LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Új dobozos munkákat és feladatokat kaptunk Sünöcskétől, szeretném a figyelmetekbe ajánlani!

http://auti.hu/index.php?option=com_content&view=category&id=46&Itemid=93

A "Szülők által készített vizuális segédeszközök" cikket pedig Sünöcske által készített képes szekrényrend fényképével bővítettük.

http://auti.hu/index.php/vizualis-segedeszkoezoek/159-szuelk-altal-keszitett-vizualis-segedeszkoezoek

Köszönjük Sünöcske! :)

A cikkeket csak regisztrációval, belépés után láthatjátok!

Az Aura Egyesület közleménye: Jan. 25-től indul az AUTISTA DECENTRUM szolgáltatása!

 

Az igények bejelenthetőek telefonon Labancz Rita koordinátornál 30-453-2473; 30-624-21-74, vagy írásban a mellékelt igénylőlap kitöltésével az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre elküldve.
 
24 órás telefonügyelet itt: 06-1-476-1935, 06-30-624-21-74
 
A fenti ügyeleti telefonszámot lehet hívni az autista betegek egészségügyi ellátásával kapcsolatos kérdésekkel is.
 
Fontos!
Az esetleges kórházi ellátást és kivizsgálást is a Decentrum koordinálja a fővárosi önkormányzat által kijelölt kórházaknál: János Kórház és Heim Pál Kórház.
Kórházi ellátás/kivizsgálás előtt feltétlenül kérjétek segítségüket az ügyeleti telefonszámon keresztül!!!
 

Igénylőlap: auti.hu/files/decentrum_szolg_igénylőlap.doc

A PlanToys ( www.plantoys.com/home.php ) kifejezetten autizmussal élő gyermekek számára fejlesztette ki az érzelmeket bemutató babát, amelynek a feje cserélhető.

alt

A cég katalógusát végignézve, több fejlesztőjátékuk is nagyon jó lehet autizmussal élő gyerkekek számára is.

Ezzel például jól taníthatóak az évszakok (az angol szöveget átmatricázhatjuk magyarra):

alt

Ez az óra is nagyon praktikus. Bemutathatjuk rajta, mikor mely tevékenységeket szoktuk végezni.

alt

 

A PlanToys játékok kaphatók Magyarországon, ha az adott játékot épp nem találjuk a forgalmazónál, akkor biztosan megrendelhető!

Az eredeti cikket itt találtam: http://hg.hu/blog/13762-jatek-autista-gyerekeknek

A regisztrációt követően belépésnél a következő menüpontokat használhatjuk a fórumban:

Index: a fő témák.

Friss témák: a legfissebb témák az utolsó hozzászólások időrendjében.

Új téma: ha új témát szeretnénk indítani, először állítsuk be a legördülő menüben, hogy mely fő téma alatt indítjuk a topicot. A tárgyba írjuk be a topic nevét. A "követés" négyzetet ha bepipáljuk, akkor minden hozzászólásról értesítést kapunk e-mailben.

Témák válaszok nélkül: ezekhez a topicokhoz még nem érkezett válasz.

Saját témáim: azok a topicok, amelyeket a bejelentkezett felhasználó indított.

Profilom: itt állíthatjuk be a "szerkeszt" gombbal a "felhasználói fiók"-ban a nick nevünket, mail címünket, jelszavunkat, a profil információnál megoszthatunk magunkról információt, a "Avatar kép"-nél feltölthetünk avatar képet, vagy választhatunk a meglévőkből, a "fórum beállításoknál pedig beállíthatjuk, hogy látsszon-e az e-mail címünk, online állapotunk, és itt állíthatjuk be a hozzászólások rendezését is. A "vissza" gombbal jutunk újra a "profilom" menübe.

Lent, a "követett témák" menüben tudunk leiratkozni témákról, amennyiben nem szeretnénk róla a továbbiakban e-mailben értesítést kapni. Jobb oldalt a kis négyzetet bepipáljuk, alul a "Több" nevű legördülő menüből kiválasztjuk a törlést és "ugrás".

 

 

Reményi Tamás gyógypedagógus, tanár és terapeuta, egyetemi oktató 3X10 órás képzést tart az alábbi témákban:

1.    "Méhzümmögés és dühroham"- a tanulás és viselkedés alapjai Időpontja: 2012. február 4. vagy április 28.
2.    "A kevesebb, több! Egy gyermek sem akarja szüleit, tanárait bosszantani!" - tanulási zavarok és kezelésük Időpont: 2012. március 10. vagy április 29.
3.    "Sokkal jobb rossz gyereknek lenni, mint buta gyereknek!" - magatartás és viselkedészavarok kezelése Időpont: 2012. április 14. vagy április 30.
4.    Kompakt képzés: Három az egyben: A tanulás és viselkedés alapjai, a tanulási zavarok és kezelésük, magatartás és viselkedészavarok kezelése Időpont: 2012. április 28., 29., 30.

Minden időpontban a képzés helyszíne: 1035. Budapest, Vihar utca 31.
Időtartama: minden képzési nap 9.00 - 17.30 között
Jelentkezési határidő: A továbbképzés dátuma előtt egy héttel

2012. február 1-ig történő jelentkezés esetén 20 % engedményt adunk a
képzések árából.

A fenti továbbképzéseken túl, óvodák, iskolák, szakmai intézmények
nevelőtestületei számára előre egyeztetett időtartam és téma alapján is van
lehetőség továbbképzések és szakmai napok szervezésére!

További információ:

auti.hu/files/Tájékoztatás a tanfolyamokról, árakról.doc

2011. évi CXC. törvény A Nemzeti köznevelésről - A teljesség igénye nélkül, pár fontosabb változásról.
1. Abban az évben, mikor a gyermek augusztus 31-ig, betölti a 3 évet, kötelező az óvodai nevelés. Legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt a gyermek, dea szülő kérheti a jegyzőtől a mentességet 5 éves korig.
2. Iskola kezdete,amely az év augusztus 31-ig betölti a 6-évet a gyermek. De maximum 1 év múlva el kell kezdeni.
3. Az iskolából való kimenet.

  • Aki betölti a 16 évet, de nem fejezte be a 8 osztályt, az nem mehet tovább, hanem a Híd 1 – Híd 2– veszi át felnőtt képzésben. Ez azért jó, mert nincs túlkoros gyerek az osztályban.
  • A tankötelezettség a tanuló tizenhatodik életévének betöltéséig tart. A sajátos nevelési igényű tanuló tankötelezettsége meghosszabbítható annak a tanítási évnek a végéig, amelyben a huszonharmadik életévét betölti. A tankötelezettség meghosszabbításáról a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján az iskola igazgatója dönt.

4. HÍD PROGRAM, a kisiklott gyerekek tovább képzése.

  • Híd1: Nem fejezte be a 8 osztályt 16 éves koráig.
  • Híd2: Befejezte az általános iskola 8-dik osztályát, de nem veszik fel középiskolába. Itt felkészítik a következő felvételire.
  • Híd3: Befejezte a 8-dik osztályt, de nem tanul tovább. Szakmai ismeretek,  vagyis szakmunkás képzésben részesül  a gyermek.

Még nem lehet tudni mely intézmények feladata lesz a HÍD programok végrehajtása.
Meg kell várni a végrehajtási utasítást a törvényhez.
Nem tudni, melyik generációtól kezdik a törvényt bevezetni. 2013-ban talán kiderül.
5. A törvény szerkezete is változott.
A gyermeki jogok és kötelezettségek sorrendje megfordul az új törvényben.
Nem verheti a tanárt és a többi társát, nem rongálhatja az iskola berendezéseit stb.. Csak ezek után jönnek a gyermeki jogok.
6. A szakképzés 4 évről 3 évre csökken.
7. Nem változik az iskolarendszer, marad a 8+4 év, 6+6év, 4+8 év. Ez sajnálatos mert nem átjárhatóak így az iskolák.
8. Marad a napközi, nem kötelező a gyermeknek 16.00-ig iskolában lennie. De az iskola köteles ügyeletet tartani 16.00-ig.
9. Nincs meg a törvényben,hogy mikortól nem kell 18 éves korig ülni a suliban.
Forrás: Edina jegyzet (gyógyped. asszisztens képzés OKTÁV)
2012. január 9.
 

A Yamaha egy különleges replika motort ajánlott fel árverésre Giacomo Agostini tizenötszörös világbajnok autóversenyző aláírásával egy holland autizmussal élő gyermekeket fejlesztő alapítvány számára.

alt

Az árverés február 12-től 26-ig tart, az interneten lehet licitálni: r1-agostini.nl/

A támogatott alapítvány a Papageno Ház: www.stichtingpapageno.nl/ amelyet egy világhírű karmester és felesége alapított. Elsősorban zeneterápiával és művészeti oktatással foglalkoznak.

 

Frissítés: Készen van a cikk, köszönjük Labolen és Katalyn76!!!!

 

A szülők által készített vizuális segédeszközök menüpontunk Edina új cikkével bővült. A téma az iskolai élet, szabályok, házirend.  (A cikket csak regisztráció után, belépve lehet megtekinteni.)

Ha bármi kérdésetek merül fel a témával kapcsolatban, keressétek Edinát.

Nagyon örülnénk neki, ha saját vizuális segédeszközeitekről küldenétek képet (az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), amit feltehetnénk ide! Bármilyen vizuális segítség érdekes, akár a kézzel rajzolt, akár programmal szerkesztett verziók! Jó lenne, ha látnák az érdeklődők, hogy nem csak Boardmakerrel lehet vizuális segítségeket készíteni. A kreatív megoldásaitokból válogatva egy cikket szeretnék összeállítani, ezért a képekhez írjatok kommentárt és azt is, milyen nick név szerepeljen mellette. (Szkennelve, fotózva is jó, körbe tudjuk vágni.)

Ha majd jövőre elkezditek használni az új hetirendet, arról is örülnénk képeknek. :)

Várunk ezen kívül minden saját ötletet továbbra is! Otthoni technikákat, amik beváltak fejlesztésre, vagy viselkedésproblémákra! Ha valaki olyan ügyes, hogy videót is tud készíteni PECS-ről, napirend használatról, kódos munkáról vagy hasonló érdekes témákban, azt is szívesen feltesszük.

Mivel a látogatottságunk folyamatosan nő (8-9000 látogató havonta az utolsó 3 hónap átlaga alapján), ezért úgy gondoljuk, hogy van értelme az ismeretterjesztésnek. :)

Tudjátok: együtt többre megyünk. :)

Elkészült Kovács Róbert, az ELTE Bárczy Gusztáv Gyógypedagógiai kar, autizmus spektrumzavarok pedagógiája szak hallgatójának szakdolgozata: Nehezítő és elősegítő tényezők az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában.

 

A dolgozat alaposan körüljárja az integráció kérdéskörét, melyet önálló kutatási munkával támaszt alá. A szerző magyar és külföldi integráló óvodák, valamint  a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottságok által biztosított adatok alapján készített elemzést a magyar és külföldi integráció sikerességéről, nehézségeiről.

 

Kovács Róbert szakdolgozata megkönnyíti az óvodáskorú autizmussal élő gyermeket nevelő családok döntését az óvodaválasztást illetően, valamint információt biztosít számukra a zökkenőmentes integrációhoz.

Szakembereknek is javasolom a szakdolgozat tanulmányozását, elsősorban autizmussal élő, vagy autisztikus gyermekkel foglalkozó gyógypedagógusoknak, gyógypedagógiai asszisztenseknek és óvópedagógusoknak. A dolgozatból mind az autizmusról, mind pedig az integráció-szegregáció előnyeiről, hátrányáról tájékozódhatnak, a kutatási eredményeket pedig hasznosíthatják munkájuk során.

 

A munkát irányító tanár Kiss Gyöngyi, az Autizmus Alapítvány munkatársa, a szociális intézményük vezetője volt (jelenleg az Ambulancia munkatársa). Kovács Róbert ezúton is köszöni a segítségét.

 

 

A szakdolgozatot regisztráció után letölthetik innen:

akor.hu/index.php/asd/munkaink


Az oldalon integráló óvodák elérhetőségei is szerepelnek (a Szakértői Bizottságok által biztosított adatok alapján).

A Viasat3 és az Álomépítők egy nappali foglalkoztatót hoztak létre autista fiataloknak a Csepeli Szociális Szolgálat Völgy utcai épületének tetőterében.

A foglalkoztató nyolc csepeli család mindennapjait fogja megkönnyíteni.

Az adás 2011. december 1-jén, 22 óra 10 perckor tekinthető meg a Viasat3 műsorán, az ismétlésre pedig ugyanezen a héten, vasárnap délután kerül sor.

Forrás:

http://csepel.info/?p=17116#more-17116