Érdekes!
Nagyon kreatív Z, de ez tényleg nem fog bejönni a suliban. Ez minden gyereknél így megy, ha uncsi a feladat, motiválatlan szabotál valamilyen szinten, csak a mieinket sokkal nehezebb motiválni, a figyelmük nagyon hamar elszáll...
G-t talán még egyszerűbb eset, mert ha nem érdekli elüvegesedik a szeme, elbambul, vagy elkezd másról beszélni, Rövid távon bejönnek a nagyon egyszerű utánzós feladatok, amik kizökkentik a más, általa választott tevékenységből. Az ABA szerint nem szabad túl nehéz feladatot adni a gyereknek és motiválatlan gyereket tanítani ugyancsak nem szabad.
Ezeket nem azért írom hogy idegesítselek

de ezzel az elmélettel egyetértek. Mi a helyzet az iskolában, ott már nem fogja halálba motiválni a tanár (pedig nem ártana), addig kellene valahogy eljuttatni oda, hogy a feladatok nem unalmasak alapjában.
Nálunk sem ment nyáron az asztali feladatozás. 1 hónap szünet után elkezdtük újból. Az első két nap frenetikus volt, ügyes, figyelmes mindent tudott, juti bőven, hiába. A 4.-5. napra olyan hisztis ellenállásba torkollott amikor a napirendenen meglátta hogy feladat, hogy feladtam. Ennek így semmi értelme.