LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó:
Fejlesztés

Téma: A gyógypedagógus válaszol

Válasz: A gyógypedagógus válaszol 10 éve 9 hónapja #29573

  • alma1001
  • alma1001 profilkép
manka,olvasgattam amiket irtál,fu,neked nagyon nehéz dolgod lehet,én csak itt egy picivel,dg sehol,csak néhány tünet,nekünk már ezt is nehéz felfogni,neked pedig 2 beteg gyerkőc,hát sok erőt kivánok nektek hozzá!
Téma zárolva.

A gyógypedagógus válaszol 5 éve 4 hónapja #47589

  • teszter01
  • teszter01 profilkép
  • Nem elérhető
Kedves Mónika!
Két problémával fordulok Önhöz. A kisfiam nem beszélő 3,5 éves. F8490 kódot kapott. Jelenleg heti 2 HRG, heti 2 TSMT, heti 1 kognitív, heti 2 figyelem fejlesztő mozgásos kognitív és heti 1 auti spec fejlesztést kap. A gyógypedagógus szeptembertől kezdte a képi megerősítést, de azt mondta hogy amíg a figyelme nincs meg, korai a napirendet bevezetni. A fejlesztések hatására most indult meg a kérésre rámutatás. Néha egyszerű eldöntendő kérdésekre fejbólintással válaszol, valamint gyönyörűen használja a "kérem" szót, ha akar valamit. Cca 25 szónál tart, amit egyszer-kétszer használt, saját nyelvén egyre változatosabban gagyarászik. Mindent megért.
Az egyik problémám, hogy bár tudja tartani a pisit/kakit, nem hajlandó jelezni. 1x használta a bilis folyamatábrát, hogy jelezze, de hiába dícsértük, azóta nem használja, nagyon ritkán jelez mutogatással. 2 éves kora óta bilizik, sokszor ágytiszta, de csak azt hozza tudtomra, ha nem kell pisilni, amikor bilire/wc-re akarom ültetni. Mindig kérdezem. Esetleg lenne valami ötlete, hogyan tudnám rávenni, hogy jelezze? Próbáltuk a pápá pelus könyvet is.
A másik, szeret könyveket nézegetni, azonban sokszor artikulálatlanul kiabál hozzá repetitív mozgással kísérve. Ha szólunk neki, hogy hangos, vagy meséljen inkább, néha törekszik hogy halkabb legyen, néha gagyarászik, majd ismét kiabál. Igazából nem tudom, hogy ezt le kell építeni, vagy inkább csak módosítani, a hogyan is kérdéses. Próbáltam, hogy felolvasom neki, mutogatás tanítására kiaknázni, de gyorsan faképnél hagy, vagy kivezet a szobából. Vannak napok, mikor terhelhető játék felé, van hogy nem. Bármilyen ötletre nyitott vagyok.
Előre is köszönöm a válaszát!
Téma zárolva.

A gyógypedagógus válaszol 5 éve 1 hónapja #47953

  • borbala
  • borbala profilkép
  • Nem elérhető
Kedves Mónika!

Nekem 6 és fél éves autista kisfiam van a hétköznapok elég simán mennek. Kérdezni szeretném, hogy a beszédértését hogyan tudnám a leghatékonyabban fejleszteni itthon. Napirendet, folyamatábrát stb használunk, de még mindig a kérdés feltevésre csak ismétléssel válaszol. Integrált ovodába jár most fogunk iskolába menni, de még nem dölt el hová.
Borbála
Téma zárolva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.217 másodperc