondta, hogy eleve az autiknak sokkal gyorsabban megugrik a stresszhormonszintje mindentől és tartósabban marad magas szinten, mint az átlagnak.
Szóval az biztos, hogy a kommunikáció hatékonyságát növelni kell, ez egyértelmű. De nagyon fontosak az általános stresszcsökkentő technikák és az általános autifejlesztés (tehát a kommunikáció javításán kívüli rész is).
Mindenesetre az egyértelmű, hogy minél korábban el van kezdve az átfogó fejlesztése egy autinak, annál jobb. De ha a résztvevők valamelyike, elég ha akár 1 résztvevő nem működik együtt a 24 órás fejlesztésben, akkor már bukó az egész, legalábbis az adott nap hangulatára nézve mindenképpen, távlatilag meg jelentősen rontja a sikerrátát.
Úgyhogy a feladat nem kimondottan egyszerű, lássuk be. :dry:
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
A tinikortól a történet még aggasztóbb
Ami még eszembe jutott a dühöngésről, nagyon nehéz megtanítani ,hogy kérjen segítséget ha valami nem megy.Könnyebb csapkodni és kiabálni, erre a környezet ugrik és segít, ezért van a SEGÍTS ! kártya.
Az osztályomban egy gyerköcöt 1 év alatt sikerült megtanítani a segítségkérésre.
Inkább tombolt,kiabált ,csapkodott,verekedett.
pl:Minden nap tízórainál kiborult.Kiderült azért mert nem tudta letekerni a kupakot az üvegről.Minden alkalommal ugyan az volt a forgató kőnyv, végül a padjára tépőzáraztam a segíts kártyát,.Oda hozta nekem ha gondja volt , de nem mondta ki,mindig szolnom kellet,hogy oké mutatod de mond is.Ő egy nagyon jól kommunikáló gyerek.
A fiam mindig azt mondta,hogy ciki a suliban segítséget kérnie. :woohoo:
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Edina 21
-
- Fiam 13éves,Lányom 17 éves
- Hozzászólások: 1112
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szanya1
-
- admin
- Hozzászólások: 13678
Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!