LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó:
Fejlesztés

Téma: Képcserés kommunikáció

Képcserés kommunikáció 12 éve 2 hónapja #4414

  • zseba
  • zseba profilkép
Sziasztok!
Aki volt már S. Annánál a Vadasban, attól kérdezném hogy a PECS betanulás hogy megy nála? 1-1 foglalkozás mennyi idő?
Mivel az én kisfiam valamennyire beszél már, pl. kérni tud, szükségleteit kifejezi, de sokat echolál, mese/reklám szövegeket mondogat egész nap. Sokszor van hogy nem tudja kifejezni hogy mit akar, azt mondja ilyenkor hogy ánuná-notoná (fogalmunk nincs hogy ez honnan jött) és ilyenkor találgatunk hogy mit is akar. Ilyenre ad megoldást a PECS? Beszédértési problémái is vannak!
Anna tud segíteni az énkönyv készítésében is?

A másik fő problémánk meg az hogy Ádám nagyon hangos! Ha nem figyelünk rá, vagy unatkozik, vagy csak úgy, de szinte mindig hangoskodik hogy felhívja magára a figyelmet. Ha szólunk rá hogy halkan beszélj, csendben legyél, akkor ő is mondja hogy halkan, pszt, de egyre hangosabban mondja! Erre mit javasolnátok?
Köszi! Timi
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 12 éve 2 hónapja #4418

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Szia Zseba, kb 3/4 óra egy alkalom. Az én fiam még nem tart ott mint a Tiéd és a kép alapján fiatalabb is. De szerintem segíthet nektek is, mert szókincsbővítésben biztosan jó és a helyes mondatalkotásban is segít. Edina biztosan ír erről többet.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 12 éve 2 hónapja #4428

  • Edina 21
  • Edina 21 profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Szia Zseba .
Voltál már Anna PECS előadásán ?
Bea készített neked kártyákat ?
Igen , kommunikációra ad megoldást a PECS .
6.Fázisa van a tanulásnak. A 6.dik fázis az már az élmény megosztás , mesélés stb.
Nyelvtanilag is segít.

Anna segít Én könyvben is , itt az oldalon is találsz mintákat .

A hangoskodás az Én fiamnál is probléma .
Mi arra tanítottuk meg , hogy a saját szobájában magára zárja az ajtót és ott lehet hangoskodni .Ha így tett kapott érte jutalmat .

Utána jött az , hogy ha velünk volt a nappaliban és csendben volt rögtön megdicsértem és kapott jutalmat .
Nagyon résen kellet lenni , mikor van egy percig csendben végre . :laugh:
De szerencsére bejött , és egyre több ideig tudott csendben lenni , megérte mert kapott jutalmat és dícséretet .

Most 9 éves és magától jön :
-Anya jár a jutalom mert szépen csendben játszottam ! És tényleg sokáig csendben játszik , ma már akár 1 órát is . :)

Mivel nálunk itthon nincs nasi soha csak úgy , ezért az édességek a motiválók.
1 perc csend 1 pici db, gumicukor volt .Most az 1 db. pille cukor a nyerő.

Kidolgozott jutalom rendszerünk van mindenre .
Tanulásért , iskolai dicséretért pl: Ferrari szalon látogatás , vagy Hévezés , stb. :laugh:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 12 éve 2 hónapja #4466

  • zseba
  • zseba profilkép
Köszönöm a válaszokat!
Tomger: Ádám már 5 éves múlt októberben! A szókincsét eddig is szókártyákkal próbáltuk fejleszteni (nem PECS), de ezzel a módszerrel csak szavakat tudunk tanítani neki (a szókincse ezáltal szinte korának megfelelő). Akkor van a gond ha valamilyen érzést, fogalmat kell kifejezni, mert az nem megy! A fájdalmat nem tudja kifejezni, hogy fázik, melege van stb...
Edina: végig jártam a szülőtréninget. Igen, Anna is tartott előadást Csillával együtt, meg voltam a szocializációs előadáson is. Anna nem kérte hogy csináltassunk kártyát csak Ádám kedvenc játékait, tevékenységeit, nasijait kérte hogy írjam össze neki, és hogy vigyünk magunkkal ha megyünk.
Ez a hangoskodás pedig a napjaink megkeserítője, mert pl. sokszor felébreszti a kicsit ha alszik, vagy ha vendég van nálunk szinte egymás szavát nem értjük, mert annyira próbálja felhívni magára a figyelmet! Az oviban is elsőként csinálja meg a feladatokat (ép értelmű) és rögtön el kezd mocorogni, feláll, hangoskodik és amíg a többiek 1 feladatnál járnak, már 3-nál!
Nagyon tetszik ez a jutalom rendszer nálatok, de egyszerűen nem tudom elképzelni ezt Ádámnál, mert ha felajánlok neki jutalmat, akkor Ő azonnal akarja és hisztibe fullad a dolog.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 12 éve 2 hónapja #4477

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Zseba, a jutalmazás pedig nagyon működik sok gyereknél, de tanítani kell. Ne mutasd meg a jutalmat, hanem ha véletlenül úgy viselkedett, ahogy Te szeretnéd akkor jutalmazd. És hívd fel rá a figyelmét hogy most ügyes voltál azért kapod.. Én sem jutalmazom ennyit a fiamat mint Edina, de pl a pisilés tanításánál is nagyon bejött, ahol nagy baj, hiányosság van, ott mindenképp érdemes próbálkozni vele. Szerintem kisérletezz vele Te is 1-2 hétig, megéri!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 12 éve 2 hónapja #4479

  • Edina 21
  • Edina 21 profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Zseba .
A jutalmazás is napirendben van , és vizuálisan "szerződést" kötök a gyerekkel ez a Dolgozom és kapom tábla.Gondolom a PECS tanulás után majd jön a napirend .Anna segít.
Az én fiam öntörvényű volt , ezért a kidolgozott jutalom rendszer .Szerencsére már sokszor elég a dicséret is és elmarad a juti .

Anna azért kérte a listát , mert mire mentek elkészítí nektek a kártyákat .A vidd magaddal ami a listán van .

.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 12 éve 2 hónapja #4482

  • zseba
  • zseba profilkép
Edina: Ádám is nagyon öntörvényű és erre szeretnék megoldást a PECS, napirend segítségével!
Köszönöm az infókat!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 11 hónapja #7075

  • Edina 21
  • Edina 21 profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Mindig fel kell mérni a gyereket szakembernek és szakemberrel tanulni .
Nincs két egyforma auti .Személyre szoló stratégia kell .


PECS utolsó fázisai .Mi így tanultuk a fiammal , Ő ép értelmű auti .

A PECS könyvön volt a mondat kezdet először .
Mit látok ?
pl: bárányt , Mutatom és mondom a kérdést hozzá.
Mit látsz ?
válasz :Látok egy bárányt .
Simogasd meg .

Mit mond a bárány ? vagyis próbálni kell róla beszélgetni.
Mondani egy-két tulajdonságot róla stb.

Utána jött a választás tanítása
Könyvön :Én látom a bárányt .
A játék a kezembe , kérje el .
Ha nem érdekli a gyereket izgalmassá kell tenni pl:bohóc sapka a fejemen már érdekelte . :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Szokatlanná kell tenni a tanítási helyzetet és érdekessé , hogy tényleg figyeljen.


A hallok , azt úgy tanultuk , hogy az asztal alá eldugtam , mondjuk a szirénázó kisautót , vagy harangot , hangszert , Ő nem láthatta és kirakta mi az amit hall.
Mondat kezdet a PECS könyvön :
Én hallom
A mondat bevezetésénél csak a jó válasz legyen fenn.
MP3 is jó erre .

Később jöhet majd hozzá a
Mire gondolok?
Milyen szagot érzek ,
Milyen ízű ,

6-os fázis a mesélés a gyerek részéről.
Boldog voltam mikor elhangzott :
-Anya képzeld !!
Sokat vártam rá , de sikerült .
A másik gyerekkel igazi kommunikáció most volt februárban majd 9 évesen .
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 9 hónapja #8914

  • Edina 21
  • Edina 21 profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiam 13éves,Lányom 17 éves
NYILATKOZAT A KOMMUNIKÁCIÓS JOGOKRÓL


Minden ember alapvető joga, tekintet nélkül a fogyatékosságára, hogy kommunikációval biztosítsa létezésének feltételeit. Ezen általános jogon túlmenően számos speciális kommunikációs jogot kell biztosítani a fogyatékkal élő személy mindennapi életében.
Az alapvető kommunikációs jogai a következők:

1. Joga van, hogy kérjen megkívánt tárgyat, cselekvést, eseményt, személyt, és hogy kifejezze személyes preferenciáit és vágyait.
2. Joga van választani a felajánlott lehetőségek és alternatívák közül.
3. Joga van elutasítani, megtagadni a nem kívánt tárgyakat, eseményeket, cselekvést, beleértve a felkínált választás elutasításának és visszautasításának jogát.
4. Joga van egy másik emberrel való kontaktusban figyelmet kérni és kapni.
5. Joga van visszacsatolást vagy információt kérni egy őt érdeklő állapotról, tárgyról, személyről vagy egy eseményről.
6. Joga van kezelést, és beavatkozást, fejlesztő szolgáltatást igényelni, amelyek arra irányulnak, hogy képessé tegyék a fogyatékossággal élő embereket arra, hogy üzeneteket közvetítsenek bármilyen módon olyan hatásosan és hatékonyan, ahogyan azt sajátságos képességei megengedik.
7. Joga van arra, hogy kéréseit megértsék és megválaszolják, még akkor is, ha a válaszadó a kérést nem tudja teljesíteni.
8. Joga van mindenkor hozzáférni bármilyen üzemképes kiegészítő és alternatív kommunikációs eszközhöz és egyéb segédeszközhöz.
9. Joga van olyan környezeti kontextusokhoz, kölcsönhatásokhoz és lehetőségekhez, amelyet elvár, és bátorítja a fogyatékkal élő személyt, hogy a kommunikáció révén más embernek teljes jogú partnere legyen a beleérve társait is.
10. Joga van informálódni a közvetlen környezetéről: emberekről, dolgokról, eseményekről.
11. Joga van ahhoz, hogy olyan módon, a képességeinek megfelelően kérdezzék, mely a kérdezett személyiségét tiszteletben tartja, figyelembe véve, hogy a rá vonatkozó, környezetében lévő emberekkel folytatott információcserében részt vehet.
12. Joga van a tartalmas, érthető, kulturált és nyelvileg megfelelő kommunikációhoz.

National Joint Committee for the Communicative Needs of Persons with Severe Disabilities (1992)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 3 hónapja #16016

  • Szanya1
  • Szanya1 profilkép
  • Nem elérhető
  • admin
Hogyan csináljátok/csináltátok? Hol tartotok most, mennyi idő alatt hozott eredményt?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 3 hónapja #16020

  • champ
  • champ profilkép
  • Nem elérhető
  • 9 éves auti fiú, 7 éves nt lány
Mi a 4 évesen, előzetesen szóban diagnosztizált, minimális szókinccsel rendelkező ( néhány szó és egy teljesen értelmetlen mondat, ami a DVD lejátszó bekapcsolását jelentette) gyerkőc 5. szülinapja előtt 2 hónappal kezdtük a PECS-et. Nagyjából ekkor kaptuk a pervazív zavarról az írásos diagnózist.
Tudtunk a módszerről, de nem ismertük. Megfogadtuk a fejlesztő pedagógus tanácsát, nem kezdtük el önállóan kút főből, hanem végighallgattuk a Vadaskert szülőtréning előadás sorozatát. Azon szerencsések közé tartozunk, akik részt vehetek egy 3 napos bentlakásos tréningen is, ahol a gyerkőcöt és minket tanítottak a vizuális segédeszközök használatára.
Természetesen mi is a "kérek"-kel kezdtünk. A kisfiam nagyon hamar ráérzett a lényegére, az első, fél órás foglalkozás végén már mondta is a két szavas mondatokat, azokat onnantól kezdve a napi kommunikációba beépítve használta is. Ez egyébként az egész folyamatra jellemző volt: ha egy mondatot a csíkon 2-3 alakommal kirakott, akkor onnantól kezdve azt már szinte csak szóban mondta. Kb. 20-25 képünk volt ételekről, nasikról. Itthon nagyjából 3-4 hét induló PECS és kódos munka után azt vettem észre, hogy mintha még lenne mondandója, kellene a következő löket. Beszéltem a Vadasban a fiammal foglalkozó gyógy. peddel., hogy mit szólna, ha számokkal és színekkel bővítenénk a kártya rendszert. Nem találta aggályosnak, a kártyákat elkészítettem, addigra már volt itthon lamináló gép, karton papír, tépőzár, minden. A fiam kapásból 10 szem piros gumicukrot kért, meg 2 (pohár) vizet. Megint két-három hét és kértem egy kontrollt a Vadasba. Megnézték Z.-t, majd azt mondták, hogy kezdjük el az igéket a "látom" és a "hallom" legyenek az elsők. Rengeteg fotót készítettem a lakás tárgyairól, helységekről, családtagokról, képeket töltöttem le állatokról, tárgyakról. Lett egy hatalmas mappánk, rengeteget gyakoroltunk, ekkor már tudott olyan mondatokat önállóan kirakni a csíkra, hogy "kérek" + "telefon" + "Mami". A szóban kimondott mondatai érthetőek voltak ugyan, de grammatikailag sokszor helytelenek, hiszen a PECS a bonyolult magyar nyelvtan helyes elsajátításra sajnos alkalmatlan.
Nagyjából fél évig PECS-eztünk napi szinten rendszeresen, ez az idő elég volt, hogy a gyerek szókincse felfejlődjön a korosztályától elfogadható szintre, de a nyelvtannal a mai napig vannak gondjaink, leginkább a hely és időhatározókkal, főnév ragozással. Logopédiai problémánk hál' istennek soha nem volt. Az oviba becipeltük ugyan naponta a nagy mappát, de ott csak a kijáró fejlesztő használta. :(
A PECS a rendszeres auti spec fejlesztésének 7 éves koráig része volt, nagyon szerette még akkor is, amikor már sokkal gyorsabban ment a beszéd, mint a kártyázás.
Ma, közel 8 évesen nagyon szépen beszél (önmagához, az induláshoz képest), egyszerű, hétköznapi szituációkban sem idegenek, sem ismerősök nem veszik észre a problémáit. Az intonációja érdekes, kicsit túlzó, színpadias, de nem természet ellenes. Szerintem ennek lehet köze ahhoz, hogy nagyon tudatosan, erősen hangsúlyozva tanítottuk beszélni, ő úgy értelmezhette, hogy ezt így kell csinálni.

Én úgy gondolom, hogy ha nem lett volna a PECS, akkor vagy még mindig nem lenne képes szóban kommunikálni, vagy a mostaninál lényegesen alacsonyabb szinten. Nekünk úgy kellett a PECS, mint a víz a sivatagban! Kapukat nyitott meg a fiam előtt, falakat döntött le benne. Nem ismerek más módszert, ami nekünk ennyit segíthetett volna.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 3 hónapja #16048

  • nikodemusz
  • nikodemusz profilkép
mi ott tartunk a pecs kártyával hogy kirakja hogy kérek csokit, vagy csipszet vagy más kaját de inkább csak édességet, azt megkapja és kész. semmi beszéd hang nem kiséri ha mondjuk neki a nevet . nem tudom hogy lehet ebből beszéd
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 3 hónapja #16049

  • nikodemusz
  • nikodemusz profilkép
Egyáltalán nem utánozza a dolgok nevét, nem próbálja meg utánunk mondani. Odaadja a kártyát és ezzel a dolog le van tudva a részéről Nem tudatosul benne hogy mondani is kellene vagy nem tudja hogyan kell.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 3 hónapja #16051

  • Szanya1
  • Szanya1 profilkép
  • Nem elérhető
  • admin
Mi is így kezdtük. Több, mint félév kellett hozzá, hogy ki is mondja, de azt viszont jellemzően kártya nélkül tette.
Türelem, kitartás, folytassátok motiváló tárgyakkal. Még idő kell neki.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 3 hónapja #16052

  • champ
  • champ profilkép
  • Nem elérhető
  • 9 éves auti fiú, 7 éves nt lány
Nikodemusz:
Itt a fórumon legalább három anyuka ír, akinek 1/2 vagy 1 év PECS után kezdett el beszélni a kisfia vagy kislánya. Ahogy Szanya írta, türelem és kitartás! :) :) :)
Az én fiam ebben nagyon-nagyon ügyes volt, ezt elmondták róla Vadasban is, nem vagyunk tipikus példa. Pont a napokban írtam, hogy szerintem nekünk azért ment jól, mert a fiam már iszonyúan akart beszélni, csak nem tudta, hogy hogyan. Remélem a mi történetünk nem tör le senkit, akinél nem így alakul.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a PECS elsődleges célja nem is a beszéd megtanulása, hanem úgy egyáltalán a közlés. Az már egy kellemes hozadéka, hogy a gyerekek nagy többsége rájön, hogy beszélni egy idő után egyszerűbb, mint kártyázni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 2 hónapja #16086

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Csak most jutott időm írni ide.
Mi a PECS-szet a 2 és 3/4 éves fiammal kezdtük el ugyancsak a Vadasban. Azt hozzá kell tenni, hogy mivel már nagyon régóta rámutatott tárgyakra biztos voltam hogy értelmében ott tart, tudja-érti a szavakat. De semmit sem mondott még, legtöbbször zárt szájjal morgott. 2 hónap pecs után elkezdte kimondani a kártyákkal kért tárgyakat, játékokat magánhangzókkal, pontosan 3 évesen.
Cumit - ui
kutyát - uá
Ezt követően nagyon gyorsan elkezdett a pecstől függetlenül is mondani szavakat, sajnos csak így dúrva kiejtési hibával, tehát sokszor még nekünk is gondot okozott mit kér, mert egy egy magánhangzósor több szóra is ráillik. Nagyon gyorsan elkezdett ezután tőmondatokat is mondani és továbbhaladtunk a mondatsínre az első igével, kérek ...-t de már simán behozott magától más igéket is amiket pecs-ben még nem tanult.
Ezután még helytelen mondatépítkezést próbáltam saját kútfőből orvosolni a pecs-szel, több igét próbáltam így megértetni vele:
Menjünk... vhova
Nyisd ki/csukd be
Kapcsold fel/ le...
Mi kb 3/4 évig pecs-eztünk, lassan leépült, mert már sokkal többmindent ki tudott fejezni verbálisan. De még most is előveszem néha a kártyákat, felhasználom választásnál pl reggelinél, mert olyankor iszonyú bamba, vagy pl a napirenden jelzek valami jutalmat ezzel.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 2 hónapja #16510

  • wertzuz
  • wertzuz profilkép
  • Nem elérhető
Sziasztok!

Kisfiamnál tavaly májusban diagnosztizálta Prekop Csilla a Vadskertben az autizmust. Ott rögtön megmutatta a PECSet, majd Solt Annához irányított. Gergő Csillának azonnal egyértelműen csinálta a PECSet. Viszont utána Annánál egyáltalán nem, vagy csak részben, 1-2 kártyával, majd bedühödik és agresszív lett. Odáig fajult a dolog, hogy Gergő a fejükhöz vágta a mappát, vagy neki ment az Annának, vagy nekem. Hatalmas hiszti, stb. Végül Anna azzal az 5, vagy 6. alkalom után azt mondta, próbálkozzunk otthon. Valamilyen szinten lepattintásként éltük meg. Gergő azóta is ideges, ha csak meglátja. Addig nem jutunk, hogy 2 kártya közül kiválassza az oda illőt. Oda adja mindkettőt. És nem érti hogy miért kell választani. Innen nem tudunk tovább lépni. Gergő egyébként nem beszél, csak a babe és mmama, vagy mumi szavakat ismételgeti.

Legnagyobb vágyam hallani végre a hangját ahogy megszólal. :blush:
Gergő 4 éves auti, elkezdett beszélni!!! ♥♥♥
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 11 éve 2 hónapja #16527

  • agiviki
  • agiviki profilkép
  • Nem elérhető
Szia Wertzuz!
Kislányom most 5 éves, pár hónapja mond szavakat. Már legalább 100 szót tud, abből 40-et napi szinten használ :laugh: Lassan 1 éve PECS-ezünk, de mielőtt elkezdtük a Bp-i Korai Fejlesztő Központban már csinálták vele a PECS (én úgy mondanám)
kistesóját. Tehát kedvelt tevékenységek helyére kitettek egy képet az adott tevékenységről, pl. hinta. És azt a képet kellett átadnia ha hintázni szeretett volna. Ők pedig mondták helyette: "hintát". Ez elég hamar ment, ehhez nem kell mappa, talán így jobban elfogadja. Itthon is így folytattuk, a hűtőre kitettük a kedvenc csemegék fotóját és úgy kérhette. Ezek kicsit nagyobb képek voltak eleinte, kb. 8x8 cm-esek. Talán így könnyebb megbarátkozni a PECS-el. Aztán ha megy, meg lehet próbálni megint a mappát.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 10 éve 11 hónapja #18583

  • danimanó
  • danimanó profilkép
  • Nem elérhető
Sziasztok!
Kisfiam a héten lett 4 éves és nem beszélő autista. Illetve pár szót mond, mint pl.: ilyen =igen, ne=nem, koki=csoki, ké=kérem. Ezeket napi szinten használja. Egyszer-kétszer mondta, hogy pápá elköszönéskor, de ezt nem mindig mondja. Illetve egyetlenegyszer mondta, hogy szia. Van aki javasolja a PECS-et, de van aki azon a véleményen van, hogy akkor még inkább nem fog beszélni, ha mindent el tud majd "mondani" képek segítségével. Ráérek majd akkor használni a képeket, amikor már biztosan kijelenthető, hogy nem fog beszélni. Nem tudom, hogy mit tegyek. :( Valahogy segíteni szeretnék neki, hogy beinduljon a beszéd, de nem tudom, hogy hogyan. Mit javasolnátok? Mik a tapasztalataitok? Vadaskert szülői tréningje milyen?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Danimanó anyukája :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Képcserés kommunikáció 10 éve 11 hónapja #18584

  • Szanya1
  • Szanya1 profilkép
  • Nem elérhető
  • admin
Szia Danimanó Anyukája! :)

Mondja, hogy "igen"? Ez szuper, jók a kilátásaitok. (Ez a hasonló esetekben nagyon későn szokott bejönni, a főnevek után. Persze minden gyereknél egyéni.) Egyértelműen érdemes PECS-ezni, sőt. Más technikák is vannak, de a PECS az mindenképp jó lenne, nagyon gyorsan feljavulna vele. A Vadaskertes tréning a PECS-re nagyon jó! Azon meg ne aggódj, hogy ha esetleg elhagyja ezeket a szavakat, mikor elkezdtek PECS-ezni, ugyanis nagyon gyorsan visszajön, és utána, mikor már sok mindent begyakorolt, szépen fokozatosan saját magától el fogja hagyni a PECS-et és beszél majd helyette. (Az ugyanis gyorsabb, mint képeket pakolászni, ráadásul a PECS-el nem lehet komplikált dolgokat elmondani, vagy legalábbis irtó nehéz.)
A többi technikát meg célszerű emellett folyamatosan alkalmazni (vagy még jobb, ha elmentek auti spec. fejlesztőhöz először és megnézitek, hogy csinálják a profik, pl. az Autizmus Alapítványnál, EMÚ-ban, Cseperedőben, stb.) és megmutatják egy párszor a PECS-ezés helyes módját is.
Egyébként 4 évesen nagyon erős beszédfejlődési késésben van, úgyhogy ezt nem is értem, hogy " amikor már biztosan kijelenthető, hogy nem fog beszélni". Ráadásul ha nem kap hatékony megsegítést... akkor csak a jó szerencsében lehet bízni. Sajnos nagyon sokan nem értenek az autizmus-spec. technikákhoz még most sem, pedig már olyan jó képzések vannak. :(
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.043 másodperc