Elkészült Kovács Róbert, az ELTE Bárczy Gusztáv Gyógypedagógiai kar, autizmus spektrumzavarok pedagógiája szak hallgatójának szakdolgozata: Nehezítő és elősegítő tényezők az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában.

 

A dolgozat alaposan körüljárja az integráció kérdéskörét, melyet önálló kutatási munkával támaszt alá. A szerző magyar és külföldi integráló óvodák, valamint  a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottságok által biztosított adatok alapján készített elemzést a magyar és külföldi integráció sikerességéről, nehézségeiről.

 

Kovács Róbert szakdolgozata megkönnyíti az óvodáskorú autizmussal élő gyermeket nevelő családok döntését az óvodaválasztást illetően, valamint információt biztosít számukra a zökkenőmentes integrációhoz.

Szakembereknek is javasolom a szakdolgozat tanulmányozását, elsősorban autizmussal élő, vagy autisztikus gyermekkel foglalkozó gyógypedagógusoknak, gyógypedagógiai asszisztenseknek és óvópedagógusoknak. A dolgozatból mind az autizmusról, mind pedig az integráció-szegregáció előnyeiről, hátrányáról tájékozódhatnak, a kutatási eredményeket pedig hasznosíthatják munkájuk során.

 

A munkát irányító tanár Kiss Gyöngyi, az Autizmus Alapítvány munkatársa, a szociális intézményük vezetője volt (jelenleg az Ambulancia munkatársa). Kovács Róbert ezúton is köszöni a segítségét.

 

 

A szakdolgozatot regisztráció után letölthetik innen:

akor.hu/index.php/asd/munkaink


Az oldalon integráló óvodák elérhetőségei is szerepelnek (a Szakértői Bizottságok által biztosított adatok alapján).