Kedves Mónika,
köszönöm részletes válaszát.
TSMT tornát itthon csinálunk, kb. 1-2 havi kontrollal. Már az 5. szintig elértünk, de a kisfiam sajnos az aktív közreműködését igénylő gyakorlatsorokat vagy szabotálni próbálja vagy valami kényszeres dolog miatt hiszti lesz a vége. Heti 5 alkalommal csináltuk, a trénerrel tanácskozva most a 2. szint heti 2, az 1. szint pedig heti 1 alkalommal megy, e héttől.
Ezen felül a BHRG-t javasolták, ami városunkban nehezen megoldható, próbálom elintézni, az kiváltaná a tréner szerint a TSMT-t. A torna márciusban lesz egy éve, hogy indult, az utóbbi időkig nagyon szépen csinálta a kisfiam, szerette is. Tulajdonképpen most is megcsináljuk, csak több a kifogás, panasz stb.
A másik, amit feltétlenül szeretnék megkérdezni, ha van rá mód, hogy mi lehet az oka és mit tehetnénk az alábbi dologgal: A kisfiam az utóbbi hetekben extrém módon impulzív, mindent dobál, minden előzetes nélkül lesöpri a poharat az asztalról, a félig megoldott feladatot, elkezdett játékot eldobja, közben gyakran kiabálja, hogy nem tetszik, holott kérte, hogy csináljuk. Aggódom, mert a fejlesztéseken is az eddigi gyönyörű együttműködés akadozik, mintha szabotálná a dolgokat.
Sokszor alighogy felkel, valamiért már reklamál, pl. hogy valami nem tetszik neki a napirendben, de mostanában tényleg mintha könnyebben elveszítené a türelmét.
Én is arra gondoltam, hogy szenzoros, ill. valami szervi oka lehet, nem tudom, mit tehetnénk. Az oviban kb. fél 9-től van délig, ebéd után hazahozom. Sajnos ott is már dobál sokszor, eleinte nem volt ilyen panasz. Közös tevékenységekben részt vesz, ha hívják, de jellemzően egyedül játszik vagy olvas. Az egyik óvó néni jobban a szárnyai alá vette, ebédnél is ő ül mellette.
Októberben kezdtük az ovit, egy évet előtte hároméves korától másik oviba járt.
A fejlesztések közül október közepe körül indult az egyéni gyógypedagógiai fejlesztés, decembertől a logopédus. Az oviban októbertől foglalkozik vele gyógypedagógus alapozó tornával és kognitív fejlesztéssel, de ez nem rendszeres, kb. heti egy alkalommal történik, a kisfiam nagyon szereti egyébként.
A fejlesztések ügyében most a gyógypedagógiai magánórákra hoztunk be mozgásos-énekes részeket, változtattunk, sokkal jobban viselkedett.
Az oviban a létszám 21 fő, de általában kevesebben vannak, a hiányzók miatt.
Szociális fejlesztést nem tudom, hogyan kellene elképzelnem, erről szívesen olvasnék pár szót, konkrétan miben tudnám segíteni, ilyesmit nem kap szervezett keretek között (Ez lehet pl. az elmeolvasásos módszer, szociális történetek?.
Az ebéd után mindig viszek neki kis édesség jutalmat, ezt mindig kapja, eléggé berögzült már nála.
Mindent összevetve én úgy látom, hogy mostanában a beszéde szépen fejlődött, erre fókuszáltam elsősorban az utóbbi 1-2 hónapban. A szakértőiben a motoros diszfáziát jelölték meg első helyen, elsősorban beszédjavítást ajánlottak.
Úgy érzem, most már első helyen ennek a nyugtalanságnak a leküzdése áll, és hiába javult rengeteget a kommunikációs képessége, bővülnek folyamatosan az ismeretei, mégis, súlyosbodtak a viselkedésproblémái. Ezt nem értjük, és eszköztelennek érezzük magunkat. Remélem, azért majd ez javulni fog.
Köszönöm még egyszer segítségét, elnézést, ha csapongtam válaszadás közben, rengeteg dolog jutott eszembe.