Az ovi, a közösség nagy változást tud hozni a gyermek viselkedésében és kommunikációjában. Én óvodapedagógus és szociálpedagógus vagyok uh. a 3 év feletti gyermekek fejlődésével, azt hiszem azért képben vagyok

8 évet dolgoztam óvónőként és ez idő alatt két mini csoportom is volt. Jó néhány gyerkőc úgy jött oviba, hogy szinte semmit nem beszélt és néhány hónap alatt vagy az év végére gyorsan utolérték a kortársaikat.
Három évesen nem is az a nagy gond, ha nem beszél,- főleg, hogy fiú-, hanem akkor van gond, ha nincs mondanivalója.
Nincs baj, ha csak a szavak elejét, vagy pár hangzót mond, a gond inkább akkor van, ha nincs közlendője és nem látod rajta, hogy mondani akarja és kapcsolatot szeretne teremteni.
Én is sokat gondolkozom azon, hogy ez nálunk miből alakulhatott ki. A túlhallás miatt lehet,amit nemrég állapítottak meg nála vagy a beszédközpontjában lehet vmi hiba...viszont a memóriája kiemelkedő.