2017 June 27., Tuesday

LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, valamint feliratkozik hírlevelünkre és elfogadja a felhasználási feltételeket.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználási feltételek

Username
Jelszó
Remember me

Termékajánló

B. az általánosban: integráció egyházi iskolában

Az iskolakeresésnél nálunk nem volt kérdés a normál iskola. Az óvodai tapasztalatok alapján és ismerve, hogy B. okos lány, nem merült fel más lehetőség. Logisztikai szempontból sem tudtunk volna alapítványit bevállalni, mert testvérét már akkor se a helyi oviba járattuk.

A család pozitív tapasztalatai alapján egyházi iskola lett a cél, bízva benne, hogy a gyerekekre nagyobb figyelem jut a pedagógusok részéről és a nevelésre is több energiát fordítanak, mint az állami iskolák. Ugyan volt diagnózisunk, de a beíratásnál ezt nem jeleztük, ha mondtuk volna, nem biztos, hogy B. ott tanulna. Az iskolakezdés megviselte a lányunkat, nehezen viselte az állandó megmérettetéseket, ha a másik több nyomdát kapott, mint ő. Ilyenkor a gyerekek ellen fordult. Pár hónap után, amikor az osztályfőnök megismerte B. képességeit és B. is tudott már alkalmazkodni, elmondtam neki a diagnózist. Igazából azt látta az osztályfőnök is, hogy más, mint a többi lány és örült, hogy tudja a magyarázatot és ezzel együtt a kulcsot B.-hoz. Nagyon érdeklődő volt, szakirodalmat is kért tőlünk, levélben vagy fogadóórákon megbeszéltük a tapasztalatokat. Azóta már más a tanító nénink, de szerencsére ő is hasonlóan pozitív módon áll B.-hoz és segíti őt az órán és a szünetekben. A gyerekek a tanítónők pozitív hozzáállását lemásolva teljesen elfogadták B.-t. A tapasztalat az, hogy a tanórákon teljesen jól elboldogul, a szünetekben a játékidő alatt kell segíteni neki az egyes helyzetekben, amit a napközis tanító néni felvállal. Reméljük, hogy ahogy B. nő, kamaszodik, akkor is veszi itt az akadályokat.

A konklúzió az, hogy a kulcs az elfogadó, empatikus, nyitott személyiségű pedagógus, aki szereti a gyerekeket.

Kapcsolódó cikkek

Az auti.hu oldal süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer.
A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el a Jogi Nyilatkozatot.