Mi vidéken élünk, itt pedig közelharcot kell vívni minden segítségért. Mivel nem csak egy gyerekünk van, így hagyni kellett energiát a többiekre is. (Bár ez nem nagyon sikerült) Mivel értelmes,( normál intellektusú) "csak" különc a gyerek, így a pedagógusok kisebb-nagyobb ajándékok fejében ideig óráig megtűrték a csoportban, illetve az osztályban.
Sőt a második oviban és az 1-2. osztályban még szerették is!

De ehhez nekünk is sokat kellett tennünk. Mindig az őszinteségre és a jó viszonyra törekedtünk a pedagógusokkal. Napi kapcsolatban voltunk. Ez a gyakorlatban azt jelentte, hogy elmondtuk, hogy ő milyen, hogy néha kimegy az óráról, elbújik, nem játszik a többiekkel, mindenben ő akar a legjobb lenni, milyen mikor dührohama van, illetve, hogy legjobb ilyenkor békén hagyni, nem szabad őt megölelni és ha nincs igaza és kötekszik, nagy türelemmel és észérvekkel kell őt győzködni, ha nem megy, rá kell hagyni. Meggyőzni úgysem lehet. Ha volt valami nagyobb gond, vagy túl fáradtnak tűnt a pedagógusok szemében, akkor egy napot otthon maradhatott. Ez bevált. Ha szóltak, hogy szünet kellene, akkor mi otthon tartottuk.
Sem az oviban sem a suliban nem volt napközis, mert hamar rájöttünk, hogy ez sok neki. Ez a félnapos dolog nálunk jól működik.
Úgy tűnik, hogy kb.2,5 évig tud egy helyen maradni, aztán sajnos mennie kell, mert vagy "kiöregszik", vagy betellik a pohár. Most például egy szülő is föllázadt ellene. Ez volt az utolsó csepp. Az új tanító nénink nem állt a helyzet magaslatán, ezért mi kértük, hogy magántanuló legyen.
Amúgy az a tapasztalatunk, hogy minden pedagógusfüggő. Sőt EMBERfüggő. (nagybetűkkel) Például az 1-2-os tanító nénink önszorgalomból utána is olvasott, hogy mit lehetne vele tenni, hogyan motiválhatja, míg a 3.osztályos csak széttárta a kezét. Pedig vele is jó volt a viszonyunk, ő is kapott mindig ajándékot, csokrokat, csokikat. Sajnos nekünk csak ez a módszer maradt. Nem túl etikus, de működik!
A megkésett beszédfejlődés nálunk is gond volt. Még 5 évesen is csak egyszerű mondatokat mondott, azt is hibásan.( motoros diszfáziája is volt) Mindent megértett, de nem izgatta őt különösebben a beszéd. Elvolt az ő kis világában és nem szerette, ha az ovistársak megzavarják. ( jaj volt nekik, ha megtették)

Szakértői javaslatra az épp beszédpélda miatt jártunk integrált óvodába. A viselkedése miatt nagyon nehéz volt, de így utólag megérte. Az állami intézményekkel eddig jó a tapasztalatom.
Most 11 évesen azt mondta a pszichiáternek, hogy nagyon zavarja, hogy nem tudja magát kifejezni és gyakran nem értik, hogy mire gondol. Véleményem szerint legnehezebb az érzelmeit önmagában tudatosítani és azokat szavakba önteni. Ezért nem megy a fogalmazás és a szövegértés. Ezen a téren még az út elején járunk...
Néha olyan mint egy nagy gyerek, máskor pedig olyan, mint egy 2 éves kisbaba. Mindez szituatív nála.
A Vadaskertben nagyon kedvesek, lelkiismeretesek voltak velünk szemben.

Annyi segítséget kaptunk, hogy megadták, hogy lakóhelyünkön ki foglalkozik az autistákkal. Őt kellett fölkeresnünk. Ez is valami!

Legalább is mi ennek is örültünk! Mivel nem lakunk olyan messze Pesttől, így érdekelne egy aspergeres szülőtréning!
Edina21! Köszönöm az anyagokat!