Felvettem a minap a táblázatba egy Waldorfot, amiben benne volt az auti integráció, de nem emlékszem, hol volt, azt hiszem, vidéken. De mindegy is, a Waldorf nem alternatívája az EGyMI-nek. Ha az van a szakértői papíron, hogy nem integrálható, akkor csak egymi veszi fel. Ha az van, hogy integrálható, akkor viszont a sima ovi is. Mi a gond a sima integrációval? A mi ovink teljesen jó volt és totál gyerekközpontú (értelemszerűen).
A Waldorfban egyébként felvételi van, megnézik a gyereket és a szülőt is, és azt veszik csak fel, akit úgy éreznek, hogy együtt tudnak vele dolgozni. Egy budapesti Waldorfnál pl. az egyik ismerősöm gyerekét nem vették fel. (Nagyon enyhe aspi, nem problémás.)
Elvileg személyi és tárgyi feltételek szükségesek hozzá (autizmusban felkészült dolgozók, min. utazó gyp.-t tudjon biztosítani, fejlesztéshez eszközök), de tudomásom szerint ez nincs sehol jogszabályba foglalva, hogy konkrétan mi kell hozzá, csak javaslatok vannak. Nem tudok hirtelen idehívni egy oviigazgatót, hogy erről beszámoljon, de szerintem ez úgy megy, hogy mikor van az önkormányzattal a rendszeres találkozója az oviigazgatóknak, akkor beszélik meg, hogy az adott területen milyen integrációt mely óvoda vállal el. És ehhez az önkormányzat biztosítja (vagy sem) az eszközökre szánt pénzt, az óvoda vezetője pedig egyeztet a helyi egymivel az utazó gyp-k ügyében. Az óvónők autizmusban való felkészültsége pedig teljesen saját magukon múlik, ha elmennek képzésre, akkor az a saját pénzükön, saját szabadidejük terhére történik. (Elképzelhető, hogy pár helyen elszámolhatják költségként, de a mi ovinkban tudom, hogy az óvónők ezt saját maguk fizették.) Nekünk az asszisztenst pedig a képviselő testület engedélyezte, tehát valószínűleg ez másutt is így megy, ha létszámbővítésre van szükség. Tehát elég összetett a kérdés.