Tegnap voltunk a tanulásiban!
Kezdem az elején, mert sokan nem tudják, mért mentünk oda.
Új óvodába járunk Gödön (integráló), mert átirányítottak minket oda! Emiatt, már májusban kértünk időpontot, hogy jelöljék ki az új óvodát és óraszámba határozzák meg a fejlesztést. Nem történt semmi nem hívtak minket emiatt telefonáltam és majdnem agyvérzést kaptam a telefonnal a kezemben amikor azt mondták, majd tavasszal, mert úgy is tanköteles lesz az Andris!
Hát Nem hagytam magam és bementem egy héttel ezelőtt a Dohány utcaiba.
Ott előadtam problémámat, hogy nincs kijelölve az az óvoda ahova jár a gyerekem és, hogy szegény nem beszélő autista fiamnál mennyire fontos lenne a megfelelő fejlesztés. "Sírtam egyet!"
Rögtön előkerítették a vezetőt, aki nagyon szimpatikus és segítőkész volt!
Tegnap egy órát vártunk, hogy bejussunk. Andris remekül tűrte a várakozást.
3, 5 éves korában feladat helyzetbe se tudták hozni, most sokkal jobban ment.
Ugyan, most se tudták felmérni, mert nem beszél és a hölgy se volt a toppon. Egy kis asztalnál leültették, baromi pici szobában. A hölgy az asztalra pakolta amiket, majd használni akart, miközben Andris háta mögött az nagy asztalon ment a számítógép és úgy gondolták míg a gyerek megoldja a feladatokat addig engem kikérdeznek.
Hát ez a verzió nem működött, a számítógép jobban érdekelte volna.
Kikapcsoltattam a számítógépet és az asztalon kértem csak az a feladat legyen amire első körben kíváncsi.
Feladatok:
1.Beillesztős: - Karikák amiket egyre kisebbek, ezt sorba beilleszteni.
- Szortírozó doboz, geometrikus formákat kellet bedobálni a megfelelő lyukon.
Rúdra karikákat felhúzni szín szerint, nagyság szerint.
Kicsi, nagy kiválasztása.
2.Lapon színegyeztetés. Na itt a hölgy csak annyit mondott rakd rá. Erre a fiam rápakolta a színcsíkokat. Mondtam: -Nem jó, sárgát a sárgára. Majd kivettem a csíkokat a kézéből és egyesével adogattam oda. Így ment.
3.Tornyot kellett építeni kockából (fa)-utálja.
Segítenem kellett azzal, hogy rakd rá!
Kígyót építeni a kockákból.
4. Rész- egész nézése
5. Egy lapon volt 6 dolog abból ki kellett volna kiválasztani:
- Melyik az ami tejet ad? - Egyesével eltakarta a tenyerével a képeket, de sajnos igazából rá se nézett a lapra.
Nem mutogat még csak arra ami őt érdekli, de kiválasztani még nem választ.
6.Pálcikákból három szöget, keresztet, x, négyzetet.
Na itt unta el a dolgot, hogy nem lehet a pálcákkal se játszani.
A hölgy számomra nagyon sietett, jó ez nem megy, nekem megcsinálta amint konkrétan meghatároztam mit is akarunk tőle.

Andris kicsit feszengett, mert egymás után kapták el előle a játékokat.
Jutalmul megkapta az apja Matematika feladatgyűjteményét. Függvények, diagramok, oldalszámok...stb.
Na ezen kiakadtak, hogy nem Micimackó.
Eredmény: Mindent elértem amit akartam!
heti 4 óra fejlesztés (mozgás, beszédmegindítás, autista spec. fejlesztés, gyógyped. fejlesztés) + amit kapott (HRG)
Javasolják a gyógyped. asszisztenst! Tavasszal pedig nem kell mennünk, mert visszatartjuk és csak a 2013/2014 beiskolázása miatt találkozunk, majd jövőre.