. Testvérek közötti kommunikáció segítése, vizuálisan.
Nem ugyan azt szeretik játszani.
Egyedül szeretne lenni a tesó.
Közös játék időpontjának a megbeszélése.
Vagy, barátnő érkezik a tesóhoz és nem szeretné, ha zavarná az öccse.
Nálunk nagy problémák voltak, ezekben a helyzetekben.
Én a következőt csináltam.
Először is az ajtóikra csináltam táblákat, bejönni tilos, a másik oldalon, a kopogj, ha hallod, hogy igen, bejöhetsz, stb. szerintem ez fenn van itt az oldalon.
Ha az volt kitéve, hogy bejönni tilos, akkor nem volt szabad zavarni a másikat.
Csináltam nekik egy játékválasztó táblát PECS kártyákkal, amire csak olyan játékok voltak feltéve, amit mind ketten szeretnek.
Ebből választhatott. Mikor kirakta , hogy - Virág gyere velem labdázni ! Nagy siker volt és soha többet nem rúgta vagy ütötte meg a nővérét. Érdekes , hogy ekkor már tudott szavakat mondani , de valahogy csak ezzel a táblával sikerült , hogy összeálljon benne a szabály. Nem ütünk, hanem hívjuk játszani a másikat.
Következő lépcső az volt, mikor mind két gyereknek készítettem napirendet és abban kiraktuk pontosan, mikor van a közös játék és mikor van az "önálló” játék.
Ha önálló játék volt, akkor pl a lányom a szobájába ment és kitette a bemenni tilos táblát.
Aranyosak voltak, egy idő után már közösen megegyeztek és együtt rakták ki a napirendjüket.

Készítettem nekik egy napirendi táblát utána, itt Órára percre pontosan ki tudták rakni a napi tevékenységet. A lányom, megtanulta, hogy a fiammal így a legegyszerűbb.
A fiamat nagyon szépen sikerült ezekre megtanítani, jutalmaztam persze a helyes viselkedést az elején.
Ma már nem kell, a vizuális eszköz simán tudja, hogyan viselkedjen