Nem muszáj, főleg eleinte nem kell 2 mappa, de ha akarunk képekkel kommunikálni a gyerek felé a napirenden kívül is, akkor igen, a szülő jobb, ha külön mappát használ, nem a gyerekét.
De az egy mappás használat sem egészen így van, mert jobb, ha eleinte van hátsó segítő. Ő a gyerek mögött áll, és mikor a gyerek átadja a csíkot, akkor helyette kimondja, ami a csíkon van. Ha nincs hátsó prompt, akkor felolvashatja a szülő is, aki kapta a csíkot, csak akkor nem annyira egyértelmű a gyereknek, hogy azt neki kellene kimondania. A szerepek leosztása így nem annyira könnyen érthető és világos neki.
Spec. a pakolás tipikusan olyan, ami napirendes dolog, de ha valami mást akarunk a gyerekkel megbeszélni, pl. kérdezni akarunk tőle (pl. "Milyen állatot láttál az állatkertben?"), akkor azt kirakhatjuk PECS-el. Ez esetben a saját PECS könyvünket használjuk, nem a gyerekét.
Ha esetleg szakember is válaszolna Labolennek, az jó lenne... Mivel én nem vagyok szakember... Ugye...