Kicsi még a lányod is, de szerintem megéri, ha elmagyarázod neki, hogy a tesót jelenleg még más érdekli, majd később szeretni fogja az éneklést is, egyelőre inkább mutass neki pörgő-forgó játékokat/nyomkodásra zenélő dolgokat/csikizd meg, szóval keressétek meg azt a pontot, ahol kapcsolódni tud hozzá. Azért ezt nem kell ennyire drámainak megélni ebben a pillanatban, mivel nem tudhatod, hova veszi később az irányt a fiad fejlődése. Ha begyorsul, ahogy a többség, akkor utólag nem is fogod érteni a korábbi kétségbeesésedet.
A "mi lenne ha" verziók mindenkiben felmerülnek, viszont ha a másik irányból nézed, tehát, hogy ha korábban a kevésbé optimista variációk is szerepeltek volna, most nem lenne annyira szomorú gondolat, hogy adott esetben másik suliba járnak majd. Hozzáteszem, hogy még semmi nem zárja ki egyelőre, hogy azonos suliba járjanak. Sokan csinálják azt, hogy alapítványiba íratják a nem auti gyereküket és akkor egy suliba járhatnak. Ill. olyan is van a nagyon enyhe autik esetében, hogy normál suliba járnak a tesók. Nem kell ezt a dolgot egyelőre elengedni, hiszen a lányodnak is több év ez még.
És az hol van megírva, hogy alapesetben jó tesók lennének? Mindenféle variációk vannak az életben, és mikor az ember eldönti, hogy belekezd a gyerekezésbe, akkor onnantól gyakorlatilag sodródik egy csomó dologban. Ezeket már nem mi döntjük el, csak alkalmazkodunk és felnövünk a feladathoz.
A lányodnak simán lehet nem auti gyereke, de ez még olyan távoli, hogy nagyon.
Az IQ-t nálunk olyan 3-4 éves kor körül nézték először. Még az ovikezdés előtt, úgyhogy inkább 3 év körül.
Értés: Nagyon sok mindent le tudnak venni a szituációból és úgy néz ki, mintha értenék a beszédet, pedig nem nagyon. A másik, hogy a gyakrabban hallott kifejezéseket megértik és következtetnek belőle. Lényeges, hogy röviden kell beszélni, minél rövidebb mondatok, adott esetben a lényeget külön megismételve, hangsúlyozva. Ha hozzá beszélsz, akkor arra hívd fel a figyelmet (szólítsd a nevén, guggolj le mellé, kerülj a látóterébe, finoman irányítsd, hogy nézzen a szemedbe).
Depi: Listázni kell a pozitív dolgokat is. Európában élünk, nem éhezünk, van minden, ami a létezésünkhöz kell, van orvos, van gyógyszer, az autizmust diagnosztizálják már és adnak némi segélyt is rá meg fejlesztéseket, nem pedig kidobják a gyereket a sziklákra a keselyűknek. A fejlesztési módszerek közt vannak kimondott hatásos technikák amiket tudunk használni. A net és a kütyük mind a segítségünkre vannak. Kismillió kutatás irányul az autizmus megelőzésének és "megjavításának" a módjaira. Az autizmus nem statikus dolog, a gyerek fejlődik. Nem hiányzik végtagja, érzékszerve, nem beteg. Van egy tesója, aki ha minden jól megy, akkor is támogatni fogja, ha másra nem számíthat. (Ha egyáltalán szükség lesz erre.)