Az auti.hu oldal süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer.
A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el a Jogi Nyilatkozatot.
LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, valamint feliratkozik hírlevelünkre és elfogadja a felhasználási feltételeket.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, vagy arra készülő, elsősorban valamilyen pedagógiai végzettséggel rendelkező kollégáknak terveztük, akik eddig hasonló speciális alapképzést nem kaptak.

Időpont: 2018. március 19-23.

Időtartam: 30 óra

Helyszín: Autizmus Alapítvány 1089 Budapest, Delej u. 24-26.

A tanfolyam díja: 55000 Ft/fő

​A képzés célja, hogy a hallgatók alapfokú ismereteket szerezzenek az autizmus spektrum zavarról, ismerjék meg az autizmus típusos tüneteit, legyenek képesek definiálni az autizmust, mint a károsodás triászával jellemezhető állapotot. Értsék a kurrens kognitív pszichológiai magyarázatok lényegét, ismerjék a kapcsolatot a klinikai megfigyelések, ismeretek, a pszichológiai elméletek és a gyakorlatban alkalmazott terápiás módszerek között.

​Az alapfokú elméleti ismeretek birtokában ismerjék fel az érintett populáció eltérő szükségleteit, illetve legyenek tisztában az ezekből fakadó eltérő nevelési és fejlesztési módszerek alapjaival, a felhasználható eszközökkel. Képesek legyenek alkalmazni az informális pedagógiai felmérés eszközeit, és ennek alapján tűzzenek ki fejlesztési célokat. Legyenek tisztában a protetikus környezet kialakításának, illetve a tanítási tartalom és módszerek kiválasztásának elveivel.

​Szerezzenek ismereteket a tárgyhoz kapcsolódó alapvető szakirodalom alkalmazásában, találják meg a szakmai segítségnyújtás útjait, a szakvizsgálatra irányítás módját. Rendelkezzenek ismeretekkel az autizmussal élő tanulók intézményes ellátásának lehetőségeiről, és tudjanak tanácsot adni a hozzá fordulónak a szakmai segítség elérhetőségéről.

KÖTELEZŐ IRODALOM:

Peeters, T.: Autizmus az elmélettől a gyakorlatig (Kapocs, 1998, 2009)

AJÁNLOTT IRODALOM:

Attwood, T.: Különös gyerekek (Animus, 2002)

De Clercq, H.: Mama, ez itt ember vagy Állat? - könyv az autizmusról (Kapocs, 2007)

Grandin, T. - Scarino, M. M.: Segítség! Autizmus! (Kapocs, 2004)

Howlin, P.: Autizmus - Felkészülés a felnőttkorra (Kapocs, 2001)

Mesibov, G. B. - Shea, V. - Schopler, E.: Az autizmus spektrum zavarok TEACCH szemléletű megközelítése (Kapocs, 2008)

Janoch, M.: Problémás viselkedések megelőzése és kezelése autizmus spektrum zavarokban (Kapocs, 2012)

Volkmar, Fred L., Wiesner, Lisa A.: Az autizmus kézikönyve (Geobook, 2013)

További információk, jelentkezési lap az Autizmus Alapítvány oldalán megtalálhatók

Forrás: Autizmus Alapítvány

A kötelező és ajánlott irodalom megvásárolható itt.